Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

reklamacja

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-02-10 23:11 reklamacja sg
Takie małe pytanie:
kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
miejscu siedziby firmy ?

sg
2006-02-10 23:21 Re: reklamacja Johnson
sg napisał(a):

> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
> miejscu siedziby firmy ?
>

Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.


--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam
"Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
podstawiania uczuć w miejsce rozumu"
2006-02-11 00:11 Re: reklamacja Rafał_Święch
Dnia Fri, 10 Feb 2006 23:11:43 +0100, sg napisał(a):

> Takie małe pytanie:
> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
> miejscu siedziby firmy ?
>
> sg

Jeżeli masz jakieś roszczenie do przedsiębiorcy możesz go pozwać w miejscu
zawarcia umowy (kupna odtwarzacza) lub siedziby firmy
2006-02-11 00:17 Re: reklamacja sg
Johnson napisał(a):
> sg napisał(a):
>
>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że
>> mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie
>> powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i
>> oddania mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie
>> się na mnie wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę
>> to robić w miejscu siedziby firmy ?
>>
>
> Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
> Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
> dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
> Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
> niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
>
>

tylko, że odpowiednie przepisy nakazują sprzedawcy żeby sprzedając mi
towar udzielił wszelkich informacji po polsku na temat jego użytkowania,
a ja nie mam takich informacji, więc towar jest niezgodny z prawem i
jako taki jest niepełnowartościowy
A swoją drogą to jeśli kupujesz bardzo skomplikowany odtwarzacz DVD, a
jedyna instrukcja jest napisana w chińskim tradycyjnym i nie możesz tego
odtwarzacza używać to również będziesz uważał, że jest wszystko OK.
Jeszcze nadmienię, że ten odtwarzacz mp3 nie ma instrukcji po polsku ani
na papierze, ani na dołączonej płycie, ani nie ma polskiego menu co
oznacza, że ktoś kto mówi i czyta wyłącznie po polsku nie będzie mógł go
używać, a to już jest niezgodne z przepisami, bo kupujący ma otrzymać po
polsku informacje na temat użytkowania.


sg
2006-02-11 00:17 Re: reklamacja sg
Rafał Święch napisał(a):
> Dnia Fri, 10 Feb 2006 23:11:43 +0100, sg napisał(a):
>
>> Takie małe pytanie:
>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
>> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
>> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
>> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
>> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
>> miejscu siedziby firmy ?
>>
>> sg
>
> Jeżeli masz jakieś roszczenie do przedsiębiorcy możesz go pozwać w miejscu
> zawarcia umowy (kupna odtwarzacza) lub siedziby firmy

Czyli jeśli kupowałem przez internet i odbierałem paczkę w domu to mogę
go podać u siebie do sądu ? I mogę jeszcze prosić podstawę prawną tego ?

sg
2006-02-11 00:19 Re: reklamacja sg
Johnson napisał(a):
> sg napisał(a):
>
>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że
>> mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie
>> powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i
>> oddania mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie
>> się na mnie wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę
>> to robić w miejscu siedziby firmy ?
>>
>
> Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
> Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
> dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
> Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
> niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
>
>

A jeśli chodzi o kwotę, to myślę, że uczciwie by było zażądać obniżenia
o tyle ile będzie mnie kosztowało przetłumaczenie instrukcji na polski.

sg
2006-02-11 00:30 Re: reklamacja Marcin Debowski
Dnia 10.02.2006 Johnson napisał/a:
> sg napisał(a):
>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
>> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
>> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
>> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
>> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
>> miejscu siedziby firmy ?

Dlaczego akurat w miejscu siedziby firmy?

> Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
> Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
> dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
> Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
> niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.

No chyba nie az tak lekko. W pewnych okolicznosciach brak zrozumialej
instrukcji moze silnie obnizac funkcjonalnosc towaru. Czy akurat tu, to
nie wiem.

--
Marcin
2006-02-11 01:13 Re: reklamacja sg
Marcin Debowski napisał(a):
> Dnia 10.02.2006 Johnson napisał/a:
>> sg napisał(a):
>>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
>>> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
>>> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
>>> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
>>> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
>>> miejscu siedziby firmy ?
>
> Dlaczego akurat w miejscu siedziby firmy?

bo takie informacje znalazlem na stronie federacji konsumentow, wiec sie
pytam

>
>> Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
>> Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
>> dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
>> Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
>> niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
>
> No chyba nie az tak lekko. W pewnych okolicznosciach brak zrozumialej
> instrukcji moze silnie obnizac funkcjonalnosc towaru. Czy akurat tu, to
> nie wiem.
>

tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

sg
2006-02-11 01:37 Re: reklamacja Marcin Debowski
Dnia 11.02.2006 sg napisał/a:
> tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
> polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

To już najpewniej oceni sąd, jeśli do tego dojdzie.

--
Marcin
2006-02-12 00:06 Re: reklamacja Kaja
Sat, 11 Feb 2006 08:37:22 +0800, *Marcin Debowski*
napisał(a):

> Dnia 11.02.2006 sg napisał/a:
>> tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
>> polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

> To już najpewniej oceni sąd, jeśli do tego dojdzie.

Chyba nie ma sensu z tym sądem. Wystarczy pójść do Federacji Konsumentów.



--
Kaja
nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja..

Piotrek 2005-10-18 21:43

Reklamacja

Przemek 2005-10-29 15:39

reklamacja

robert 2005-11-18 14:56

reklamacja

zlym 2005-12-20 13:14

reklamacja

Tomek 2005-12-25 21:30

Reklamacja?

Michał_Komorowski 2006-02-16 20:52

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

Reklamacja MediaMarkt

Robcio 2006-07-10 12:35

Paragon - reklamacja

Grzegorz W. 2006-09-27 22:49