Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Chcesz skutecznie konkurować na rynku? Postaw na innowacje w firmie

1
Podziel się:

Wdrażanie innowacji jest coraz częściej koniecznością, jeśli firma chce skutecznie konkurować na rynku. Nic dziwnego zatem, że coraz więcej polskich firm stawia na nowe technologie, które usprawniają prowadzenie biznesu w różnych obszarach.

Chcesz skutecznie konkurować na rynku? Postaw na innowacje w firmie

Wdrażanie innowacji jest coraz częściej koniecznością, jeśli firma chce skutecznie konkurować na rynku. Nic dziwnego zatem, że coraz więcej polskich firm stawia na nowe technologie, które usprawniają prowadzenie biznesu w różnych obszarach.

Jak wynika z badania Ipsos MORI, 83% polskich szefów firm twierdzi, że technologie wspierają innowacyjność biznesu. Podobnego zdania jest 60% pracowników. Warto dodać, że 57% przedstawicieli sektora MŚP dostrzega wpływ cyfryzacji na rozwój nowych źródeł przychodów dla biznesu. Rodzaj i poziom wdrażania zaawansowanych technologii zależy jednak głównie od modelu biznesowego określonej firmy, ale coraz częściej można zidentyfikować obszary, w których w pierwszej kolejności dokonuje się cyfrowa ewolucja bez względu na branżę i wielkość, w jakiej działa przedsiębiorstwo.

Outsourcing księgowości

Z raportu firmy analitycznej Grant Thornton wynika, że w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zleca obsługę rachunkowości na zewnątrz (czyli outsourcingu), gdy tymczasem na świecie robi to 20% przedsiębiorstw. Co ciekawe, z tego samego raportu można dowiedzieć się również, że większość firm, które raz skorzystały z outsourcingu księgowości, najczęściej już z niego nie rezygnuje, doceniając wysoką jakość takich usług i przystępną cenę. Nie można zapominać, że tego rodzaju innowacja korzystna jest również dla najmniejszych przedsiębiorców. Ci ostatni mogą skorzystać przede wszystkim z usług firm oferujących księgowość przez internet. Najczęściej wiąże się to z koniecznością założenia konta w wybranym serwisie. Takie rozwiązanie ogranicza koszty, które byłyby o wiele wyższe w przypadku zatrudniania własnej księgowej i pozwala na skupienie się tylko na rozwijaniu biznesu bez konieczności poznawania i analizowania
skomplikowanych przepisów prawno-podatkowych.

Obecność w chmurze

Inwestycja we własną infrastrukturę IT i jej utrzymanie jest kosztowne, a do tego wiąże się często z rozbudową własnego działu informatycznego. Coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnego modelu IT staje się jednak chmura obliczeniowa. Firma analityczna Gartner wyliczyła, że przedsiębiorstwa zainwestują w rozwiązania chmurowe 37,1 mld dolarów na koniec 2016 roku, a do 2020 roku ta kwota może wzrosnąć nawet do 59,5 mld dolarów. W Polsce już 30% firm korzysta z technologii chmurowych. Przykładem takich usług, skutecznie wspierających działania pracowników i funkcjonowanie firm, jest pakiet Office 365. Firmy otrzymują z nim dostęp do takich programów biurowych, jak Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Publisher i OneNote, a do tego cały szereg usług jak SharePoint Online i
OneDrive do udostępniania i współdzielenia plików, jak również biznesowy komunikator (Skype dla Firm), dzięki któremu można szybko organizować spotkania przez internet i przeprowadzać rozmowy. Office 365 pozwala na mobilne wykonywanie obowiązków przez pracowników poza siedzibą przedsiębiorstwa z dowolnego urządzenia (komputery, laptopy i smartfony). Dodatkowo zatrudnione osoby mogą korzystać z aktualnych danych firmowych, spływających na bieżąco do centrali. Dzięki takim rozwiązaniom, jak Office 365, działania pracowników stają się efektywniejsze, można współpracować nad projektami z różnych lokalizacji (co jest zwłaszcza istotne z perspektywy zatrudniania osób pracujących zdalnie) i znacznie szybciej wdraża się nowe produkty oraz usługi. Warto dodać, że Office 365 jest dostępny w abonamencie, który można odpowiednio dopasować do potrzeb przedsiębiorstwa (plany abonamentowe znajdziemy na stronie https://products.office.com/pl-pl/business/office)
.

Biznes potrzebuje internetu

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy (bez względu na jej wielkość) bez nawet najmniejszej obecności w internecie. Tymczasem według badań Głównego Urzędu Statystycznego, 33% polskich przedsiębiorstw ciągle jeszcze nie posiada nawet najprostszej strony internetowej. Niestety, największy z tym problem mają najmniejsze firmy – 37,7% z nich nie jest w ogóle obecna w sieci, gdy w przypadku średnich przedsiębiorstw ten odsetek wynosi 13,9%, natomiast 8,2% dużych firm nie posiada własnej strony www. Warto dodać, że jesteśmy gorsi pod tym względem niż średnia unijna. Przy okazji należy zauważyć, że również dwie trzecie polskich przedsiębiorstw nie jest w ogóle obecna w mediach społecznościowych, które są coraz ważniejszym kanałem kontaktu z klientami i sposobem na budowanie wiarygodności marki. Obecność w
internecie jest już nie tyle innowacyjnym krokiem, ile koniecznością. Bez tego coraz częściej trudno konkurować skutecznie na rynku. To powinien być w rzeczywistości pierwszy krok w technologicznym, ale również biznesowym, rozwoju firmy, za którym powinny pójść kolejne rozwiązania, jak wykorzystanie potencjału chmury i takich usług, jak Office 365.

Oczywiście przedstawiliśmy powyżej zaledwie kilka obszarów, w jakich można i warto szukać innowacyjnych rozwiązań, ale w rzeczywistości nowe technologie skutecznie wspierają również wiele innych działań biznesowych. Ważne tylko, żeby w procesie innowacji i cyfrowej transformacji, zwracać uwagę na rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstwa, a nie kierować się modą. Tylko wtedy innowacja staje się efektywna i pozwala budować przewagę konkurencyjną na rynku.

baza wiedzy
zakładam firmę
msp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(1)
hy
7 lat temu
Chcesz skutecznie konkurować na rynku? Przenieś firmę na Słowację....