Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Money.plFirmaFacebook dla FirmObraz wart tysiąc słów. Jak firmy promują się na Instagramie

Obraz wart tysiąc słów. Jak firmy promują się na Instagramie

Pixabay.com
Pixabay.com
Profil firmy na Facebooku to dziś standard. Kolejnym i równie ważnym kanałem komunikacji z klientami jest Instagram. Wiemy, jak go wykorzystać przy prowadzeniu firmy.

Czy Instagram, jeden z największych serwisów społecznościowych, służący do wyświetlania zdjęć i filmów, jest dla ciebie? Jak najbardziej! Swoje konta w serwisie mają globalne korporacje, a także mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Branża nie ma większego znaczenia. Znajdziemy tu marki motoryzacyjne, modowe, jubilerskie i podróżnicze. Praktycznie każdy produkt i usługę można atrakcyjnie zaprezentować na fotografii lub w materiale video.

Założenie konta jest bezpłatne i szybkie. Jak to zrobić? Pobierz aplikację (dostępną dla systemów iOS, Android i Windows Phone) i zainstaluj na swoim telefonie. Logowanie odbywa się za pośrednictwem adresu e-mail lub konta na Facebooku. W ustawieniach kliknij w zakładkę "Przełącz na konto firmowe", a następnie dodaj ważne dla ciebie informacje, m.in. godziny pracy, adres firmy, numer telefonu etc. Tworząc konto firmowe uzyskujesz dostęp do statystyk związanych m.in. z postami, które publikujesz i osobami, które cię obserwują, czy ich reakcjami.

Planuj i myśl


materiały prasowe

Swój profil na Instagramie przemyśl, a to, co chcesz za jego pośrednictwem komunikować, dobrze zaplanuj. Przy tworzeniu konta ważne jest, kto jest naszym klientem i czego potrzebuje. 60 proc. użytkowników serwisu przyznaje, że o nowych produktach dowiaduje się właśnie z tej platformy. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie – co chcemy naszym widzom przekazać?

Aż 75 proc. użytkowników serwisu podejmuje bowiem działanie po zobaczeniu postu na Instagramie.

I ostatnie: jaki cel ma mieć nasz profil – jaką historię chcemy opowiedzieć i jaką relację z istniejącymi i nowymi klientami zbudować oraz czy mamy lub możemy stworzyć zasoby, a więc zdjęcia i wideo.

Instagram kocha relacje

Obsługa Instagramu jest łatwa. Na początek zdecyduj, o czym chcesz opowiedzieć. Zadbaj o spójny wygląd i estetykę konta. Zdjęcia i nagrania dodajesz za pomocą intuicyjnych narzędzi.

Regularnie publikuj materiały, które mają się pojawić w twoich aktualnościach i oznaczaj je hasztagami (słowami lub zwrotami poprzedzonymi znakiem #), co pozwoli na przypisanie zdjęć i filmów do odpowiedniej grupy tematycznej. Obserwuj podobne konta i szukaj inspiracji.

Tworząc profil zaplanuj komunikację z miesięcznym wyprzedzeniem. Zyskasz wówczas pewność, że nie zabraknie ci treści. Tym bardziej, że systematyczność jest tu niezwykle ważna.

Użytecznym narzędziem są tzw. "Relacje", które umożliwiają udostępnianie w ciągu dnia krótkich filmowych zapisów scen z życia naszej firmy np. kolejnych etapów produkcji naszych produktów, informacji o promocjach i rabatach. Prezentowane w formie pokazu slajdów znikają po 24 godzinach. Z funkcjonalności tej korzysta już 50 proc. użytkowników biznesowych, a 1/3 najchętniej oglądanych relacji została udostępniona właśnie przez firmy.

500 mln każdego dnia

Tworząc i korzystając z konta bądź twórczy. Prezentuj tematy w nieszablonowy sposób, wyróżniaj się na tle konkurencji. Na bieżąco odpowiadaj na pytania i komentarze pojawiające się przy postach, buduj więź z obecnymi i potencjalnymi klientami. Nie bój się eksperymentować. Instagram to doskonała przestrzeń do wdrażania niecodziennych rozwiązań.

Jeśli uwierzysz w swoje możliwości na Instagramie, zainwestuj w promocję profilu i docieraj do jeszcze większej grupy odbiorców. Możliwości są gigantyczne.

Każdego dnia z serwisu korzysta ponad 400 mln użytkowników, z czego 80 proc. obserwuje co najmniej jedną firmę.

firma, facebook, instagram
Czytaj także