poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-12 20:07 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | castrol |
kam napisał(a): > Kwestia wiarygodności twierdzeń. Jeśli operator będzie opierał się na > tym, że informacja o zmianach regulaminu była dołączona do faktur albo > drukowana na nich, to pewnie sąd by mu uwierzył. Ale jeśli wykażesz > problemy z doręczaniem, to sytuacja zmienia się. To operator bedzie musial wykazac ze pismo wyslal, a nie klient bedzie musial udowodnic ze takiego pisma nigdy nie otrzymal. Nie wymyslaj juz jakis absurdalnych przepisow i sytuacji. -- Pozdrawiam Jacek |
2006-01-12 20:15 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | kam |
castrol napisał(a): > To operator bedzie musial wykazac ze pismo wyslal, a nie klient bedzie > musial udowodnic ze takiego pisma nigdy nie otrzymal. Nie wymyslaj juz > jakis absurdalnych przepisow i sytuacji. Przede wszystkim to klient będzie musiał powołać się na to, że nie dostał :) Mało kto wpadnie że trzeba. A potem to już ocena twierdzeń i dowodów, łącznie ze wszystkimi obowiązującymi regułami. Masz rację, przy umiejętnej obronie operator nie wykaże że doręczył regulamin. Ale najpierw taka musi być. KG |
||
2006-01-13 00:31 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | ElComandante |
> Ale na jakiej podstawie mam zadac :) Wiedze mozna czerpac nawet z bazaru > , o polityce itp - ale to nie jest podstawa do wysuwania jakis wnioskow - > to operator ma zadbac o to aby poinformowac nas o zmianach w umowie, jesli > to zaniedbuje to juz jest jego a nie nasz problem. np.Polkomtel w zeszłym roku 1 miesiąc przed przysłaniem nowego regulaminu na fakturze wyraźnie poinformował że taka zmiana będzie i od kiedy. I jeśli ktoś ją zapłacił to na 100% został poinformowany o zmianie regulaminu. Później z następną przyszedł już regulamin. Jeśli nie dzwoniłeś do konsultanta w sprawie tej "pierwszej" (a pewnie nie) i ją zapłaciłeś to Cię mają. |
||
2006-01-13 02:42 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | castrol |
ElComandante napisał(a): > np.Polkomtel w zeszłym roku 1 miesiąc przed przysłaniem > nowego regulaminu na fakturze wyraźnie poinformował > że taka zmiana będzie i od kiedy. I jeśli ktoś ją zapłacił > to na 100% został poinformowany o zmianie regulaminu. > Później z następną przyszedł już regulamin. > Jeśli nie dzwoniłeś do konsultanta w sprawie tej > "pierwszej" (a pewnie nie) i ją zapłaciłeś to Cię mają. Ale jaka zmiana i czego?? To co przyslal Polkomtel bylo tylko informacja, a informacja zmiana umowy sama w sobie nie jest. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-01-13 09:41 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | ElComandante |
> Ale jaka zmiana i czego?? To co przyslal Polkomtel bylo tylko > informacja, a informacja zmiana umowy sama w sobie nie jest. > Zmiana regulaminu. Chodziło o to, że poinformował że zmiana będzie. I mógłbyś mieć kłopoty z udowodnieniem w sądzie że nic nie wiedziałeś o zmianach. Jak sugerował Tiger mogłeś: " Jezeli z jakiegokolwiek zrodla miales wiedze o tym, ze regulamin ma sie zmienic - to zazadaj jego przeslania." Nie mam zielonego pojęcia czy w sensie prawnym ma to jakieś znaczenie dla sądu i czy posiadając taką wiedzę musisz wykonywać jakieś działania (w celu "zdobycia" regulaminu). |
||
2006-01-13 12:25 | Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego | Tiger |
> Nie mam zielonego pojęcia czy w sensie prawnym ma to jakieś > znaczenie dla sądu i czy posiadając taką wiedzę musisz wykonywać > jakieś działania (w celu "zdobycia" regulaminu). Wydaje mi sie, ze posiadajac wiedze o tym, ze regulamin "sie zmienia" i nie robiac nic w celu poznania jego nowej tresci (a jest ogolnodostepna) - tym samym zgadzasz sie w ciemno na jego nowe brzmienie. Nie wiem tylko, czy w tej formie "akcept milczacy" jeszcze funkcjonuje, czy juz tez nie. Chyba ze dwa-trzy lata temu zniesiono ten "akcept milczacy" i cale to jednostronne zmienianie regulaminow i innych warunkow umowy przez Operatorow wydaje mi sie mocno szemrane. Ale czego oczekiwac od firm, ktore caly czas balansuja na granicy prawa... Juz i tak firma UPC jest w tej materii lepsza od Aster. Tam to dzieja sie takie rzeczy, ze wlosy deba staja. Wystarczy przejsc sie do BOKu na ul. Dabrowskiego i posluchac jak przychodza ludzie i wrzeszcza na tych ich osiwialych "kąsultantuf"... nie powtorze w jaki sposob, bo nie wypada ;-) Pozdrawiam, Tiger |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Kłamstwo u operatora telekomunikacyjnego |
Adam | 2005-10-11 11:56 |
zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego |
gregor | 2005-12-24 10:21 |
Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego |
Robert J. | 2006-03-27 10:48 |
Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego |
Robert J. | 2006-03-27 10:48 |
SMSy reklamowe od operatora |
stebi | 2006-05-20 15:04 |
Brak cennika a wygórowane (chyba) ceny... |
Tomasz Gębala | 2006-08-28 09:46 |
Inteligo - zawarcie umowy przez Internet, akceptacja regulaminu i jego Inteligo - zawarcie umowy przez Internet, akceptacja regulaminu i jego zmiany |
lukasz.biegaj | 2006-09-15 19:57 |
TPSA - rezygnacja z powodu wejścia nowego regulaminu |
Mr X | 2006-12-19 16:31 |
platnosc za usluge u Operatora |
Ania_Kr | 2006-12-28 19:47 |
Link do cennika Poczty Polskiej na stronie firmowej... |
Maciek C | 2007-04-06 16:21 |