Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Zawadzka
|

Podania przez internet

0
Podziel się:

21 listopada weszły w życie nowe przepisy Kodeksu Postępowania Adminstracyjnego, umożliwiające prowadzenie korespondencji z urzędami za pośrednictwem Internetu.

Podania przez internet

21 listopada weszły w życie nowe przepisy Kodeksu Postępowania Adminstracyjnego, umożliwiające prowadzenie korespondencji z urzędami za pośrednictwem Internetu.

Nowy artykuł mówi, że podania mogą być wnoszone za pomocą poczty elektronicznej albo za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej właściwego organu.

Określa też sposób, w jaki dokumenty te powinny być weryfikowane: podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1) być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, oraz 2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.

Niestety, w ślad za nim nie poszły jeszcze szczegółowe przepisy wykonawcze ani odpowiednie przeszkolenie urzędników, przez co prawo to najprawdopodobniej przez jakiś jeszcze czas pozostanie martwe. Ustawca zobligowany jest do pełnego dostosowania prawa dotyczącego składania e-dokumentów najpóźniej do sierpnia 2006.

Konieczność składania na podaniach wnoszonych przez Internet bezpiecznego podpisu elektronicznego może być kolejną przyczyną opóźnień w informatyzacji urzędów.

Mimo obowiązującej już od połowy sierpnia 2002 roku ustawy o podpisie elektronicznym wciąż posługuje się nim zaledwie kilka tysięcy podmiotów.

internet
firma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)