Instagram to dziś najszybciej rozwijające się medium społecznościowe. Każdego dnia korzysta z niego blisko 500 mln osób na całym świecie. To miejsce, w którym zamieszczane przez firmy treści w postaci zdjęć i filmów wideo inspirują odbiorców do działania. Aż 75 proc. użytkowników po zobaczeniu postu podejmuje określoną czynność, a 60 proc. przyznaje, że to właśnie z Instagrama dowiaduje się o nowych produktach.
Konto na Instagramie zapewnia dotarcie do dużej grupy konsumentów (80 proc. użytkowników obserwuje co najmniej jedną firmę), pozwala na budowanie świadomości i zainteresowania marką, a także zachęca klientów do zakupu. Prezentuj swój produkt, aplikację lub usługę w miejscu, w którym odbiorcy szukają nowych rozwiązań i możliwości. Odwołuj się do emocji i pasji użytkowników.
15 mln firm
Konto biznesowe na Instagramie ma przede wszystkim umożliwić klientom kontakt z nami. Bezpłatny profil dla firm pozwala na dodawanie informacji o przedsiębiorstwie, np. godzin pracy, lokalizacji, numeru telefonu czy adresu e-mail. Daje też dostęp do wskaźników skuteczności relacji, czyli zapisów krótkich chwil z codziennego życia, które znikają po 24 godzinach, oraz promowanych postów – w czasie rzeczywistym i przez cały dzień. Umożliwia również analizę statystyk dotyczących obserwujących nas osób oraz ich reakcji na nasze posty i relacje.
Swoje konta w serwisie mają globalne korporacje, a także małe i średnie przedsiębiorstwa. Również branża nie ma tu większego znaczenia. Motoryzacja, moda, podróże, kulinaria... Praktycznie każdy produkt i usługę można atrakcyjnie zaprezentować. Robi to już 15 mln przedsiębiorców z całego świata. Dołącz do nich! Jak to zrobić? Wystarczy na koncie prywatnym wejść w ustawienia i kliknąć komendę "Przełącz na profil firmowy". Jeśli nie mamy jeszcze konta, należy pobrać aplikację Instagram z App Store (system iOS), Google Play (Android) lub Windows Phone Store (Windows Phone) i zainstalować ją na telefonie. Rejestracja odbywa się przez e-maila lub Facebook. I już możesz publikować pierwsze treści. Ważne, by robić to regularnie. Zastanów się, o czym i w jaki sposób chcesz opowiadać. Spójność przekazu jest bardzo ważna.
Reklama jak post
Warto też pomyśleć o reklamie. Na Instagramie wyświetlane są one w aktualnościach (czyli tu, gdzie pozostałe posty). Gdy firmy używają atrakcyjnych wizualnie treści, ich przekaz nawet nie wygląda jak reklama. A o jej skuteczności niech świadczy fakt, że już blisko milion przedsiębiorców korzysta z możliwości prezentowania się na Instagramie właśnie w ten sposób.
Promowanie wybranych postów w serwisie jest szybkie i proste. Każdy, kto jest administratorem powiązanej z Instagramem strony na Facebooku, może to zrobić. Wystarczy kliknąć przycisk "promuj" pod interesującym nas postem. Tak, jak na Facebooku.
Partnerem materiału jest Facebook