poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-04-26 13:15 | firma kontra konsument - spór | uważny_obserwator |
Uprzejmie proszę o komentarz do poniższej sytuacji Zakładamy, że jest firma np. producent samochodów (lub dealer) czy developer oraz konsument, który kupuje od nich towar. Powiedzmy, że kupujemy miejsce postojowe. Przy odbiorze okazue się, że MP jako taki jest OK, ale ma pewne ograniczenia w postaci słupów, które nie umożliwiają wjazdu smochodem większym od seicento. Developer tłumaczy się, że jest zgodny z przepisami bo np. spełnia warunki właśnie dla auta seicento (nie rozpatrujmy zasadności ograniczeń budowlanych bo nie o to mi chodzi)., które też jest autem osobowym. Ponadto developer uzasadnia, że byłem świadom wymiarów miejsca mimo, że nie dostałem planu bo mogłem się do nich zwrócić o ten plan. Tylko, że w przypadku mieszkania (ten sam budynek, oddzielne umowy) w tej samej inwestycji dostałem plan bez zapytania,a przysłali z własnej woli. Nadmieniam, że umowa kupna nie dotyczyłą "miejsca postojowego dla Seicento" tylko "miejsca postojowego". Tak na marginesie nie mam 6 m amerykańca, tylko zwykłą corse (2006r). Chcę unieważnienia umowy i zwrotu kasy. Sprawa pewnie oprze się o sąd, więc mam pytanie czy na podstawie powyrzszego możecie ocenić moje szanse na wyjście z gapiostwa? Czy firma będąca ekspertem w swojej dziedzinie (ja konsumentem) może wymagać ode mnie zachowań typu "nie dalismy panu palnu, ale mógł się Pan zwrócić ..."??? |
2008-04-26 23:16 | Re: firma kontra konsument - spór | Paweł |
> ale mógł się Pan zwrócić ..."??? Może z tego (USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.): W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. Paweł -- |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
spór z Zarządem Dróg Miejskich - prośba o sugestie |
Grzałka | 2005-11-04 13:44 |
Spór z Telekomunikacją. |
A | 2005-11-09 12:28 |
zwiazki zaw. kontra firma. |
KrzychuT | 2006-01-23 15:24 |
Spór z NASK |
Andret | 2006-09-12 13:15 |
Laik kontra Polkomtel |
Pablo | 2007-04-02 22:50 |
ile wynosi ustawowy termin odpowiedzi na pismo firma <=> firma ? |
yeah!bunny | 2007-04-16 12:02 |
spór o drogę [potrzebna pomoc] - nieco długie |
WojtekPL | 2007-08-07 22:15 |
Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? |
tarirara | 2007-08-13 23:40 |
Firma - Firma - gwarancja - przepisy europejskie |
Maciej Lankowski | 2008-02-07 08:02 |
Próba wplątanie osób trzecich w spór |
jaQbek [z pracy] | 2008-04-04 13:27 |