Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mieszko Rozpędowski
Mieszko Rozpędowski
|

Pomysł na biznes: Miejska stolarnia

2
Podziel się:

Kursy stolarki, renowacji mebli i nauka rzemiosła od podstaw - to pomysł na biznes Katarzyny Sawko, właścicielki firmy "Wióry lecą - stolarka dla kobiet i nie tylko". - Uczymy od zera, pracujemy ze wszystkimi. Każdy może się tu nauczyć technik łączenia drewna, korzystania z narzędzi i wyjść z gotowym meblem - wyjaśnia właścicielka. Zobacz najnowszy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Miejska stolarnia
(money.pl)

Kursy stolarki, renowacji mebli i nauka rzemiosła od podstaw - to pomysł na biznes Katarzyny Sawko, właścicielki firmy "Wióry lecą - stolarka dla kobiet i nie tylko". - Uczymy od zera, pracujemy ze wszystkimi. Każdy może się tu nauczyć technik łączenia drewna, korzystania z narzędzi i wyjść z gotowym meblem - wyjaśnia właścicielka.

Firma oferuje usługi stolarskie, kursy jednodniowe, weekendowe oraz 2-3 miesięczne. Dodatkowo stolarnię można wynajmować na godziny w cenie od 10 zł/h. Działalność jest skierowana do klientów indywidualnych, szkół oraz firm. Ponad 75 proc. klientów stanowią kobiety – to z myślą o nich powstał ten biznes.

Skąd pomysł? - Wszystko zaczęło się od dłubania w drewnie z dziećmi i od założenia spontanicznego wydarzenia w portalu społecznościowym. Na to wydarzenie zapisało się w trzy dni 300 osób, z czego 90 proc. to były nieznane mi kobiety - wspomina Katarzyna Sawko. - Pomyśleliśmy, że to będzie jednorazowa przygoda, później jednak dosyć lawinowo zaczęło się to rozwijać, zaczęliśmy to robić po pracy, po kosztach i po kilku miesiącach zdecydowaliśmy, że rzucamy wszystko i zakładamy firmę - dodaje.

Biznes powstał w 2014 roku. W prowadzeniu działalności właścicielkę wspiera partner. - Ja jestem właścicielką firmy, prowadzę warsztaty, zajmuję się kwestiami komunikacji, promocji, rekrutacji, strategii – wylicza Sawko. - Mój partner również prowadzi warsztaty, ale zajmuje się też wszystkimi technicznymi kwestiami – dodaje. Firma zatrudnia czterech pracowników.

Początkowy koszt inwestycji wyniósł ok. 15 tys. zł. Źródłem była zbiórka crowdfundingowa w internecie. - Zaczynaliśmy z zestawem tradycyjnych narzędzi. Przez pierwsze miesiące korzystaliśmy z użyczonego przez zaprzyjaźnione instytucje lokalu. Po kilku miesiącach te koszty poważnie wzrosły, ponieważ zaczęliśmy wynajmować warsztat na warszawskim Mokotowie – tłumaczy właścicielka. Elektronarzędzia do stolarni pozyskano dzięki umowie barterowej ze sponsorem. - Gdybyśmy nie mieli tej współpracy barterowej, to koszt inwestycji byłby przynajmniej trzykrotnie większy - wylicza Katarzyna Sawko.

Obecny koszt prowadzenia firmy to ok. 20 tys. zł miesięcznie. Na te kwotę składają się wynajem stolarni, materiały, wynagrodzenia i obsługa księgowa.

Prowadzenie tego typu działalności wymaga szkoleń BHP oraz ubezpieczenia.

Najlepszy sposób dotarcia do klientów? Według właścicielki to media społecznościowe, media tradycyjne oraz marketing szeptany.

Konkurencja? - Jak zaczynaliśmy dwa lata temu, to nie mieliśmy konkurencji. Teraz dosyć lawinowo konkurencja nam się wysypała. W większości warsztaty chcą robić nasi byli kursanci. Spodziewamy się, że będzie to dosyć szybko wzrastać – dodaje właścicielka.

W ciągu dwóch lat firma przeprowadziła ponad 700 warsztatów i szkoleń. Miesięcznie z usług firmy korzysta od 20 do 500 kursantów.

Plany na przyszłość? - Staramy się dopracować ofertę warsztatów wyjazdowych oraz marzy nam się "Wiórobus", czyli warsztat na kółkach, który będzie stale gotowy do drogi – dodaje Katarzyna Sawko.

Zobacz najnowszy odcinek programu "Pomysł na biznes".

wiadomości
pomysł na biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
król wielki
8 lat temu
,, wielka kasa płynie '' polecam na yt
Radek
8 lat temu
Byłem, bardzo miło było,, polecam w ciemno