Money.plFirmaAkty prawneInterpretacje podatkowe

interpretacja indywidualna

czy wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych, zaangażowanych w realizację projektów unijnych i finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy UE (w 75% finansowane z funduszy strukturalnych), podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych? Jeżeli wynagrodzenia te podlegałyby zwolnieniu z podatku, to kto jest zobowiązany do zwrotu nadpłaconego podatku i w jaki sposób można tego dokonać?

sygnatura: IPPB4/415-15/08-6/JK

autor: Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

data: 2008-12-30

słowa kluczowe:pomoc bezzwrotna, stosunek pracy, transport, Unia Europejska (Wspólnota Europejska), wynagrodzenia, zwolnienie

Wniosek ORD-IN: [ 464 kB]

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Ministerstwa przedstawione we wniosku z dnia 02.10.2008 r. (data wpływu 10.10.2008 r.) oraz w piśmie z dnia 12.12.2008 r. (data nadania 15.12.2008 r., data wpływu 16.12.2008 r.) uzupełniające wezwanie Nr IPPB4/415-15/08-2/JK, Nr IPPB4/415-21/08-2/PJ z dnia 04.12.2008 r. (data nadania 04.12.2008 r., data dostarczenia 08.12.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego wynagrodzeń otrzymanych z tytułu stosunku pracy w związku z realizacją Sektorowego Programu Operacyjnego T 2004-2006 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego wynagrodzeń otrzymanych z tytułu stosunku pracy w związku z realizacją Sektorowego Programu Operacyjnego T 2004-2006.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zwraca się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

Pracownicy, których wynagrodzenia były częściowo refundowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego T, zwracają się do Wnioskodawcy z prośbą o przekazanie informacji jaka część podatku została zrefundowana oraz o sporządzenie stosownych korekt deklaracji podatkowych PIT-11. Pracownicy powołują się na art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.). Według ich opinii zgodnie z ww. ustawą wolne od podatku są dochody otrzymane przez podatnika jeżeli pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy. Wnioskodawca od wszystkich pracowników nalicza i pobiera od wypłaconych wynagrodzeń podatek dochodowy od osób fizycznych działając na podstawie art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Refundacja następuje po złożeniu odpowiednich wniosków o płatność i na dzień dzisiejszy, w ramach płatności pośrednich lub końcowych, zostały zrefundowane kwoty odprowadzone w formie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń pracowników, którym powierzono obowiązki w ramach projektów SPOT za okres od 1 stycznia 2005 r. do 30 czerwca 2007 r.

Pismem z dnia 04.12.2008 r. Nr IPPB4/415-15/08-2/JK, Nr IPPB4/415-21/08-2/PJ tut. Organ wezwał Wnioskodawcę o uzupełnienie tego wniosku poprzez:

  1. dokładne sprecyzowanie stanu faktycznego o następujące informacje:
  • Skąd pochodzą środki pieniężne na wypłatę wynagrodzeń...
  • Kto jest beneficjentem projektu...
  • W ramach jakiego projektu następuje realizacja programu SPOT...
  • W jaki sposób są przekazywane te środki... (tj. czy bezpośrednio na rachunek Wnioskodawcy ze środków bezzwrotnej pomocy, czy też są refinansowane z budżetu państwa...)
  • Czy pracownicy otrzymujący wynagrodzenie finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy bezpośrednio realizują cel programu...

2. przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego.

Pismem z dnia 12.12.2008 r. (data wpływu 16.12.2008 r.) Wnioskodawca uzupełnił przedmiotowy wniosek przedstawiając następujące informacje:

  1. Sektorowy Program Operacyjny T(SPOT) służy realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata 2004 - 2006 (PWW). Określa on kierunki, priorytety, działania, a także wysokość środków finansowych przeznaczonych na rozwój transportu. SPO T został zaakceptowany przez Komisję Europejską w dniu 29 czerwca 2004 r. Realizacja projektów w ramach SPOT współfinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - funduszu wchodzącego w skład Funduszy Strukturalnych. Współfinansowanie obejmuje maksymalnie do 75% kosztów kwalifikowanych, pozostała część kosztów jest pokrywana ze środków krajowych.
  2. Beneficjentem projektu jest Ministerstwo Infrastruktury - Wnioskodawca.
  3. Realizacja programu SPOT następuje w ramach projektu o nazwie ,,wsparcie zatrudnienia pracowników w Ministerstwie Infrastruktury" realizowanego w ramach Priorytetu 3: Pomoc techniczna, Działania 3.1 Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT. Projekt przewiduje wsparcie zatrudnienia pracowników Ministerstwa Infrastruktury, tak aby personel zajmujący się wdrażaniem SPO T efektywnie zapewnił trwałe i prawidłowe wykonanie zadań Instytucji Zarządzającej.

Celem projektu jest refundacja wynagrodzeń (wraz z ubezpieczeniem społecznym) pracowników zaangażowanych we wdrażanie SPO T. Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2005 r. do 31.12.2008 r. Jednakże co roku zmieniany jest numer projektu ,,Wsparcie zatrudnienia pracowników w Ministerstwie Infrastruktury" i tak chronologicznie: rok 2005 - 3.1/75/04, rok 2006 - 3.1/158/05, rok 2007 - 3.1/176/06, rok 2008 - 3.1/183/07.

  1. Współfinansowanie SPOT polega na refinansowaniu (refundowaniu) określonej części wydatków poniesionych przez Skarb Państwa. Oznacza to w praktyce, że na realizację projektu ,,Wsparcie zatrudnienia pracowników w Ministerstwie Infrastruktury" wydatkowane są środki przyznane w umowie o dofinansowanie projektu, przewidziane w planie finansowym resortu (oznaczone czwartą cyfrą paragrafu - 8 i 9) a następnie na podstawie wniosku o płatność (pośrednią, końcową) refundowane w 75%. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej (UE), w zakładowym planie kont zostały wyodrębnione konta:

137 - rachunki pomocnicze środków funduszy pomocowych przeznaczonych do refundacji środków otrzymanych z Unii Europejskiej funkcjonujących dla każdego projektu oddzielnie,

227 - rozliczenia dochodów ze środków funduszy pomocowych.

2. Każdy pracownik biorący udział w realizacji projektów SPOT w Ministerstwie Infrastruktury ma opis stanowiska pracy, w którym określone są jego obowiązki i zakres odpowiedzialności za czynności wykonywane w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego T. Wszystkie czynności wykonywane przez pracowników, którzy otrzymali tzw. ,,powierzenie obowiązków" na podstawie regulacji wewnętrznych Ministerstwa Infrastruktury są związane z realizacją projektów SPOT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

W związku z powyższym Wnioskodawca zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania:

  1. czy wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych, zaangażowanych w realizację projektów unijnych i finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy UE (w 75% finansowane z funduszy strukturalnych), podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych...
  2. Jeżeli wynagrodzenia te podlegałyby zwolnieniu z podatku, to kto jest zobowiązany do zwrotu nadpłaconego podatku i w jaki sposób można tego dokonać...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zatem wszelkie dochody nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych podlegają opodatkowaniu.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f., wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

  1. pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W świetle przytoczonego przepisu dochody podatników korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki:

  • środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych, międzynarodowych instytucji finansowych (...), w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy,
  • prace wykonywane przez podatnika służą bezpośredniej realizacji celu określonego programem finansowanym z bezzwrotnej pomocy.

Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, pracownicy MI realizowali projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego T. Należy zauważyć, iż SPOT finansowany jest ze środków jednego z czterech funduszy strukturalnych, tj. Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Pomoc z funduszy strukturalnych otrzymuje się jako refundację wcześniej poniesionych wydatków, których źródłem finansowania były krajowe środki publiczne. Po udokumentowaniu przez beneficjenta wydatków poniesionych na realizację projektu możliwe jest wnioskowanie do Komisji Europejskiej przez odpowiednie instytucje o zwrot wydatkowanych kwot (w części współfinansowanej). Zwrócone środki zasilają źródło finansowania krajowego. Tak więc, w przypadku MI jest to refundacja wcześniej poniesionych wydatków, których źródłem finansowania były krajowe środki publiczne.

W związku z powyższym Ministerstwo Infrastruktury we wskazanym okresie od wszystkich pracowników naliczało i pobierało od wypłaconych wynagrodzeń podatek dochodowy od osób fizycznych działając na podstawie art. 32 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych.

Z uwagi na powyższe Ministerstwo Infrastruktury wyraża pogląd, że wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych, zaangażowanych w realizację programów unijnych i finansowane ze środków publicznych a następnie refundowane w 75% z funduszy strukturalnych podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

Ponadto MI wskazuje, że jak się wydaje to podatnik jest stroną właściwą do ewentualnego korygowania deklaracji podatkowych złożonych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym Wiedza płatnika podatku ogranicza się tylko co do wysokości kwoty pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych - nie ma zatem informacji o możliwych do wykorzystania przez indywidualnego podatnika ulg przewidzianych w danych roku podatkowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Zatem wszelkie dochody podatnika nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych podlegają opodatkowaniu. Natomiast wymieniony w ww. przepisie art. 21 ustawy zawiera katalog zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych.

Warunki zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów uzyskanych przez podatników, w związku z realizowaniem przez nich zadań związanych z projektami finansowanymi ze środków bezzwrotnej pomocy określa art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

  1. pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy, oraz
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Na podstawie powołanego przepisu wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, z tak zwanych środków pomocowych, o ile dochody te spełniają łącznie dwie przesłanki, t. j.:

  1. środki finansowe pochodzą od podmiotów wskazanych w analizowanym przepisie i zostały przekazane na podstawie, o której mowa w tym przepisie,
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

Wsparcie Wspólnoty dla Polski w latach 2004 - 2006 było i jest realizowane przede wszystkim za pomocą jednofunduszowych sektorowych programów operacyjnych (SPO) oraz wielofunduszowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).

Status prawny środków pochodzących z funduszy strukturalnych regulują przepisy Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju 2004 - 2006 (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 ze zm.)

Zgodnie z art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 ze zm.) określenie publiczne środki wspólnotowe oznacza - środki finansowe pochodzące z budżetu Wspólnot Europejskich, a w szczególności z funduszy strukturalnych, o których mowa w przepisach Unii Europejskiej w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego, w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOiGR) oraz zmieniających i uchylających niektóre rozporządzenia, rozporządzeniu w sprawie Instrumentu Finansowego Wspierania Rybołówstwa oraz rozporządzeniu ustanawiającym Fundusz Spójności, ujęte w załączniku do ustawy budżetowej, służące realizacji Narodowego Planu Rozwoju.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o Narodowym Planie Rozwoju w celu realizacji Planu tworzy się:

  1. sektorowe programy operacyjne,
  2. regionalne programy operacyjne,
  3. inne programy operacyjne,
  4. strategię wykorzystania Funduszu Spójności.

Stosownie do art. 8 ust. 2 tej ustawy programy, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1-3 są finansowane z publicznych środków krajowych lub współfinansowane z publicznych środków wspólnotowych.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż beneficjentem projektu ,,Wsparcie zatrudnienia pracowników w Ministerstwie Infrastruktury" jest Wnioskodawca. W realizacji projektu biorą udział pracownicy Wnioskodawcy. W ramach tego projektu jest realizowany Sektorowy Program Operacyjny - T (SPOT) w latach 2004 - 2006. Program ten jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - funduszu wchodzącego w skład funduszy strukturalnych. Współfinansowanie obejmuje maksymalnie do 75% kosztów kwalifikowanych, pozostała część kosztów jest pokrywana ze środków krajowych. Współfinansowanie SPOT polega na refinansowaniu (refundowaniu) określonej części wydatków poniesionych przez Skarb Państwa.

Wstęp zamieszczony w załączniku do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego T na lata 2004 - 2006 (Dz. U. z 2004 r. Nr 177, poz. 1828 ze zm.) stanowi, iż Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT) jest jednym z siedmiu programów operacyjnych służących realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata 2004 - 2006 (PWW). Program ten, wraz z częścią transportową strategii dla wykorzystania Funduszu Spójności, rozwija cele PWW, określając kierunki, priorytety, działania i wysokość środków przeznaczonych na rozwój sfery transportu. Dokument ten natomiast został przygotowany zgodnie z wytycznymi zawartymi w artykule 18 rozporządzenia Rady UE nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r., ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 26.06.1999, Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31). Punkt 6 ww. załącznika do rozporządzenia Ministra Infrastruktury przewiduje współfinansowane projektów Sektorowego Programu Operacyjnego T ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w części zarządzanej centralnie przez ministra właściwego do spraw transportu. Udział krajowy w realizowanych projektach zapewniają beneficjenci końcowi oraz budżet państwa. Udział krajowy wynosi natomiast co najmniej 25% kosztu kwalifikowanego projektów.

Pomoc, jaką otrzymują beneficjenci, pochodzi ze środków pożyczonych z budżetu państwa na prefinansowanie realizowanych programów i projektów pomocowych. W związku z tym nie jest to pomoc otrzymana ze środków bezzwrotnej pomocy, a takie pochodzenie warunkuje zwolnienie przedmiotowe z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie zawarte w tym przepisie obejmuje dochody osób fizycznych finansowane np. z przedakcesyjnych środków Unii Europejskiej (np. S, I, P), natomiast nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych finansowanych (współfinansowanych) ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych, gdyż pomoc ta stanowi refundację wcześniej poniesionych wydatków, których źródłem finansowania były krajowe środki publiczne.

Należy wskazać, iż w 2007 r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. nowelizujące ustawę o finansach publicznych, które zmieniają zasady finansowania programów operacyjnych, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Jednakże przepis przejściowy art. 20 ustawy nowelizującej ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 249, poz. 1832) wyraźnie przewiduje, iż przepisy nowelizujące ustawę o finansach publicznych nie będą miały zastosowania do programów i projektów realizowanych w ramach Narodowego Planu Rozwoju 2004 - 2006. Wobec tego w 2007 r. zasady finansowania kontynuowanych programów operacyjnych w ramach Narodowego Planu Rozwoju pozostają takie same jak w 2006 r.

Biorąc zatem powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż wynagrodzenia osób fizycznych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umowy zlecenia w związku z realizacją projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego T 2004 - 2006 nie podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy gdyż w momencie ich wypłaty nie były finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, o których mowa w tym przepisie.

Ponieważ do przychodów uzyskiwanych przez osoby realizujące programy finansowe z funduszy strukturalnych nie ma zastosowanie zwolnienie określone w powyżej wskazanym przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, dochody uzyskane z tego tytułu podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Oznacza to, że od dochodów ze stosunku pracy płatnik ma obowiązek poboru zaliczek na podatek, stosowanie do przepisu art. 31 i 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i odpowiednio od dochodów z umów cywilnoprawnych (umowy zlecenia i o dzieło), stosowanie do przepisów art. 41 ust. 1 tej ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

WYSZUKIWARKA

NAJPOPULARNIEJSZE PROBLEMY