Na skróty
Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

upowaznienie do odbioru przesylki

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-05-20 21:13 upowaznienie do odbioru przesylki Sarpedon
chce dac pelnoletniemu czlonkowi mojej najblizszej rodziny upowaznienie
do odbioru wszelkich przesylek adresowanych do mnie (wlacznie z listami
z sadu, us i policji). na poczcie taka przyjemnosc kosztuje 21 zl. ile
kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?
2008-05-20 21:22 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Mikaichi
Użytkownik Sarpedon napisał:
> chce dac pelnoletniemu czlonkowi mojej najblizszej rodziny upowaznienie
> do odbioru wszelkich przesylek adresowanych do mnie (wlacznie z listami
> z sadu, us i policji). na poczcie taka przyjemnosc kosztuje 21 zl. ile
> kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

Z tego co wiem (stan an rok temu, wiec moglo sie cos zmienic) poczta i
tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga "przyjecie
pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja notariusza, to
chyba dobrze ;)
2008-05-20 21:25 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Rafał_\SP\_Gil
Sarpedon pisze:

> chce dac pelnoletniemu czlonkowi mojej najblizszej rodziny upowaznienie
> do odbioru wszelkich przesylek adresowanych do mnie (wlacznie z listami
> z sadu, us i policji). na poczcie taka przyjemnosc kosztuje 21 zl. ile
> kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

Nie potrzebujesz notariusza. Wypisujesz ogólne pełnomocnictwo
"ja ziomek upoważniam mojego zioma do odbioru wszelkich
przesyłek a w szczególności" ...

I po sprawie ...


Na poczcie każą ci się tym podetrzeć - jeśli tak - ścierasz się
z jednostką nadrzędną (ta też może być tępa) , potem walisz do
rzecznika prasowego (pozwoliłem sobie osobiście na tego w
Krakowie) ... grzecznie przeprosili i uznali rozporządzenie
ministra ...


Czytaj tu: http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/071F8DC8
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008
2008-05-20 21:38 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Rafał_\SP\_Gil
Mikaichi pisze:

> Z tego co wiem (stan an rok temu, wiec moglo sie cos zmienic) poczta i
> tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga "przyjecie
> pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja notariusza, to
> chyba dobrze ;)

Bzdura.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008
2008-05-20 21:50 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Mikaichi
Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:
> Mikaichi pisze:
>
>> Z tego co wiem (stan an rok temu, wiec moglo sie cos zmienic) poczta i
>> tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga "przyjecie
>> pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja notariusza, to
>> chyba dobrze ;)
>
> Bzdura.

Co jest bdurą? Ze nei wymagaja notariusza? W kwietniu mama robila
upowaznienei na siostre, na poczcie, i nie wymagali notariusza a jedynie
kwitka i 20 paru zlotych.
2008-05-20 21:59 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Rafał_\SP\_Gil
Mikaichi pisze:

>>> Z tego co wiem (stan an rok temu, wiec moglo sie cos zmienic) poczta
>>> i tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga
>>> "przyjecie pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja
>>> notariusza, to chyba dobrze ;)
> Co jest bdurą? Ze nei wymagaja notariusza? W kwietniu mama robila
> upowaznienei na siostre, na poczcie, i nie wymagali notariusza a jedynie
> kwitka i 20 paru zlotych.

zdanie poczta *i tak każe zapłacić* ...

W sumie , może nie bzdura.

Klucz: - kazać może - siła sprawcza tego kazania jest taka sama
gdybym ja kazał ci zgwałcić Monikę Lewinsky.

Do odbioru przesyłek pocztowych, a w szczególności sądowych
wystarczy zwykłe pełnomocnictwo, napisane *również* na rolce
papieru toaletowego.

Patrz tu:
http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=PAP&P=RozporzadzenieWarunkiUslug

a tam:
1 link:
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20040050034&type=2&name =ATT0ODG1

a tam patrz na paragraf 18. Koniec.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008
2008-05-20 22:04 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Rafał_\SP\_Gil
Rafał "SP" Gil pisze:

> a tam patrz na paragraf 18. Koniec.

Swoją drogą rozumiem twoje pesymistyczne nastawienie. Sam
właśnie walczyłem w miejscu zameldowania z betonem pod postacią
tępych panienek w okienku. Napisałem pełnomocnictwo dla członka
rodziny, co panienki zlały ... pojechałem do miejsca
zameldowania (1200 km w sumie), i zorientowałem się, że to
dobrze zaimpregnowany beton.

Kolejność była następująca:

1. dyr. tego urzędu pocztowego - BETON
2. gl urząd pocztowy w Przemyślu - BETON
3. jedn. nadrzędna poczty w RZESZOWIE - BETON.

Naskrobałem maila do rzecznika prasowego poczty w Krakowie
przytaczając wszelkie argumenty, i informując, że mają 31 dni na
skruszenie betonu, inaczej wybiórcza, która już o tym pisała
(opisywał już swoje przeboje w tym temacie jeden człowiek przede
mną na p.s.p. i na nim się wzorowałem) ...

Kraków zje*ał Rzeszów ... Rzeszów zje*ał gł. w Przemyślu, gł w
Przemyślu zje*ał pocztę osiedlową ...

Inna sprawa, że wiem, że na pocztach w Przemyślu mimo
przecierania szlaków przeze mnie odmawia się nadal uznawania
pełnomocnictw i zmusza emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za
pełnomocnictwo - ale to akurat zwykłe skur*ysyństwo i
złodziejstwo poczty polskiej.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008
2008-05-20 22:38 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Mikaichi
Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:

> Inna sprawa, że wiem, że na pocztach w Przemyślu mimo przecierania
> szlaków przeze mnie odmawia się nadal uznawania pełnomocnictw i zmusza
> emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za pełnomocnictwo - ale to akurat
> zwykłe skur*ysyństwo i złodziejstwo poczty polskiej.

Dziwiesz sie? Listonosze chca strajkowac. Poczta sciska monopol na
przesylki <50g i jak straci ten monopol to moze sie okazac, ze po roku
przestanie istniec.
2008-05-20 22:43 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Liwiusz
Mikaichi pisze:
> Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:
>
>> Inna sprawa, że wiem, że na pocztach w Przemyślu mimo przecierania
>> szlaków przeze mnie odmawia się nadal uznawania pełnomocnictw i zmusza
>> emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za pełnomocnictwo - ale to
>> akurat zwykłe skur*ysyństwo i złodziejstwo poczty polskiej.
>
> Dziwiesz sie? Listonosze chca strajkowac. Poczta sciska monopol na
> przesylki <50g i jak straci ten monopol to moze sie okazac, ze po roku
> przestanie istniec.


Nie tak szybko. Monopolu na przesyłki poniżej 50g poczta faktycznie
nie ma już teraz, jednak konkurencja jest na razie daleko tyle za pocztą.

--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-05-20 22:49 Re: upowaznienie do odbioru przesylki Mikaichi
Użytkownik Liwiusz napisał:
> Mikaichi pisze:
>> Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:
>>
>>> Inna sprawa, że wiem, że na pocztach w Przemyślu mimo przecierania
>>> szlaków przeze mnie odmawia się nadal uznawania pełnomocnictw i
>>> zmusza emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za pełnomocnictwo - ale
>>> to akurat zwykłe skur*ysyństwo i złodziejstwo poczty polskiej.
>>
>> Dziwiesz sie? Listonosze chca strajkowac. Poczta sciska monopol na
>> przesylki <50g i jak straci ten monopol to moze sie okazac, ze po roku
>> przestanie istniec.
>
>
> Nie tak szybko. Monopolu na przesyłki poniżej 50g poczta faktycznie
> nie ma już teraz, jednak konkurencja jest na razie daleko tyle za pocztą.
>

Bo tylko poczta ma za darmo placówki w calej polsce i infrastrukturę.

A co do monopolu - to chyba nie masz racji, bo jakos InPost musi kuć
blaszki.
nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Upowaznienie, podpisane przez notariusza.

Walu? 2005-10-13 10:10

upowaznienie osoby do dokonania transakcji - pytanko

r-e-m-i-k 2005-11-11 17:47

Pytanie o upowaznienie przy naprawie bezgotowkowej

Lech Wiktor Piotrowski 2005-12-22 23:16

[wroclaw] upowaznienie notarialne ile i gdzie?

kolin82 2006-01-17 17:07

Upowaznienie - problem czy bzdura?

Maciej T 2006-06-20 20:15

Upowaznienie notarialne - nowa umowa w orange

Albert 2006-10-16 15:13

upowaznienie dla meza w firmie

siliana 2006-10-24 20:54

upowaznienie w jednoosobowej firmie

2007-01-03 18:02

Jak napisac upowaznienie?

m.gawrychowski 2007-02-18 22:29

upowaznienie w firmie 1-osobowej

Lukasz Bojczuk 2008-03-11 18:43