Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Boni: Firmy nie umieją korzystać z internetu

0
Podziel się:

Szef zespołu doradców premiera uważa, że polscy przedsiębiorcy nie umieją w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje cyfryzacja i globalna sieć.

Boni: Firmy nie umieją korzystać z internetu
(kprm.gov.pl)

Szef zespołu doradców premiera uważa, że polscy przedsiębiorcy nie umieją w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje cyfryzacja i globalna sieć. - _ Generalnie nie umiemy przekładać innowacji na efekty ekonomiczne _ - powiedział Michał Boni.

Boni skomentował w ten sposób raport dotyczący polskiej gospodarki internetowej, opracowany na zlecenie Google Polska przez Boston Consulting Group. Jak wynika z opracowania, polska gospodarka internetowa w 2009 r. była warta 35,7 mld zł, co stanowiło 2,7 proc. PKB. Według autorów raportu, w 2015 r. wartość ta wzrośnie do 76,6 mld zł i osiągnie 4,1 proc. PKB. Będzie to więcej niż obecna wartość polskiego rynku usług finansowych, ochrony zdrowia, rolnictwa, czy górnictwa.

Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że na tle państw OECD Polska zajmuje odległe miejsce pod względem wykorzystania internetu, natomiast polskie przedsiębiorstwa w porównaniu z innymi krajami europejskimi niechętnie korzystają z możliwości optymalizacji biznesu, jakie daje internet. Chodzi np. o internetową sprzedaż, zakupy czy korzystanie z systemów wspierających zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa.

Zdaniem autorów opracowania jest to spowodowane m.in. słabo rozwiniętą infrastrukturą telekomunikacyjną, niską świadomością możliwości, jakie daje internet, czy niską aktywnością instytucji publicznych w sieci. Jak wynika z raportu, ponad 40 proc. przedsiębiorców korzysta z _ wolnego łącza _ - o szybkości poniżej 256 kb/s, zaledwie 8 proc. przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 10 osób udostępnia swoją ofertę on-line, a 12 proc. zaopatruje się w sieci. Najchętniej wykorzystywanym narzędziem jest za to poczta elektroniczna, którą mają niemal wszystkie firmy.

Według ministra Boniego, problem tkwi nie tylko w infrastrukturze telekomunikacyjnej - szczególnie, że jak wynika z danych statystycznych, ponad 90 proc. firm korzysta z internetu. - _ Generalnie nie umiemy przekładać innowacji na efekty ekonomiczne, brakuje nam innowatorów oraz dobrych relacji między sferą gospodarki, a sferą nauki _ - zaznaczył.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/200/t85704.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;zarabiac;na;uslugach;it;bez;duzych;nakladow,237,0,823021.html) Jak zarabiać na usługach IT bez dużych nakładów
- _ To jedno z większych wyzwań: jak przestawić Polskę na wyzwania cyfrowe i jak przestawić polskie przedsiębiorstwa _ - dodał. Jego zdaniem polska przedsiębiorczość znajduje się w regresie - ponieważ firmy nie korzystają w pełni z możliwości technologicznych.

Jego zdaniem, żeby zwiększyć innowacyjność w polskiej gospodarce, by skutecznie konkurować na zagranicznych rynkach, należy rozwijać edukację - jednak nie tylko pod względem liczby studiujących i posiadających wyższe wykształcenie, ale także pod względem jakości nauczania

Wspomniał, że rewolucją w nauczaniu ma być program nauki z wykorzystaniem laptopów. - _ Teraz jest pierwsza generacja młodych Polaków od wielu, wielu lat, a może i pierwsza generacja w historii, która nie ma luki edukacyjnej, cyfrowej nie mówię, że jesteśmy najlepsi z najlepszych, ale potencjał mamy bardzo wysoki, więc warto myśląc o przyszłości rozmawiać o Polsce cyfrowej _ - zaznaczył Boni.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/17/t42257.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/strone;internetowa;dostosuj;do;odbiorcow,39,0,818983.html) Stronę internetową dostosuj do odbiorców Firmowa strona www powinna być nie tylko przejrzysta i ciekawa dla odbiorcy, ale również skierowana do konkretnej grupy docelowej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/29/t39453.jpg ) ] (http://msp.money.pl/ksiegowosc-internetowa/artykul/formy;marketingu;internetowego,190,0,817086.html) Formy marketingu internetowego Nie wystarczy już tylko zwykła reklama skromnie wkomponowana w treść. Liczą się innowacyjne rozwiązania na długo zapadające w pamięć odbiorcom.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/161/t111777.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;wybrac;skuteczny;hosting;dla;firmy,127,0,799615.html) Jak wybrać skuteczny hosting dla firmy VPS, serwer dedykowany czy hosting współdzielony, to terminy , które warto znać prowadząc biznes w sieci.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)