poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-04-23 10:39 | Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja | cor8472 |
Mam do Państwa następujące pytania: 1. Czy z prawnego punktu widzenia istnieje coś takiego jak "wieczysta gwarancja" ? 2. Czy kartka wywieszona w sklepie z napisem "zwrotów towarów nie przyjmujemy" lub "po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy" mają jakiekolwiek pokrycie prawne, czy są bezpodstawnym wymysłem sprzedawców ? 3. Czy jeśli miesiąc temu zakupiłem kabinę prysznicową i okazało się, że nie ma w niej instrukcji obsługi, (a ta dostarczona przez sklep jest instrukcją od innej kabiny - półokrągłej, a ja mam kwadratową. Dodatkowo na instikcji nie ma żdnych informacji o producencie i modelach, których dotyczy - więc nie wiem, czy to nie jest instrukcja innego producenta wciśnięta "na odczepne") mogę tą kabinę zwrócić ? Jeśli ktoś byłby na tyle uprzejmy to poproszę także o podanie aktów prawnych regulujących powyższe sytuacje. Z góry dziękuję. |
2008-04-23 10:44 | Re: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja | januszek |
cor8472 napisał(a): > 1. Czy z prawnego punktu widzenia istnieje coś takiego jak "wieczysta > gwarancja" ? Prawo tego nie zabrania. > 2. Czy kartka wywieszona w sklepie z napisem "zwrotów towarów nie > przyjmujemy" lub "po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy" mają > jakiekolwiek pokrycie prawne, czy są bezpodstawnym wymysłem > sprzedawców ? I znowu - dopoki nie wskazesz jakie prawo zabranialoby sprzedawcom nie przyjmowania zwrotow - to moga ich nie przyjmowac. > 3. Czy jeśli miesiąc temu zakupiłem kabinę prysznicową i okazało się, > że nie ma w niej instrukcji obsługi, (a ta dostarczona przez sklep > jest instrukcją od innej kabiny - półokrągłej, a ja mam kwadratową. > Dodatkowo na instikcji nie ma żdnych informacji o producencie i > modelach, których dotyczy - więc nie wiem, czy to nie jest instrukcja > innego producenta wciśnięta "na odczepne") mogę tą kabinę zwrócić ? Mozesz reklamowac np na podstawie niezgodnosci z umowa. Przy czym nie ma tu zadnych regulacji mowiacych ze sprzedawca i/lub producent musza taka reklamacje uznac. Na koncu tej drogi jest Wysoki Sad. j. |
||
2008-04-23 20:13 | Re: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja | ToMasz |
>> 3. Czy jeśli miesiąc temu zakupiłem kabinę prysznicową i okazało się, >> że nie ma w niej instrukcji obsługi, (a ta dostarczona przez sklep >> jest instrukcją od innej kabiny - półokrągłej, a ja mam kwadratową. >> Dodatkowo na instikcji nie ma żdnych informacji o producencie i >> modelach, których dotyczy - więc nie wiem, czy to nie jest instrukcja >> innego producenta wciśnięta "na odczepne") mogę tą kabinę zwrócić ? > > Mozesz reklamowac np na podstawie niezgodnosci z umowa. Przy czym nie ma > tu zadnych regulacji mowiacych ze sprzedawca i/lub producent musza taka > reklamacje uznac. Na koncu tej drogi jest Wysoki Sad. > > j. Teoretycznie, zachłannie, prawo nakazuje zeby kazdy produkt miał instrukcje. PRoblem w tym, ze firmy od firm kupuja setki produktów które nie mają instrukcji. śruby, nakrętki - do naszych samochodów, produkty rolne, owoce warzywa - do objadków, cegły, beton i kabiny prysznicowe do naszych mieszkan... Dla mnie POWINNO byc tak, ze jak kupujesz produkt koncowy: dzbanek, lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu instalatora. ToMasz |
||
2008-04-23 21:08 | Re: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja | cor8472 |
> Dla mnie POWINNO byc tak, ze jak kupujesz produkt koncowy: dzbanek, > lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz > półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu > instalatora. W tym przypadku jest to kompletny produkt do zmontowania przez klienta. Skoro nie ma instrukcji, a klient złoży żle to wymienią na nową i tak do skutku (to by było skrajnie nieracjonalne) ? :) Tym bardziej, że już kilka razy przeglądałem te części gruntownie i nie da się tego "na pewniaka" złożyć bez instrukcji (jeśli byłyby to elementy jak w komputerze - gdzie każdy pasuje tylko tam gdzie ma pasować to OK, ale niestety jest inaczej). |
||
2008-04-24 09:38 | Re: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja | januszek |
ToMasz napisał(a): > Teoretycznie, zachłannie, prawo nakazuje zeby kazdy produkt miał > instrukcje. Nie do konca. Tylko towary konsumenckie. Po za tym to prawo tak czy inaczej nie mowi, ze w wypadku jego naruszenia konsument moze taki towar oddac :) > PRoblem w tym, ze firmy od firm kupuja setki produktów które > nie mają instrukcji. śruby, nakrętki - do naszych samochodów, produkty > rolne, owoce warzywa - do objadków, cegły, beton i kabiny prysznicowe do > naszych mieszkan... Firmy od firm - to nie jest sprzedaz konsumencka. > Dla mnie POWINNO byc tak, ze jak kupujesz produkt koncowy: dzbanek, > lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz > półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu > instalatora. Tak wlasnie jest. Problem polega na tym, ze konsument najpierw kupuje a dopiero potem mysli (i patrzy czy jest instrukcja)... Krotko mowiac fakt istnienia regulacji prawnych nie oznacza, ze konsument jest zwolniony z myslenia :) j. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
prawa konsumenta |
a&B | 2006-07-22 13:00 |
Program PayBack a prawa konsumenta |
Marcin_Lubojański | 2006-08-03 13:49 |
gwarancja i prawa konsumenta |
tHe mRuWa | 2006-08-28 16:54 |
Prawa konsumenta - zwrot towaru |
Baobam | 2006-08-29 19:08 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
gwarancja a reklamacja |
Karmazyn | 2006-10-30 18:41 |
Gwarancja a prawa konsumenta?? |
Kris | 2007-01-16 16:32 |
Prawa e-konsumenta - czy rowniez na aukcjach "kup teraz"? |
Sz | 2007-05-08 21:04 |
Gwarancja - wg prawa min 2 lata? |
Rafal M | 2007-07-24 13:15 |
Prawa konsumenta a B2B |
Tony | 2008-03-14 18:20 |