Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Prezes Poczty Polskiej napisał list. Brutalna prognoza

24
Podziel się:

O problemach finansowych Poczty Polskiej wiadomo od dawna. Jak wynika z listu prezesa spółki do jej pracowników, w 2023 roku Poczta Polska odnotowała historyczną stratę, a pierwszy kwartał 2024 r. wskazuje na kontynuowanie negatywnego trendu.

Prezes Poczty Polskiej napisał list. Brutalna prognoza
Protest pracowników Poczty Polskiej przed siedzibą Ministerstwa Aktywów Państwowych w Warszawie (PAP, PAP/Tomasz Gzell)

Rzecznik pocztowego operatora Daniel Witowski przekazał we wtorek PAP list prezesa Poczty Sebastian Mikosza do pracowników.

Mikosz podkreślił w nim, że "musi" pracownikom przekazać złą informację na temat wyników finansowych spółki. Dodał, że dokładnych kwot nie może jeszcze przekazać, a wyniki wkrótce zostaną upublicznione. Prezes podkreślił jednak, że operator odnotował "największą historyczną stratę" za 2023 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Na obciachu zarobiła miliony! Polacy pokochali klapki Kubota - Alina Sztoch w Biznes Klasie
Poziom zanotowanej przez nas straty powoduje, że podejmujemy szereg działań, które mają w krótkim terminie zapobiec pogarszaniu tej sytuacji. Również pierwszy kwartał tego roku wskazuje na kontynuowanie negatywnego trendu, który musimy wspólnymi wysiłkami jak najszybciej zahamować. Kwoty nie odbiegają w sposób znaczący od tych, które przytaczały nieoficjalnie media, ale kiedy tylko będę mógł to zrobić, oficjalnie przekażę Państwu dużo dokładniejsze informacje - wskazał prezes w piśmie do pracowników.

"700 mln zł to nie jest remedium"

Mikosz dodał, że Poczta jest coraz bliżej otrzymania zaliczki na poczet rekompensaty za świadczenie nierentownych usług powszechnych za lata 2021-22.

"Prezydent podpisał ustawę, dającą taką możliwość, równolegle kierując ją jednak do Trybunału Konstytucyjnego, celem zbadania prawidłowości jej uchwalenia. Abstrahując od dalszych politycznych następstw decyzji głowy państwa, kwota wynosząca ok. 700 mln zł może brzmieć imponująco, jednak raz jeszcze powtórzę, nie stanowi żadnego remedium na nasze bolączki. Rekompensata pokrywa bowiem jedynie już poniesione koszty, nie przekładając się na trwałą poprawę sytuacji firmy" - dodał.

Prezes podkreślił, że Poczta wymaga "bardzo kompleksowej" transformacji, której plan jest właśnie układany. W piśmie skierowanym do pracowników Mikosz zwrócił uwagę, że zmiany muszą służyć zwiększeniu konkurencyjności i potencjału operatora.

Poczta jest dla klientów. Dlatego chciałbym, aby goście placówek pocztowych czuli się możliwie jak najlepiej. Temu też służy najnowsza inicjatywa, czyli Poczta przyjazna czworonogom, której oficjalny "start" państwu niniejszym komunikuję. Realizacja projektu kosztowała nas znacznie poniżej 100 tys. zł, czyli mniej niż jedna piąta kwoty, pojawiającej się w przestrzeni medialnej. Dlatego też proszę państwa o zdroworozsądkowy sceptycyzm przy lekturze publikacji prasowych, których podstawowym celem coraz częściej jest wywołanie emocji i sensacji, a nie opisanie faktów - dodał.

Prezes wspomniał o "długu technologicznym" Poczty Polskiej

Prezes dodał, że z myślą o dzieciach, które odwiedzają pocztę ze swoimi opiekunami, pozyskiwane są stoliki i krzesełka dla najmłodszych. Projekt ten ma być realizowany "bezkosztowo".

Mikosz poinformował, że wiceprezes ds. cyfryzacji Dariusz Śpiewak, skupiać się będzie w "pierwszej kolejności na minimalizowaniu skali długu technologicznego, który jest jedną z największych bolączek Poczty". "Dług technologiczny to nic innego jak ogromne opóźnienie w rozwoju informatyczno-cyfrowym naszych systemów. Przestarzałe i nieprzyjazne dla użytkowników, czyli dla nas, pocztowców, systemy i oprogramowanie, znacznie ograniczają potencjał firmy, w niektórych obszarach czyniąc go wręcz niemożliwym do wykorzystania" - zaznaczono w piśmie.

Sebastian Mikosz dodał, że podczas swojej niedawnej wizyty w Kijowie rozmawiał z władzami UkrPoshty o dotychczasowej współpracy oraz o dalszych planach rozwoju. "Obsługujemy ukraińską pocztę od początku wojny i chcemy tę współpracę rozszerzyć" - poinformował szef Poczty Polskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(24)
112345
3 dni temu
Szkoda że na tej cudownej i przyjaznej poczcie nie będzie miał kto pracować
matips
4 dni temu
A gdzie były związki gdy Tomasz Zdzikot degradował 70 mln na wybory kopertowe?
Jjjja
4 dni temu
Panie Prezesie ile Pan zwolnił członków zarządu!! Dyrektorów!! Menadżerów??? Kierowników!!!! Czystki powinny iść od góry nie od dołu, tam już nie ma komu pracować
kris
1 tyg. temu
Gdyby inne budżetowy instytucje działały w warunkach wolnego rynku też miałyby poważne kłopoty, a tak pieniążki idą, a oni tam sobie coś robią i nikt nie wie kto co robi i ile pracuje i tylko czekają na długie weekendy! W budżetówce to pewnie z 1/3 jest zbędna.
STAP
1 tyg. temu
Poczta wymaga głębokich reform, a te nigdy nie będą głębokie, bo nie ma na to woli politycznej. PP S.A. to 68 tys. pracowników (x 5 to ilość potencjalnych wyborców), to 36 związków (?) zawodowych, to ciągły brak pracowników eksploatacyjnych (okienkowych i listonoszy), bo mają niskie wynagrodzenia. Pieniądze idą na "białe kołnierzyki" które pracują w starych skostniałych strukturach organizacyjnych w ilościach, co najmniej dwukrotnie przewyższających faktyczne potrzeby. Ruszyć ich nie można, bo to są ludzie z układów politycznych. Fatalna struktura usług. Fatalna infrastruktura. Zamiast małych regionalnych rozdzielni, ekipa rządząca Pocztą Polską w imieniu SLD, w latach 2002 - 2005 zafundowała kilka wielkich rozdzielni, co podrożyło i wydłużyło transport, a w sytuacji przegranej batalii (wspieranej z wewnątrz PP S.A.) o przewozy paczek z firmą założoną przez byłych członków zarządu PP S.A. z SLD - wyznaczyło jej perspektywiczny upadek.
...
Następna strona