Na skróty
Money.plFirmaWiadomościZarządzanieNowe druki w wypadkach przy pracy
2004-11-04 10:23

Nowe druki w wypadkach przy pracy

Autor: Marzena Migatulska - Jacko


Od 3 listopada br. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 16 września 2004 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (Dz.U. Nr 227, poz. 2298).

Rozporządzenie to ustala nowy wzór protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.
Podobnie jak poprzednio obowiązujący druk – nowy protokół zawiera dane dotyczące:
· poszkodowanego
· składu zespołu powypadkowego
· osoby zgłaszającej wypadek
· przyczyn wypadku i jego skutków
· stwierdzenie, że wypadek jest lub nie jest wypadkiem przy pracy
· rodzaju wypadku
· wnioski i zalecane środki profilaktyczne
· opis przeszkód lub trudności, które uniemożliwiły sporządzenie protokołu w wymaganym terminie
· pouczenie dla stron postępowania powypadkowego.

Nowy protokół szybko odróżnimy od „starego” druku, wystarczy porównać ilość stron w obu formularzach.
Choć nazwy rubryk pozostały takie same – znacznie zwiększono ilość miejsca przeznaczonego do wpisywania niezbędnych danych. W rezultacie nowy protokół ma dwa razy więcej stron niż jego poprzednik.
Zmianą merytoryczną jest uzupełnienie pkt 2 dot. składu zespołu powypadkowego o dane osoby, która uległa wypadkowi. Dodano tutaj pole, w którym należy wpisać nazwę ulicy oraz numeru domu i lokalu, w którym mieszka ta osoba.
Ponadto w pkt 5 dot. przyczyn wypadku nowe brzmienie uzyskało zdanie odnoszące się do naruszenia przez poszkodowanego przepisów dotyczących ochrony życia i zdrowia.


Warto zaznaczyć, iż służby pracownicze nie od razu zobligowane są do stosowania nowych formularzy. Rozporządzenie dopuszcza możliwość używania dotychczasowych druków aż do wyczerpania ich zapasów, nie dłużej jednak niż do dnia 31 marca 2005 roku.

Nowe rozporządzenie uchyliło dotychczas obowiązujące rozporządzenie z dnia 3 października 2003 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (Dz.U. Nr 182, poz. 1783).

Tagi:pracownik, pracodawca
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Przejdź do kalulatorów Money.pl.
Drukuj ten artykuł.
Czytam Money.pl
Podobne wiadomości
Umowy o pracę i jej rodzaje. Jakie informacje muszą zawierać? Umowy o pracę i jej rodzaje. Jakie informacje muszą zawierać?
Według prawa pracy istnieje 5 rodzajów umów o pracę. Zobacz, który jest najbardziej korzystny.

Polecamy produkty dla firm

PRZYDATNE LINKI

Jakie informacje na pieczątce, stronie internetowej i papierze firmowym? Jakie informacje na pieczątce, stronie internetowej i papierze firmowym?
Zobacz co, zgodnie z przepisami, powinno się tam znaleźć.