Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mieszko Rozpędowski
Mieszko Rozpędowski
|

Pomysł na biznes: Pracownia florystyczna

1
Podziel się:

Miejsce łączące usługi florystyczne i projektowanie terenów zieleni - to pomysł na biznes Patrycji Czerniak, założycielki pracowni florystycznej "Sfera Zieleni". - Wprowadzamy produkty, których w standardowej kwiaciarni znaleźć nie można – mówi właścicielka. Są to biżuteria kwiatowa, mech na ściany, minilasy czy ogrody wertykalne. Zobacz najnowszy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Pracownia florystyczna
(money.pl)

* Miejsce łączące usługi florystyczne i projektowanie terenów zieleni - to pomysł na biznes Patrycji Czerniak, założycielki pracowni florystycznej "Sfera Zieleni". - Wprowadzamy produkty, których w standardowej kwiaciarni znaleźć nie można – mówi właścicielka. Są to biżuteria kwiatowa, mech na ściany, minilasy czy ogrody wertykalne. *
Firma oferuje szeroki wachlarz usług florystycznych – od tworzenia bukietów, wiązanek ślubnych czy dekoracji sal po projektowanie ogrodów i terenów zielonych oraz ogrodów wertykalnych, czyli zieleni na ścianach. - W ofercie mamy także minilasy - zieleń zamkniętą w słojach, która praktycznie nie wymaga żadnej pielęgnacji. Wprowadziliśmy także mech na ściany – wylicza Patrycja Czerniak. Specjalny mech, sprowadzany ze Skandynawii, właścicielka oprawia w ramki dekoracyjne lub ramki z lustrami. Biżuteria kwiatowa to produkt skierowany do panien młodych, które w awangardowy sposób chcą się przyozdobić żywymi kwiatami.

Skąd pomysł na taki biznes? - Studiowałam architekturę krajobrazu z wyboru, a nie z przypadku, i wtedy zdecydowałam, że jeżeli dalej w tym kierunku będzie dane mi się rozwijać, to będę chciała w przyszłości założyć swój biznes – wspomina właścicielka. - Wtedy też w ręce wpadły mi jakieś ulotki na temat kursów florystycznych i zaczęłam zgłębiać ten temat. Później poszłam na studia podyplomowe z florystyki, gdzie rozwinęły mi się skrzydła – dodaje.

Jak wyglądał początek? - Było ciężko. Samo założenie firmy to jest dzień, dwa, ale później cały proces decyzyjny. Czy działać w Puławach, gdzie zarejestrowałam swoją działalność, czy iść gdzieś dalej? - odpowiada Czerniak. - Wtedy mój narzeczony dostał pracę w Warszawie i skłoniliśmy się ku otwarciu kwiaciarni w tym miejscu.

Firma zaczęła działać w 2015 roku na warszawskim Ursusie. Koszt inwestycji wyniósł ok. 120 tys. zł. To wartość wykończenia lokalu w stanie deweloperskim oraz zatowarowania go. Głównym źródłem finansowania był kredyt, mniejsza część to środki własne. Dziś szacunkowy miesięczny koszt prowadzenia tej działalności to 8-10 tys. zł.

Co należy do obowiązków właścicielki firmy? - Odpowiadam za wszystko. Począwszy od otwarcia, sprzątania, zatowarowania, przygotowania kwiatów po sprzedaż i kontakt z klientem – wylicza Patrycja Czerniak. - Jeżdżę także do klientów, jeśli kontaktujemy się w sprawie projektów ogrodów czy ogrodów wertykalnych – dodaje. W prowadzeniu działalności właścicielkę wspiera mąż. Firma współpracuje także z podwykonawcami.

Największy problem w tym biznesie? - Towar z krótką datą przydatności – odpowiada Patrycja Czerniak. - Kwiaty mają swoją określoną trwałość, to generuje koszty w przypadku mojej działalności, a zwłaszcza na początku generowało, gdzie niestety część niesprzedanych kwiatów byłam zmuszona wyrzucać – dodaje.

Choć usługi Patrycji Czerniak wybiegają sporo ponad ofertę klasycznych kwiaciarni, to jednak właśnie kwiaciarnie właścicielka określa jako swoją konkurencję. - W Ursusie jest sporo kwiaciarni, ale to odpowiedni gust klienta determinuje, do której pójdzie – uważa. - Jeśli chodzi natomiast o konkurencję co do cen, to kwiaciarnie w większości przypadków ceny mają na podobnym poziomie - dodaje.

W ciągu ośmiu miesięcy prowadzenia działalności firma zanotowała trzykrotny wzrost sprzedaży. 60 proc. przychodu generują stali klienci. Średnio ze wszystkich usług firmy korzysta ok. 380 osób miesięcznie.

Według właścicielki najlepszy sposób dotarcia do klienta w tym biznesie to marketing szeptany oraz aktywność w internecie i social media.

Plany na przyszłość? - Obecnie pracuję mocno nad uruchomieniem sklepu internetowego – odpowiada Patrycja Czerniak.

Zobacz najnowszy odcinek programu "Pomysł na biznes".

wiadomości
pomysł na biznes
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
EMA
8 lat temu
TRZYMAM KCIUKI!!!!!! WIDAĆ OGROMNĄ PASJĘ :)