Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Mały biznes szuka inspiracji w internecie

Mały biznes szuka inspiracji w internecie

Fot. ESB Professional, Shutterstock

Polskie firmy MSP wykorzystują doświadczenia innych spółek rzadziej niż ich zagraniczni konkurenci. Wiedzę na temat biznesu pozyskują głównie z internetu.

Jak pisze "Puls Biznesu", dynamiczne zmiany napędzane przez nowoczesną technologię dziś już nikogo nie dziwią. I chociaż przynoszą one korzyści zarówno indywidualnym jednostkom, jak i całym przedsiębiorstwom, te drugie powinny przygotować się na ciągłą edukację w tym obszarze. Wiele firm już teraz mierzy się z nauką pozyskiwania nowych klientów czy tworzeniem kampanii marketingowych za pomocą tzw. high-techu.

To szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które dzięki powszechnie dostępnym narzędziom są w stanie skutecznie zarządzać swoim biznesem - przy względnie niskich kosztach.

Ponadto, jak pisze "Puls Biznesu", wiele MSP, poruszając się po coraz bardziej złożonych obszarach technologii, zwraca ku sobie, aby wspólnie uczyć się i dzielić swoimi pomysłami, chociażby dzięki otwartym danym. Pokazują tym samym, jak bardzo komunikacja wpływa na rozwój rodzimej gospodarki, a także lokalnych społeczności.

Jednak w Polsce zaledwie 38 proc. firm jako źródło wiedzy i inspiracji wskazuje innych przedsiębiorców - wynika z najnowszej edycji badania "Future of Business" Facebooka, na które powołuje się "Puls Biznesu".

Najwięcej wskazań uzyskało wyszukiwanie w internecie (67 proc.) oraz warsztaty, szkolenia i lektura książek (51 proc.). Źródłem wiedzy są też media, blogi i fora dyskusyjne.

Firmy szukają przede wszystkim wiedzy na temat marketingu i reklamy, strategii rozwoju, e-marketingu oraz sprzedaży w sieci czy tworzenia stron oraz szkolenia pracowników.

Czytaj także: Dotacje na biznes w Polsce Wschodniej. Jest ponad 65 mln zł na rozwój startupów

PAP
Czytaj także
Polecane galerie
Leonardo DaVinci
2017-05-23 13:30
Bardzo odkrywcze wyniki badań biorąc pod uwagę że mamy 21 wiek. Jakby napisać że tyle % ludzi którzy chcą ugotować coś w domu korzystają najczęściej z wody w kranie kiedy chcą coś umyć uwarzyć zupę czy zrobić napój.