Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Zawadzka
|

Faktury sprzed rejestracji firmy są kosztem

0
Podziel się:

Wydatki na przygotowanie dokumentacji, sprzęt czy reklamę, poniesione przed wpisaniem do rejestru należy księgować z datą faktycznego rozpoczęcia działalności.

Faktury sprzed rejestracji firmy są kosztem
(Georgy Pchemyan/Dreamstime.com)

Faktury sprzed rejestracji należy księgować z datą faktycznego rozpoczęcia działalności.

Niektóre koszty muszą być poniesione jeszcze przed datą rejestracji firmy. Mogą to być na przykład wydatki na przygotowanie dokumentacji, zakup sprzętu czy też na reklamę - wynika z interpretacji wydanej przez dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie.

O możliwości zaliczenia ich do kosztów decyduje nie data ich poniesienia, a wykazanie, że były one potrzebne w związku z działalnością firmy.

_ Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają unormowania, które zabraniałoby zaliczenia do kosztów, wydatków ponoszonych przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Jednakże obowiązek udowodnienia powiązania poniesionego wydatku ze źródłem przychodu spoczywa na podatniku. _

_ Zatem koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, ale mające związek z uzyskiwanym później przychodem stanowią koszty uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodarczej - _czytamy w interpretacji.

Wydatki te należy zaksięgować w kolumnie 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pozostałe wydatki) w dacie rozpoczęcia działalności gospodarczej, przy czym w kolumnie 2 (data zdarzenia gospodarczego) należy wpisać datę poniesienia wydatku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)