Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dofinansowanie stażu pracownika

0
Podziel się:

Bezrobotnego poniżej 25 roku życia, oraz takiego, który ma nie więcej, niż 27 lat a od ukończenia szkoły wyższej nie minęło dla niego 12 miesięcy można zatrudnić na dofinansowany ze starostwa staż.

Dofinansowanie stażu pracownika
(PAP/Mariusz Szachowski)

Starosta finansuje dla stażysty stypendium, w wysokości zasiłku dla bezrobotnych. Ponadto starosta ustala i opłaca za niego obowiązujące składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe od wypłacanych stypendiów.

Pracodawca ponosi więc przy zatrudnieniu stażysty jedynie koszty związane z jego szkoleniem, odzieżą i obuwiem roboczym, środkami higieny osobistej oraz napojami na zasadach przewidzianych dla wszystkich pracowników.

Co szczególnie istotne dla pracodawcy, stażysta nie jest przydzielany "z urzędu". Pracodawca, wypełniając wniosek o zawarcie umowy stażu może wymienić z imienia i nazwiska osobę, którą chciałby szkolić.

W przypadku, gdy pracodawca nie upatrzył sobie żadnej konkretnej osoby, może określić we wniosku wymagania, dotyczące predyspozycji psychofizycznych, poziomu wykształcenia oraz minimalnych kwalifikacji niezbędnych dla podjęcia stażu.

Okres stażu nie może przekraczać 12 miesięcy.

O uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia wniosku starosta powiadamia wnioskodawcę w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.

wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)