poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2013-04-06 23:55 | Bezprawne (?) żądania PLAY | p47 |
Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy. Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że: 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest ona wciąż obowiązująca. 2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie. Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji? |
2013-04-07 00:06 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Andrzej Lawa |
W dniu 06.04.2013 23:55, p47 pisze: > Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało > jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na > świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się A nie masz w umowie czasem napisane, że po 36 miesiącach umowa automatycznie zmienia się na umowę na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia o ile jej nie wypowiedziano co najmniej miesiąc przed zakończeniem? W swojej kiedyś chyba taki myk widziałem... |
||
2013-04-07 00:24 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Budzik |
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało > jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na > świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się > obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby > podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym > moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z > nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać > po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy. > Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez > podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania > obecnej umowy twierdząc, że: > 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas > określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest > ona wciąż obowiązująca. Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy. Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach wygasa. Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu? Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku władzy." Niels Bohr |
||
2013-04-07 01:47 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | p47 |
W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze: > Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > >> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało >> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na >> świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się >> obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby >> podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym >> moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z >> nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać >> po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy. >> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez >> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania >> obecnej umowy twierdząc, że: >> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas >> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest >> ona wciąż obowiązująca. > > Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy. > Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa > automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach > wygasa. > Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu? Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r. r umowa na tzw. abonament MIX. Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się, aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta konsekwencji). Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!. > > Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą? > Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to nie ma wpływu na kwestię tu omawianą. |
||
2013-04-07 01:59 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | p47 |
W dniu 2013-04-07 01:47, p47 pisze: > W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze: >> Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim >> odcinku co następuje: >> >>> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało >>> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na >>> świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się >>> obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby >>> podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym >>> moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z >>> nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać >>> po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy. >>> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez >>> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania >>> obecnej umowy twierdząc, że: >>> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas >>> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest >>> ona wciąż obowiązująca. >> >> Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy. >> Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach >> umowa >> automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 >> miesiącach >> wygasa. >> Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu? > > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r. > r umowa na tzw. abonament MIX. > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się, > aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została > zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy > zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych > 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta > konsekwencji). > > Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta > umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas > nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na > starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na > jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!. >> Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca! "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)! Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam! |
||
2013-04-07 02:01 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Andrzej Lawa |
W dniu 07.04.2013 01:47, p47 pisze: > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r. > r umowa na tzw. abonament MIX. Nawet drobnym druczkiem? ;) > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się, > aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została Sprawdź dokładnie i jeśli faktycznie nie ma tej klauzuli o automatycznym przekształceniu na bezterminową, to pokaż tę umowę personelowi, bo pewnie znają tylko umowy z tą klauzulą (z mojego doświadczenia ta klauzula jest normą). > zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy > zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych > 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta > konsekwencji). No i z reguły właśnie na tym polega różnica między terminową a bezterminową umową na usługi - założenie jest takie, że nawet jak klient ma sklerozę, to nie chce żeby usługa którą od 3 ma lat nagle zniknęła bo zapomniał podpisać nową umowę ;) |
||
2013-04-07 02:58 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Budzik |
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: >>> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało >>> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") >>> na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten >>> kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu >>> tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej >>> odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego >>> numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa >>> ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu >>> trwania obecnej umowy. Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a >>> potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył >>> o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że: >>> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas >>> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię >>> jest ona wciąż obowiązująca. >> >> Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy. >> Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach >> umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 >> miesiącach wygasa. >> Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu? > > Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w > 2010r. r umowa na tzw. abonament MIX. > Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, > zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks > Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły > się, aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze > została zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się > od umowy zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu > pierwszych 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych > dla abonenta konsekwencji). > Nie wierzę, że nie ma takiego zapisu. Ale jeżeli nie ma i umowa jest zawarta do dnia i koniec a play mimo to świadczyłby usułgi dalej będąc głuchym na Twoje argumenty - pozostaje ci sąd. A to, czy umowa na czas określony nie różniłaby się niczym [ciach] to nie wiem co masz na myśli. I co z tego, że by się nie różniła? > Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta > umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas > nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie > na starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie > na jakim przeciez OBIE strony przy podpisywaniu zgodziły się!. >> Powiadomiłeś przed upływem terminu pierwszej umowy. Ok. Jeżeli w umowie nie ma tego automatycznego przedłużenia to nawet nie musiałes wypowiadać. Ale jak znam życie - czegoś nie doczytałeś. Co na to play? Jest ci w stanie pokazać, na jakiej podstawie umowa się przedłużyła? >> Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć >> starą? >> > Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to > nie ma wpływu na kwestię tu omawianą. > Pytam z ciekawości. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski |
||
2013-04-07 06:00 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | animka |
W dniu 2013-04-07 01:59, p47 pisze: > Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie > przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY > zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej > wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca! > "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście > żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu > zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony > przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że > nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)! > Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam! Pisz na Play24 (w swoim koncie) reklamację. -- animka |
||
2013-04-07 11:43 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Piotrek |
On 2013-04-07 01:47, p47 wrote: > [...] Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r. > r umowa na tzw. abonament MIX. [...] No ale przecież ZTCP umowa MIX w Play polegała na tym, że w zamian za zakup telefonu w cenie promocyjnej zobowiązywałeś się zasilać konto *prepaidowe*, kwotą nie mniejszą niż x, przez y miesięcy. Po zakończeniu okresu zastrzeżonego konto dalej było kontem *prepaidowym* i mogłeś z nim zrobić cokolwiek. Na przykład przenieść do oferty abonamentowej. Czy Twoja umowa MIX działa inaczej? Piotrek |
||
2013-04-07 11:55 | Re: Bezprawne (?) żądania PLAY | Piotrek |
On 2013-04-07 01:59, p47 wrote: > Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie > przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY > zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej > wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca! > "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście > żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu > zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony > przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że > nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)! > Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam! Ale Ty prawdopodobnie zawarłeś dwie umowy (być może na jednej kartce papieru): - umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych (prepaid, na czas nieokreślony) - umowę o zasilanie konta kwotą nie mniejszą niż x przez y miesięcy w zamian za umożliwienie zakupu telefonu w promocji Druga umowa wygaśnie Ci automatycznie. Tymczasem pierwszą musisz (ewentualnie) wypowiedzieć. Oczywiście jak już ta druga umowa wygaśnie to możesz sobie przenieść numer do ofert abonamentowej, albo zrobić z nim cokolwiek innego. Piotrek |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Sprecyzowanie żądania pozwu - upominawcze |
Mariusz | 2006-08-14 12:52 |
Umowa - Play pytanko |
skava | 2008-09-17 11:21 |
istniej możliość żądania zwrotu od vatenfala kasy za benzyne do agregatu |
Dawid | 2009-10-08 18:29 |
Agnes Trawny i jej żądania |
Jacek_P | 2010-04-01 19:34 |
Fałszywy z premedytacją cennik Play-a? |
Zbynek Ltd. | 2010-04-07 20:03 |
reklamacja obuwia zmiana żądania z wymiany na naprawę |
lukeskyobi | 2010-05-27 11:02 |
Wojna z PLAY!!!! |
konsument | 2011-02-14 21:34 |
cesja prepaida play problemy |
bartek | 2011-02-22 13:43 |
Kupilem zepsuty telefon w PLAY |
Swierszcz | 2011-06-13 15:41 |
Jeszcze raz Play |
dK | 2011-09-23 13:16 |