Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coraz więcej firm szkoli pracowników

0
Podziel się:

Już 85 proc. małych firm inwestuje w rozwój kwalifikacji zawodowych swoich pracowników.

Coraz więcej firm szkoli pracowników
(Yuri_Arcurs/iStockphoto)

Już 85 proc. małych firm inwestuje w rozwój kwalifikacji zawodowych swoich pracowników - wynika z najnowszego badania MillwardBrown SMG/KRC, przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Wyjątkowo pozytywnie wygląda również sytuacja wśród najmniejszych podmiotów gospodarczych, zatrudniających od 1 do 9 osób. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba tych, które szkolą swoje kadry, zwiększyła się o blisko 10 proc., co daje w sumie 77 proc. mikroprzedsiębiorstw.

Więcej firm szkoli pracowników

Badania od lat pokazują, że im większa firma, tym częściej szkoli pracowników. Dlatego ogólnopolska kampania społeczna _ Szkolenia – to się opłaca! _ do inwestowania w rozwój kwalifikacji kadr zachęca głównie właścicieli i menedżerów mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Systematyczne informowanie przedsiębiorców o korzyściach wynikających ze szkolenia pracowników przełożyło się na konkretne wyniki. W porównaniu z marcem 2010, kiedy kampania się zaczynała, liczba przedsiębiorstw MSP podnoszących kompetencje pracowników zwiększyła się z 84 proc. do 89, 5 proc. Największy wzrost odnotowano wśród małych firm: z 77 proc. do 85 proc. oraz mikroprzedsiębiorstw: z 68 proc. do 77 proc.

_ - Szczególnie zależy nam na wzroście świadomości mikro i małych firm w zakresie korzyści wynikających z inwestowania w rozwój kadr. Chcieliśmy pokazać, że szkolenia są w zasięgu wszystkich organizacji i warto budować przewagę konkurencyjną w oparciu o potencjał i kwalifikacje pracowników _ - mówi Anna Świebocka – Nerkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Optymistyczne plany

Przedsiębiorcy rozumieją, że szkolenia są działaniem długofalowym i powinny być stałym elementem w strategii firmy. Świadomość ta przekłada się na większą liczbę zaplanowanych szkoleń na najbliższy rok w porównaniu z marcem 2010 r. Po raz kolejny największy wzrost odnotowano wśród małych przedsiębiorstw. Już 81 proc. z nich zamierza podnosić kwalifikacje pracowników.

Tak optymistyczne plany biorą się zapewne z pozytywnych doświadczeń i opinii kadry zarządzającej MSP względem szkoleń. Menedżerowie zauważają wiele korzyści idących za rozwojem pracowników. Wśród najważniejszych wymieniają wzrost kwalifikacji zawodowych i kompetencji szkolonych osób (58 proc. wskazań) oraz większą konkurencyjność firmy na rynku (38 proc. odpowiedzi). Respondenci w dalszej kolejności wskazują również wpływ szkoleń na wzrost zysków, a także większą efektywność pracy. Co ważne, spadła również liczba przedsiębiorców uważających, że szkolenia są zbyt kosztowne dla firmy – z 17 proc. do 12 proc.

Źródło:

Projekt badawczy _ Podnoszenie kwalifikacji pracowników sektora MSP _. Badanie przeprowadzone przez instytut MillwardBrown SMG/KRC na próbie 800 właścicieli i członków kadry kierowniczej przedsiębiorstw zatrudniających do 250 osób – luty 2011 r.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/0/t79360.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/nowe;zasady;szkolenia;pracownikow,119,0,650871.html) Nowe zasady szkolenia pracowników Sprawdź jaka jest m.in. nowa definicja podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/37/t98853.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/przedsiebiorcy;planuja;podwyzki,253,0,817917.html) Przedsiębiorcy planują podwyżki W tym roku już co piąta firma zamierza podnieść pensje pracownikom, a wzrost płac ma wynieść 6-7 procent.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/161/t103585.jpg ) ] (http://praca.money.pl/wiadomosci/artykul/w;ten;sposob;nie;mozna;mierzyc;czasu;pracy,118,0,812150.html) W ten sposób nie można mierzyć czasu pracy Zbieranie danych biometrycznych przez pracodawców może służyć ochronie bezpieczeństwa, ale nie mierzeniu czasu pracy.
firma
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)