Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mieszko Rozpędowski
Mieszko Rozpędowski
|

Pomysł na biznes: sklep i serwis rowerowy

0
Podziel się:

Sklep i serwis rowerowy - to pomysł na biznes Krzysztofa Kwiatkowskiego, który w 2014 roku na warszawskim Gocławiu otworzył jednoosobową firmę "Beat Bike". Zobacz najnowszy odcinek programu "Pomysł na biznes.

Pomysł na biznes: sklep i serwis rowerowy
(money.pl)

* Sklep i serwis rowerowy - to pomysł na biznes Krzysztofa Kwiatkowskiego, który w 2014 roku na warszawskim Gocławiu otworzył jednoosobową firmę "Beat Bike". Jego sklep rowerowy jest jedynym miejscem w Polsce, które oferuje karbonowe napędy paskowe do rowerów. Zastępują one tradycyjny łańcuch i nie wymagają konserwacji.*

Sklep oferuje rowery górskie, miejskie, turystyczne, spersonalizowane oraz akcesoria i części serwisowe. Serwis zajmuje się podstawowymi oraz zaawansowanymi przeglądami i naprawami rowerów.

Skąd pomysł na taki biznes? - Wszystko się zaczęło w 2006 roku, kiedy kupiłem swój pierwszy, profesjonalny rower. Byłem niezadowolony z serwisu i pomyślałem, że warto samemu podziałać przy rowerze - wspomina Krzysztof Kwiatkowski. - Wyjechałem do Londynu, gdzie po wielu szkoleniach zacząłem naprawiać rowery. Po powrocie zatrudniłem się jako mechanik rowerowy w sklepie w Warszawie - dodaje. Po trzech latach pracy dostałem informację, że jest ogłoszony konkurs i można zdobyć dotację. Postanowiłem przenieść realia angielskiego serwisu na polski rynek i otworzyć własną firmę - wspomina Kwiatkowski.

Jego biznesplan okazał się sukcesem, otrzymał dotację unijną w wysokości 40 tys. zł na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Firma uzyskała również wsparcie pomostowe.

Całkowity koszt inwestycji to około 140 tys. zł. Na tę sumę składa się głównie wartość profesjonalnego wyposażenia serwisu rowerowego, narzędzi, części oraz samych rowerów. Do tego dochodzi lokal oraz czynsz. Oprócz dotacji, źródłem inwestycji były zgromadzone oszczędności właściciela oraz spadek.

Dziś "Beat Bike" serwisuje około 4 rowery dziennie. Firma cieszy się coraz większym zainteresowaniem. - W pierwszym roku działalności sprzedaliśmy około 50 rowerów, w drugim już 100. To wzrost o 100 proc. - wylicza właściciel. Naprawy serwisowe wzrosły o 200 proc. rok do roku, a firma powiększyła się o nowe stanowisko mechanika rowerowego.

wydarzenie
wiadomości
pomysł na biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)