Inwestycje budowlane dają zyski nie tylko wykonawcom. Korzystają też przewoźnicy kolejowi. PKP Cargo nadrobiło w 2017 roku połowę strat z poprzedniego roku. Ale końcówka roku była dużo poniżej oczekiwań.
Zyski Wirtualnej Polski były pod koniec roku niższe od oczekiwań. Ale to efekt większych podatków, jakie grupa musiała odprowadzić do kasy państwa. Jeśli chodzi o działalność operacyjną, to nie ma powodów do narzekań.
LPP miał rekordowy zysk w czwartym kwartale ub.r. Sklepy zamykano w Polsce, a otwierano w Rosji. Ale to Węgrzy i Rumuni zwiększali zakupy najszybciej. Największe inwestycje poszły na rozwój sieci Sinsay.
Nie można zwiększać zysków bez końca. W ten sposób trzeba skomentować to CCC podało we wstępnych danych za ubiegły rok. W czwartym kwartale zwykle są największe żniwa, ale te okazały się ostatnio dużo skromniejsze.
Nie bez powodu Agora prowadziła ostatnio zwolnienia w swojej drukarni. Przychody pod koniec ubiegłego roku się załamały. Nawet działalność kinowa poważnie zmniejszyła zyski, mimo wzrostu sprzedaży popcornu. To najgorsze trzy miesiące w historii spółki.
Stalexport Autostrady cieszy się z rekordowej popularności zarządzanej przez siebie autostrady. Na A4 między Katowicami a Krakowem jeździło w ubiegłym roku dużo więcej samochodów niż rok wcześniej. Nie skończyło się jednak większymi zyskami, bo trzeba będzie wymieniać nawierzchnię.
Po stratach Comarchu w trzecim kwartale ub.r. rynek oczekiwał, że to tylko chwilowy przestój. Nic bardziej mylnego. Końcówka toku choć wyszła na plus, to bardzo mały plus. Akcje spółki na giełdzie zaliczyły ostry spadek.
Analitycy są pod wrażeniem. W końcówce roku Amica zyskami przekroczyła ich oczekiwania. Okazuje się, że wcale nie dzięki lepszym wynikom na sprzedaży swoich produktów.
Czwarty kwartał ub.r. dla grupy Eurocash okazał się dużo gorszy niż rok wcześniej. Niewielki zysk nie nadrobił strat z poprzedniej części roku, w rezultacie jeden z liderów handlu w Polsce skończył 2017 r. na minusie. Uszczelnianie VAT było głównym powodem.