Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Auto w leasing i na kredyt. Te marki wybierane są najczęściej

2
Podziel się:

Leasing to najpopularniejsza forma finansowania samochodów wśród klientów firmy Superauto.pl, największego sprzedawcy nowych aut w polskim internecie. Dalej są wynajem długoterminowy i kredyt. Najczęściej wybierane są samochody osobowe marki Skoda, auta premium Audi i dostawczaki Forda i Renault.

Auto w leasing i na kredyt. Te marki wybierane są najczęściej
Auto w leasing i na kredyt. Te marki najczęściej wybierają Polacy (Adobe Stock, aapsky)

Z danych opracowanych przez analityków firmy Superauto.pl wynika, że 81 proc. jej klientów w pierwszym półroczu 2023 roku zdecydowało się na leasing operacyjny. Wynajem długoterminowy wybrało 9 proc. klientów, a kredyt - 10 procent. Aż 94 proc. osób zdecydowało się na nowy samochód, a jedynie sześć procent - na używany.

- Nie jest dla nas zaskoczeniem, że wśród naszych Klientów, to właśnie leasing cieszy się największym zainteresowaniem. Ta forma finansowania jest po prostu bardzo wygodna ze względu na łatwość jej uzyskania oraz sposób rozliczania kosztów z nią związanych w prowadzonej firmie - komentuje Michał Garyga, Dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży w Superauto.pl, cytowany w komunikacie prasowym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: W Polsce brakuje aut elektrycznych i ładowarek. "Izera ma szansę wypełnić lukę"

Jak dodaje, osoby decydujące się na leasing doceniają również fakt, że w przypadku tego produktu finansowego decyzja wydawana jest zazwyczaj na podstawie oświadczenia Klienta o przychodzie i dochodzie. - Dodatkowym atutem tej formy finansowania jest szybki czas decyzji, którą klient może otrzymać nawet w ciągu godziny od momentu złożenia wniosku - ocenia.

Klienci firmy najczęściej decydują się na finansowanie samochodów dostawczych. W pierwszym półroczu tego roku taki rodzaj pojazdu wybrało 41 proc. osób korzystających z usług Superauto.pl. Na drugim miejscu uplasowały się samochody osobowe, które wybrało 36 proc. klientów. Na trzecim miejscu uplasowały się samochody klasy premium, na które w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku zdecydowało się 23 proc. klientów.

- Nasi klienci najczęściej decydują się na finansowanie nowych samochodów dostawczych, ponieważ samochody te są narzędziem ich pracy. Po prostu są to przedmioty, które generują przychód dla przedsiębiorcy. Trochę inaczej wygląda to w segmentach samochodów osobowych i premium, gdzie część przypadków to czysta konsumpcja – komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.

Jakie marki cieszą się największą popularnością

Wśród samochodów osobowych najchętniej wybieraną marką w serwisie Superauto.pl była w pierwszym półroczu 2023 roku Skoda. Decydowało się na nią 21 proc. klientów. Na drugim miejscu były ex aequo Kia i Toyota, którymi zainteresowało się po 14 proc. klientów. W przypadku samochodów premium prym wiodły auta marek Audi (sięgnęło po nie 35 proc. klientów), BMW (33 proc.) i Mercedes (20 proc.).

Jeśli natomiast chodzi o samochody dostawcze, największą popularnością cieszą się ex aequo Ford i Renault (po 20 proc.), a na trzecim miejscu jest Iveco (12 proc.).

W pierwszym półroczu tego roku za nowy samochód klasy premium klienci Superauto.pl musieli średnio zapłacić ponad 298 tys. złotych brutto. Średnia wartość samochodu dostawczego wynosiła natomiast prawie 140 tys. złotych. Jeśli chodzi o auta osobowe, to średnio trzeba było za nie zapłacić prawie 149 tys. złotych brutto.

Wzrost rejestracji nowych aut

W pierwszej połowie 2023 roku w Polsce zarejestrowano w sumie ponad 238 tys. nowych samochodów osobowych. To o ponad 12 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – wynika z raportu KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

"W pierwszym półroczu 2023 roku klienci instytucjonalni zarejestrowali ponad 172 tys. pojazdów osobowych – o 15,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Natomiast klienci indywidualni w omawianym okresie zarejestrowali 66 tys. nowych pojazdów – co przełożyło się na wzrost o 4,7 proc. r/r" – czytamy w raporcie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Bbh
9 miesięcy temu
Polacy wybierają najczęściej dostawczaki hahaha świetny artykuł. Chyba polskie firmy a nie Polacy
mirek
9 miesięcy temu
Manipulacja. Auta w leasingu to służbówki. Nie chce mi się wierzyć że użytkownicy chętnie wybierają skody. Wyboru dokonują za nich szefowie firm, często zagraniczni. Moim zdaniem najchętniej wybierane są BMW, a skody jeśli już to tylko najczęściej, ale użytkownicy gdyby mogli to by brali coś innego.