poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-04-19 20:21 | 10 dniowy zwrot? pytanie | Pawapek |
Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny?? |
2007-04-19 20:31 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | p09v |
>Użytkownik >Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się >jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje >tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a >sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi >prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny?? Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić. -- p09v |
||
2007-04-19 20:48 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Pawapek |
A mógłbym prosić ew. o numer artukułu i ustawy na której to się opiera? Ponieważ boję się iż sprzedawaca może się upierać przy tym żeby mi pieniedzy nie oddać ;/ |
||
2007-04-19 20:53 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | badzio |
Pawapek@gmail.com napisał(a): > Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się > jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje > tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a > sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi > prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny?? Nie wiem co to za sklep ten feris, wiec - to jest 'tradycyjny' sklep czy internetowy? Kupiles ten dysk w realu czy przez internet? Jesli w realu, to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup poza lokalem przedsiebiorstwa -- badzio |
||
2007-04-19 20:59 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Pawapek |
> Nie wiem co to za sklep ten feris, wiec - to jest 'tradycyjny' sklep czy > internetowy? Kupiles ten dysk w realu czy przez internet? Jesli w realu, > to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum > grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup > poza lokalem przedsiebiorstwa > -- > badzio Tradycyjny sklep, dysk kupiony w realu. ;/ W takim razie dzieki za pomoc.. |
||
2007-04-19 20:36 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Andrzej Lawa |
p09v napisał(a): >> Użytkownik >> Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się >> jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje >> tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a >> sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi >> prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny?? > > Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić. Mógłbyś wreszcie zniknąć i przestać mącić. Przecież człowiek wyraźnie pisze, że kupił w sklepie - a nie wysyłkowo. |
||
2007-04-20 00:18 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Jotte |
W wiadomości news:1177006909.813116.262320@y5g2000hsa.googlegroups.com Pawapek@gmail.com > Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. Mniemam, iz nie zostałeś do tego zmuszony groźbą bezprawną? ;))) > W domu okazało się > jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje > tylko do 131GB). Konkretny BIOS konkretnej płyty może nie obsługiwać dysku powyżej pewnej wielkości, ale na pewno granicą nie jest liczba 131 GB. Możliwe rozwiązania: - sprawdzić na stronie producenta płyty dostępność upgrade'u BIOSu pod kątem obsługi większych dysków, - sprawdzić, czy dysk nie ma zwory ograniczającej logicznie wielkość do rozmiaru akceptowalnego przez BIOS twojej płyty (rozwiązanie stosowane niegdyś np. przez Seagate); jeśli jest, to zastosować i używać przy zmniejszonej pojemności z perspektywą wykorzystaniea pełnej pojemności w nowym kompie, - spartycjonować wg rozpoznawanych parametrów (ew. wykonać to w innym, nowszym komputerze); to wyjście jest ryzykowne z uwagi na możliwość utraty danych. > W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a > sprzedawca powiedział że nie wie. Nie musiał, choć to w takim razie kiepski sprzedawca. Ale ty powinieneś we własnym interesie wiedzieć czego potrzebujesz i co kupujesz. > Czy w takim razie przyslługuje mi > prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny?? Badzio ci odpowiedział zgodnie z rzeczywistością. -- Jotte |
||
2007-04-20 00:29 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Markus Sprungk |
Pawapek@gmail.com napisał(a): > Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się > jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje > tylko do 131GB). Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta. Ograniczenie 127 GB przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez Service Pack 1 do Windows XP Dodatkowa informacja: http://support.microsoft.com/kb/305098/pl http://www.48bitlba.com/ena blebiglba.htm To powiadasz, że sprzedawca w Sferisie nie wiedział? Taa...... -- Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com Tlen: msprungk GG: 1447098 |
||
2007-04-20 00:02 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Andrzej Lawa |
Jotte napisał(a): > - sprawdzić, czy dysk nie ma zwory ograniczającej logicznie wielkość do > rozmiaru akceptowalnego przez BIOS twojej płyty (rozwiązanie stosowane > niegdyś np. przez Seagate); jeśli jest, to zastosować i używać przy > zmniejszonej pojemności z perspektywą wykorzystaniea pełnej pojemności w > nowym kompie, Albo na prawdziwym systemie operacyjnym ;-> Ja np. mam jeden komputerek, dla którego nie istnieją dyski poniżej dość starej "magicznej granicy" (chyba) 30GB. Dysk ma 80GB. Zazworkowałem na 30GB, odpaliłem instalkę SuSE 10.0 i... całe 80GB działa pięknie :) |
||
2007-04-20 01:48 | Re: 10 dniowy zwrot? pytanie | Jotte |
W wiadomości news:mv1xajjb0lzt$.33r3j9dshpkr.dlg@40tude.net Markus Sprungk > Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta. Nie wiesz, jaką on ma płytę, z jakim chipsetem, z jakim BIOSem. > Ograniczenie 127 GB 137 GB > przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez > Service Pack 1 do Windows XP Wątkosprawca nie twierdził, że używa Windows (choć wysłał post używając tego systemu). Nie wiesz także, czy problem występuje sprzętowo, czy software'owo. -- Jotte |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot wspólnego mienia konkubentowi |
ocsid | 2005-11-11 22:13 |
zwrot |
eMeSZ | 2005-11-21 07:38 |
Zwrot komorki |
antek | 2006-02-06 21:01 |
Zwrot części opłaty za kartę poja |
wombi | 2006-09-19 09:59 |
Zwrot wydatków za komunikację w podró |
R.Rola | 2006-12-17 16:42 |
zwrot składki z OC i AC |
Maaciek | 2006-12-23 17:54 |
zwrot butelek |
Grzesiex | 2007-01-29 07:30 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
Zwrot towaru |
piotr.gdg | 2007-02-05 11:26 |
zwrot w sklepie |
Pabl | 2007-05-25 09:23 |