Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama jest kosztem po zapłaceniu faktury

0
Podziel się:

Wydatki na działania reprezentacyjne nie mają związku z konkretnym przychodem.

Reklama jest kosztem po zapłaceniu faktury
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

Z swej natury działania marketingowe mają poprawić ogólną sytuację firmy na rynku. Część z nich - na przykład reklama danego produktu - daje się powiązać ze zwiększeniem przychodu z jego sprzedaży. Inaczej jednak wygląda sprawa w przypadku działań poprawiających ogólny wizerunek firmy, czy też wpływających na poprawę pracy zespołu - na przykład organizacja imprezy integracyjnej.

Jak podaje Rzeczpospolita, zgodnie z wyrokiem WSA w Rzeszowie z 8 lipca 2008 r. (I SA/Rz 443/08) w takim przypadku termin zaliczenia wydatków w koszty przypada na datę zapłaty faktury.

Zdaniem sądu wydatki te, chociaż niewątpliwie są związane z osiąganymi przychodami, nie pozostają w uchwytnym związku z konkretnymi przychodami, a tym samym nie jest możliwe ustalenie, w którym roku podatkowym wystąpił przychód uzasadniający ich poniesienie.

Podatnik powinien je zatem zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia, czyli w momencie uiszczenia należności z faktur - czytamy w _ Rzeczpospolitej _.

- _ Stanowisko sądu w tym wypadku trudno zaakceptować. Prowadziłoby ono bowiem do niespójnych wniosków. Ustawa o CIT wskazuje wprost kategorie kosztów pośrednich, które należy zaliczać do kosztów podatkowych na zasadzie kasowej. Należą do nich m.in. wynagrodzenia, składki na ZUS, odsetki _ - komentuje dla _ Rzeczpospolitej _ Sławomir Dawidowicz, konsultant w Dziale Doradztwa Podatkowego firmy Deloitte.

wiadomości
podatki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)