Na podstawie art. 40d ust. 3, art. 40e ust. 5 oraz art. 40g ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) wzór sprawozdania sporządzanego przez organy wydające zaświadczenia uprawniające do otrzymania bonów paliwowych, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) wzór wniosku o wydanie zaświadczenia uprawniającego do odbioru bonów paliwowych, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) wzór pieczęci kasującej bon paliwowy, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 12 lipca 2001 r. w sprawie wzoru pieczęci kasującej bon paliwowy oraz wzorów niektórych dokumentów związanych z bonami paliwowymi (Dz. U. Nr 73, poz. 769).
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2003 r.
________________
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1993 r. Nr 28, poz. 127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz. 231 i Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111, poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr 162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076, z 1999 r. Nr 50, poz. 499, Nr 57, poz. 596 i Nr 95, poz. 1100, z 2000 r. Nr 68, poz. 805 i Nr 105, poz. 1107, z 2001 r. Nr 12, poz. 92, Nr 39, poz. 459, Nr 56, poz. 580, Nr 63, poz. 639, Nr 80, poz. 858, Nr 90, poz. 995, Nr 106, poz. 1150 i Nr 122, poz. 1324, z 2002 r. Nr 19, poz. 185, Nr 41, poz. 365, Nr 86, poz. 794, Nr 153, poz. 1272 i Nr 169, poz. 1387 i Nr 213, poz. 1800 i 1803 oraz z 2003 r. Nr 7, poz. 79, Nr 84, poz. 774, Nr 96, poz. 874, Nr 130, poz. 1188 i Nr 137, poz. 1302.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR SPRAWOZDANIA MIESIĘCZNEGO SPORZĄDZANEGO PRZEZ ORGANY WYDAJĄCE ZAŚWIADCZENIA UPRAWNIAJĄCE DO OTRZYMANIA BONÓW PALIWOWYCH
.........................
(nazwa i adres organu (miejscowość i data)
wydającego zaświadczenie
/pieczątka/)
Sprawozdanie miesięczne
w sprawie wydanych zaświadczeń
za okres od .... do ....
IZBA CELNA
W ..............*)
Lp. | Imię, nazwisko i adres podatnika podatku rolnego, który otrzymał zaświadczenie | Numer identyfikacji podatkowej lub numer PESEL podatnika podatku rolnego | Numer dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość podatnika | Data wydania zaświadczenia | Wartość wydanego zaświadczenia (w zł) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| | | | | |
X | Razem: | X | X | X | |
*) Należy podać miejscowość.
.............................
(pieczątka organu wydającego
zaświadczenie i podpis
uprawnionego pracownika,
z podaniem imienia, nazwiska
i stanowiska służbowego)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR WNIOSKU W SPRAWIE WYDANIA ZAŚWIADCZENIA UPRAWNIAJĄCEGO PODATNIKA PODATKU ROLNEGO DO OTRZYMANIA BONÓW PALIWOWYCH
........................
(miejscowość) (data)
............................ 1)
............................
............................
............................
Wniosek podatnika podatku rolnego o wydanie zaświadczenia uprawniającego do otrzymania bonów paliwowych
1. ...........................................................
(imię, nazwisko lub nazwa podatnika)
2. ...........................................................
(adres)
3. ...........................................................
(NIP lub PESEL)
4. Dokument stwierdzający tożsamość podatnika podatku rolnego
będącego osobą fizyczną:
1) rodzaj dokumentu, jego seria i numer ...................
2) data wydania ...........................................
3) nazwa organu, który wydał dokument .....................
5. Dane dotyczące ciągnika rolniczego, którego składający
wniosek jest właścicielem (i który posiada):
1) rodzaj .................................................
2) marka ..................................................
3) data nabycia ...........................................
4) nr podwozia lub nadwozia i silnika ciągnika ............
Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem
faktycznym.
..................
(podpis podatnika
podatku rolnego)2)
Objaśnienia:
1) Należy podać właściwy organ: wójt, burmistrz (prezydent
miasta), któremu podatnik płaci podatek rolny, wraz z
adresem organu.
2) Należy podać imię i nazwisko, a w przypadku wnioskodawcy
niebędącego osobą fizyczną również stanowisko służbowe,
wraz z pieczątką firmy.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR PIECZĘCI KASUJĄCEJ BON PALIWOWY
Pieczęć z napisem w kolorze czerwonym "SKASOWANO dnia ________ podpis _______" ma kształt prostokąta o wymiarach 70 mm x 25 mm. Wysokość liter w napisie "SKASOWANO" wynosi 6 mm, w napisach "dnia" oraz "podpis" - 4 mm.
SKASOWANO |
dnia _____ podpis _____ |