poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-09-22 22:01 | Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy. Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa. I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się popsuł Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też odpuścić sobie. Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora 2900zł |
2009-09-22 22:24 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Alek |
Użytkownik "Stachna" I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się popsuł Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. === Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie. |
||
2009-09-22 22:54 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
> === > Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden > egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie. Może jestem w błędzie ale ustawa art. 4. 3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i niezawodność" Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do sądu czy też nie. Pozdro |
||
2009-09-22 23:03 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | gasper |
Użytkownik "Stachna" news:532d8cae-b0b4-49eb-8860-6213248e7004@33g2000vbe.googlegroups.com... >napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i >niezawodność" no i masz odpowiedź - tam nie jest napisane, że są niezawodne, tylko co innego ;) |
||
2009-09-22 23:05 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Marcin Debowski |
On 2009-09-22, Stachna > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi > problemu. Dość ciekawa sprawa, ale podejrzewam, że sąd uzna, że oceniając rozsądnie powinnas była wiedzieć, że absolutną prawdą to nie jest. -- Marcin |
||
2009-09-22 23:15 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stefan |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 13:01:27 -0700 (PDT), Stachna napisał(a): > Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty > zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność > Myślę, że producent i sprzedawca wiedzieli o tym że telewizor nie jest niezawodny od początku. Nie musisz zbyt się starać aby to udowodnić. Przypuszczelnie telewizor posiada kartę gwarancyjną, w której opisano sposób postępowania na wypadek awarii. Sprzedawca i producent dobrze wiedzieli, że TV może się zepsuć! Z premedytacją zapewniali cię o niezawodnośći a przecież umawiali się jak będą postępować w razie usterki. Oskarż ich o oszustwo, mataczenie, zarządaj dwóch 52 calowych telewizorów jako rekompensatę. Tylko żeby były niezawodne! Siarra |
||
2009-09-22 23:31 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
On 22 Wrz, 23:05, Marcin Debowski > On 2009-09-22, Stachna > > > I tu si nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotk reklamow - oraz przy > > zakupie sprzedawca powiedzia - e do tej pory nie mieli z nimi > > problemu. > > Do ciekawa sprawa, ale podejrzewam, e s d uzna, e oceniaj c > rozs dnie powinnas by a wiedzie , e absolutn prawd to nie jest. > > -- > Marcin Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który nigdy mi się nie popsuł - jedyne co musiałem zrobić to wymienić - baterie w pilocie - a nikt mnie nie zapewniał o jego niezawodności Pozdro |
||
2009-09-22 23:54 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Marcin Debowski |
On 2009-09-22, Stachna > Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który > nigdy mi się nie popsuł - jedyne co musiałem zrobić to wymienić - > baterie w pilocie - a nikt mnie nie zapewniał o jego niezawodności Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu? -- Marcin |
||
2009-09-23 00:32 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Pawel |
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi problemu. Boże skąd się biorą tacy ludzie. Na miejscu sprzedawcy wyśmiałbym Ci się w twarz. Rzecza normalną jest, że to tylko sprzęt i czasami się może popsuć. |
||
2009-09-23 00:48 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
On 23 Wrz, 00:32, "Pawel" > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi > problemu. > > Boże skąd się biorą tacy ludzie. Na miejscu sprzedawcy wyśmiałbym Ci się w > twarz. > Rzecza normalną jest, że to tylko sprzęt i czasami się może popsuć. O tym, że może się zepsuć zdaję sobie sprawę - i nie przeczę temu. A skąd się biorą ludzie, którzy piszą żeby napisać i nie wnoszą nic nowego. Ale niech producent też uważa co pisze - papier wszystko zniesie - mnie to wali jeżeli pisze w swoim katalogu razem z opisem technicznym i parametrami - że cechuje go niezawodność - to niech go cechuje - niech se wezmą ten egzemplarz do labolatorium i poprawią swoją niezawodność. To pozostałe parametry w opisie też mam uznać za bzdurę może będą się zgadzały, a może nie. A tak naprawdę to później co sprzedadzą Ci jakąś rzecz w opisie będzie jedno, a w pudełku cegłówka (kolor telewizora i cegłówki zagadza się bo miał być czerwony - to już ekstremalne porównanie). Ale to za bardzo nie wnosi nic do tematu A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł. Jak popatrzałem na karty gwarancyjne moich sprzętów to radia, lodówki, pralki, kuchenki wszystko czyste - żadnych napraw jedyne co zepsułem to sokowirówkę - ale to sam bo za mocno marchewki wciskałem. Także moja świadmość nt. popsucia się czegoś reklamowanego przez producenta jako "NIEZAWODNEGO" powinna być nienaruszona. Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu. Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se odpuścić. Pozdrawiam |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja i wymiana produktu na nowy. |
Mikołaj_\Miki\_Menke | 2005-12-16 17:07 |
Gwarancja, naprawa a wymiana |
Mariusz | 2005-12-20 11:58 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia |
VanVonVen | 2007-01-29 22:21 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |
wadliwy towar - wymiana na nowy? |
Pawcio | 2007-11-30 10:39 |
Naprawa gwarancyjna telefonu i wymiana telefonu |
pit | 2007-12-13 01:45 |
Wymiana produktu na nowy i gwarancja |
ulong | 2008-03-26 18:31 |
Prosba o porade - problem z naprawa gwarancyjna telewizora 40" |
thomanos | 2009-08-13 14:43 |