Facebook umożliwia kontakt z bliskimi, tu również szukamy opinii o interesującym nas wydarzeniu. Instagram dostarcza inspiracji. Jednoczesne wykorzystanie obu platform to dla firm – niezależnie od ich wielkości – doskonałe narzędzie reklamowe.
Facebook i Instagram to największe serwisy społecznościowe na świecie. Równoczesne ich wykorzystanie w działaniach marketingowych zwiększa liczbę kliknięć, działań podejmowanych przez użytkowników czy wyświetleń wideo. A tym samym zwiększa liczbę klientów i sprzedaż.
Ludzie łączą się z Facebookiem i Instagramem przez cały dzień. Użytkownicy spędzają na obu platformach 20 proc. czasu poświęcanego na korzystanie z blisko 8 miliardów urządzeń mobilnych. To więcej niż łączny wynik dziesięciu najpopularniejszych aplikacji na smartfona. Z Instagrama korzysta miesięcznie ponad 800 mln osób, z czego 70 proc. obserwuje w serwisie profile firm, a 75 proc. podejmuje działanie pod wpływem zamieszczonego tam postu.
Informacja czy inspiracja?
Każda z platform spełnia inną funkcję. Facebook lepiej zaspokaja naszą potrzebę upodmiotowienia, zyskania uznania oraz nawiązania kontaktu z rodziną i przyjaciółmi. Instagram służy zabawie, relaksowi i odkrywaniu nowego. Tu szukamy informacji o gwiazdach, ale też porad dla majsterkowiczów. Od Facebooka oczekujemy opinii o danym wydarzeniu, od Instagrama informacji o kulisach jego organizacji. W pierwszym przypadku otwieramy się na pomysły i nowe sposoby myślenia, drugi dostarcza nam inspiracji.
Facebook i Instagram są też różnie odbierane w zależności od płci przeglądającego. Mężczyźni wykorzystują obie platformy do organizacji życia – oczekują informacji o nadchodzących wydarzeniach czy zaproszeń do różnych grup interesu.
Kobietom Facebook i Instagram służą przede wszystkim do podtrzymywania kontaktów z bliskimi.
Znaczenie ma też posiadanie rodziny. Rodzice częściej niż osoby bezdzietne wykorzystują obie platformy do kontaktu z ulubionymi firmami. Ważny jest również wiek. Osoby młodsze (w wieku 18-34 lat) są bardziej nastawione na treści wideo. Informacji związanych z modą, urodą czy wystrojem wnętrz częściej szukają na Instagramie.
Stwórz konto powiązane
Działania na Facebooku i Instagramie warto skoordynować. Tym bardziej, że obsługa Instagrama, dla tych, którzy znają już Facebooka – i odwrotnie – nie sprawi większych problemów. Większość zasad dotyczących tworzenia treści jest identyczna na obu platformach. Również zdjęcia i filmy, które publikujemy mogą być takie same.
Jak połączyć oba konta i udostępniać posty z Instagrama bezpośrednio na Facebooku? Wystarczy na swoim profilu na Instagramie wejść w opcje "Powiązane konta" (w prawym górnym rogu), wybrać "Facebook" i wprowadzić swoje dane logowania do Facebooka. Po powiązaniu kont będziemy mieć możliwość udostępniania postu na Facebooku z poziomu tego samego ekranu, na którym dodawany jest podpis na Instagramie. Możemy też udostępniać zawartość Instagrama na Facebooku.
Twoi fani kochają relacje
Równie łatwe jest tworzenie reklam, do czego używa się tego samego Menedżera reklam i Power Editora. Jedynym warunkiem uruchomienia reklamy na Instagramie (nie trzeba tu nawet tworzyć profilu) jest posiadanie konta na Facebooku. Instagram można dodać do już istniejącej kampanii reklamowej lub utworzyć nową kampanię na obu platformach równocześnie. Materiały, które chcemy umieścić, mogą być takie same lub inne dla każdej z nich. Ważne, by budżet – szczególnie w drugiej opcji – był na tym samym poziomie.
Równoczesne wykorzystanie Instagrama i Facebooka w działaniach marketingowych to nie tylko możliwość dotarcia do większego grona odbiorców, ale też dostęp do większej liczby najróżniejszych możliwości.
Nowym narzędziem na Instagramie, na które warto zwrócić uwagę, jest tworzenie relacji, czyli udostępnianie zapisów krótkich chwil z naszego codziennego życia. Układają się one w pokaz slajdów i znikają po 24 godzinach. Firmy mogą w ten sposób pokazywać np. kolejne etapy produkcji lub po prostu życie w swoim przedsiębiorstwie. Warto?
Z relacji na Instagramie korzysta każdego dnia ponad 300 mln osób. Są to głównie nastolatki, które oglądają cztery razy więcej relacji niż starsi użytkownicy i publikują ich sześć razy więcej niż pozostali.
Firmy zaczynają przekonywać się do nowego narzędzia. W ciągu ostatniego miesiąca ponad 50 proc. przedsiębiorstw z kontem na Instagramie stworzyło swoją relację.
Partnerem materiału jest Facebook