poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-23 13:53 | Gwarancja, a potem rękojmia | sotb |
Naczytałem się wiele na temat różnic pomiędzy rękojmią a gwarancją, ale trudno znaleźć konkretną odpowiedź na poniższą sytuację. Zakupiłem na firmę, we wrześniu zeszłego roku od ORANGE modem GSM USB ED77 oraz kartę SIM. Od chwili uruchomienia były z nim problemy. Objawy to trudności w komunikacji na linii modem komputer lub modemem a stacją komórkową. Trzeba było wielokrotnie wyjmować i wkładać wtyczkę USB żeby się udało coś zdziałać. Po dwóch dniach modem całkiem odmówił posłuszeństwa. Oddałem go do naprawy do BOKu Orange. Odzyskałem po miesiącu. W karcie gwarancyjnej miałem wpis "Wymieniono opornik". Niestety w dniu odbioru okazało się, że są te same problemy. Modem drugi raz zaniosłem do BOKu. Tym razem wrócił bez żadnej adnotacji w karcie gwarancyjnej. Oczywiście nadal był niesprawny. Niedawno odnalazłem na stronie producenta nowe oprogramowanie do obsługi tego modemu. Po instalacji zaczął pojawiać się komunikat "Wykryto reset modemu. Aby uniknąć tego typu problemów podłącz zasilacz". Niestety po zaniku zasilania nadal trzeba było kilkadziesiąt minut bawić się w wyjmowanie i wkładanie wtyczki USB. Przedtem nie można było stwierdzić, co jest przyczyną trudności w komunikacji z modemem. Zalecane przez producenta użycie zasilacza nie zmieniało istotnie stanu rzeczy. Żeby się upewnić, że problemy dotyczą tylko modemu, a nie komputera lub oprogramowania, przeprowadzałem testy na różnych komputerach. Obecnie twierdzę, że urządzenie w chwili zakupu było niesprawne (art. 556), ponieważ jego działanie uniemożliwiało w znacznym stopniu użytkowanie. Nigdzie nie ma informacji o konieczności nieodłączania urządzenia od zasilania prądem. Nie można zatem powiedzieć, że jako kupujący wiedziałem o wadzie w chwili zakupu. "Wadą fizyczną jest cokolwiek co uniemożliwia korzystanie z rzeczy nabytej lub obniża jej przydatność do celu do jakiego została przeznaczona (art. 556)." (...) "Jednak jeśli rzecz była już naprawiana albo wymieniana, a jej wady są (nadal) istotne, sam kupujący może przeforsować odstąpienie od umowy. W tym przypadku strony winne są sobie zwrócić wszystko co sobie dotychczas świadczyły (według art. 395 ust. 2)." Od chwili zakupu minęło 8 miesięcy. W tej chwili urządzenie trzeci raz jest już niesprawne. Tym razem kompletnie nie nadaje się do użytku. Czy biorąc pod uwagę to, że urządzenie było oddane dwa razy do naprawy gwarancyjnej do producenta, mogę się domagać tym razem od sprzedawcy wymiany urządzenia na wolne od wad na zasadach rękojmi? Nie minęło 30 dni od jej wystąpienia. Czy mogę także bez konsekwencji odstąpić od umowy dotyczącej świadczenia usługi dostępu do internetu z winy sprzedawcy (ORANGE) jeśli sprzedawca w wyznaczonym przeze mnie terminie nie wymieni urządzenia na wolne od wad? Proszę o pomoc. Oddanie urządzenia na zasadach gwarancji spowoduje, że po powrocie urządzenia z serwisu nadal będę się bawił w kilkudziesięciominutowe wyciąganie i wkładanie wtyczki żeby modem zaskoczył. SOTB |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) |
Cezar | 2005-11-02 20:22 |
Rękojmia/gwarancja |
Siara | 2005-11-29 03:57 |
gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2005-12-16 11:50 |
Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2006-01-16 00:25 |
Rękojmia |
Juletta | 2006-01-16 11:40 |
Gwarancja a rękojmia |
zmarekz | 2006-05-10 14:49 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
gwarancja, a potem rękojmia? |
50+8 | 2006-12-25 12:36 |
Gwarancja producenta, a rękojmia |
JK | 2007-06-08 12:09 |