Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Monika Rosmanowska
Monika Rosmanowska
|

Obraz wart tysiąc słów. Jak firmy promują się na Instagramie

0
Podziel się:

Profil firmy na Facebooku to dziś standard. Kolejnym i równie ważnym kanałem komunikacji z klientami jest Instagram. Wiemy, jak go wykorzystać przy prowadzeniu firmy.

Pixabay.com
Pixabay.com

Czy Instagram, jeden z największych serwisów społecznościowych, służący do wyświetlania zdjęć i filmów, jest dla ciebie? Jak najbardziej! Swoje konta w serwisie mają globalne korporacje, a także mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Branża nie ma większego znaczenia. Znajdziemy tu marki motoryzacyjne, modowe, jubilerskie i podróżnicze. Praktycznie każdy produkt i usługę można atrakcyjnie zaprezentować na fotografii lub w materiale video.

Założenie konta jest bezpłatne i szybkie. Jak to zrobić? Pobierz aplikację (dostępną dla systemów iOS, Android i Windows Phone) i zainstaluj na swoim telefonie. Logowanie odbywa się za pośrednictwem adresu e-mail lub konta na Facebooku. W ustawieniach kliknij w zakładkę "Przełącz na konto firmowe", a następnie dodaj ważne dla ciebie informacje, m.in. godziny pracy, adres firmy, numer telefonu etc. Tworząc konto firmowe uzyskujesz dostęp do statystyk związanych m.in. z postami, które publikujesz i osobami, które cię obserwują, czy ich reakcjami.

Planuj i myśl

materiały prasowe

Swój profil na Instagramie przemyśl, a to, co chcesz za jego pośrednictwem komunikować, dobrze zaplanuj. Przy tworzeniu konta ważne jest, kto jest naszym klientem i czego potrzebuje. 60 proc. użytkowników serwisu przyznaje, że o nowych produktach dowiaduje się właśnie z tej platformy. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie – co chcemy naszym widzom przekazać?

Aż 75 proc. użytkowników serwisu podejmuje bowiem działanie po zobaczeniu postu na Instagramie.

I ostatnie: jaki cel ma mieć nasz profil – jaką historię chcemy opowiedzieć i jaką relację z istniejącymi i nowymi klientami zbudować oraz czy mamy lub możemy stworzyć zasoby, a więc zdjęcia i wideo.

Instagram kocha relacje

Obsługa Instagramu jest łatwa. Na początek zdecyduj, o czym chcesz opowiedzieć. Zadbaj o spójny wygląd i estetykę konta. Zdjęcia i nagrania dodajesz za pomocą intuicyjnych narzędzi.

Regularnie publikuj materiały, które mają się pojawić w twoich aktualnościach i oznaczaj je hasztagami (słowami lub zwrotami poprzedzonymi znakiem #), co pozwoli na przypisanie zdjęć i filmów do odpowiedniej grupy tematycznej. Obserwuj podobne konta i szukaj inspiracji.

Tworząc profil zaplanuj komunikację z miesięcznym wyprzedzeniem. Zyskasz wówczas pewność, że nie zabraknie ci treści. Tym bardziej, że systematyczność jest tu niezwykle ważna.

Użytecznym narzędziem są tzw. "Relacje", które umożliwiają udostępnianie w ciągu dnia krótkich filmowych zapisów scen z życia naszej firmy np. kolejnych etapów produkcji naszych produktów, informacji o promocjach i rabatach. Prezentowane w formie pokazu slajdów znikają po 24 godzinach. Z funkcjonalności tej korzysta już 50 proc. użytkowników biznesowych, a 1/3 najchętniej oglądanych relacji została udostępniona właśnie przez firmy.

500 mln każdego dnia

Tworząc i korzystając z konta bądź twórczy. Prezentuj tematy w nieszablonowy sposób, wyróżniaj się na tle konkurencji. Na bieżąco odpowiadaj na pytania i komentarze pojawiające się przy postach, buduj więź z obecnymi i potencjalnymi klientami. Nie bój się eksperymentować. Instagram to doskonała przestrzeń do wdrażania niecodziennych rozwiązań.

Jeśli uwierzysz w swoje możliwości na Instagramie, zainwestuj w promocję profilu i docieraj do jeszcze większej grupy odbiorców. Możliwości są gigantyczne.

Każdego dnia z serwisu korzysta ponad 400 mln użytkowników, z czego 80 proc. obserwuje co najmniej jedną firmę.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)