Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

informacja email ze sklepu internetowego

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-03-26 17:21 informacja email ze sklepu internetowego DysoN
Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:

******************************

DROGI KLIENCIE

Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!

Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
tytułu uszkodzenia towaru.

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
lub braków!


******************************


Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.

--
DysoN mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett
2008-03-26 18:01 Re: informacja email ze sklepu internetowego witek
DysoN wrote:
> Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
> informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:
>
> ******************************
>
> DROGI KLIENCIE
>
> Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
> nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
> KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!
>
> Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
> tytułu uszkodzenia towaru.
>
> W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
> szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
> lub braków!
>
>
> ******************************
>
>
> Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
> wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
> prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
> ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
> uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.
>


Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.
2008-03-26 19:28 Re: informacja email ze sklepu internetowego castrol
witek pisze:

> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.

Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?


--
Pozdrawiam
Jacek
2008-03-26 19:37 Re: informacja email ze sklepu internetowego witek
castrol wrote:
> witek pisze:
>
>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
>> tego.
>
> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
> i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
>
>

zadzwonic do jego szefa.
2008-03-27 19:59 Re: informacja email ze sklepu internetowego bungo
witek pisze:
> castrol wrote:
>> witek pisze:
>>
>>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
>>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
>>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
>>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
>>> tego.
>>
>> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie
>> przesylki i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
>>
>>
>
> zadzwonic do jego szefa.


bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...
2008-03-27 22:22 Re: informacja email ze sklepu internetowego DysoN
bungo napisał(a):

>
> bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
> towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...

Oto odpowiedz jaka dostalem ze sklepu:

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
jakiego przepisu prawnego
> zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
> powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
uprawnionego"...

Oczywiście istnieje możliwość spisania protokołu w ciągu 5 dni od daty
doręczenia przesyłki, jednak taki protokół nie daje 100% pewności
załatwienia reklamacji pozytywnie, gdyż taką reklamację musi najpierw
uznać przewoźnik, jeśli jej nie uzna my również jesteśmy zmuszeni
odrzucić reklamację.

Proszę więc w chwili odbioru sprawdzić stan i zawartość przesyłki w
obecności kuriera!!!


Tak czy inaczej, dalej mi sie to wydaje nieco dziwne...

--
DysoN mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett
2008-03-27 23:02 Re: informacja email ze sklepu internetowego Marcin Debowski
Dnia 27.03.2008 DysoN napisał/a:
> bungo napisał(a):
> Szanowny Panie,
> w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
> jakiego przepisu prawnego
> > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
> > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
> informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
> przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
> ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
> 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
> uprawnionego"...

Ale to dotyczy MZ relacji nadawca-przewoźnik a nie kupujący-sprzedawca.

--
Marcin
2008-03-31 02:02 Re: informacja email ze sklepu internetowego SlaVa
Tak do tematu, świeże ;)

Ostatnio serwis przysłał mi komp po naprawie. Kompa nie odbierałem w
miejscu docelowym, bo nie było mnie w domu, tylko umówiłem się z
kurierem "pod pracą". Paczkę odebrałem, spojrzałem czy nie ma
widocznych uszkodzeń na opakowaniu i podpisałem.
Jak się okazało w domu, paczka była cała, ale sprzęt nie. Więc
zadzwoniłem do przewoźnika i nie robił żadnych problemów. Co prawda
protokół miał być spisany w ciągu 5 dni, ale ze względu na pracę nie
mogłem być, więc został on spisany później.
Serwis bezproblemowo wykona naprawę (wymiana pękniętej obudowy) na
koszt przewoźnika, na podstawie protokołu spisanego razem z
przedstawicielem firmy (czyt. kurier).


Poza tym, spotkałem się przy okazji zakupu monitora drogą
elektroniczną, że jak powiedziałem kurierowi aby poczekał aż otworzę
paczkę i sprawdzę czy jest wszystko ok i wtedy mu podpiszę odbiór, to
mi powiedział, że nie mogę otworzyć paczki, dopóki nie podpiszę
protokołu odbioru :/

Jakiś dziwny był, bo i tak zrobiłem swoje ;) A dodatkowo, zanim mu
podpisałem, to zamontowałem podstawkę jeszcze, czy aby wszystko ok
jest ;)


--
Pozdrawiam

SlaVa
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem...

Friend 2005-11-29 13:55

list email jako dowód

Janusz Ch. 2006-03-24 12:55

list email jako dowód

Janusz Ch. 2006-03-24 12:55

Regulamin sklepu internetowego

2006-05-17 18:52

PARAGON ze sklepu internetowego - mam problem

Grzegorz Wieczorek 2007-03-27 19:41

MI5 Persecution: Email Cruelty 11/3/96 (11798)

MI5Victim 2007-06-23 05:08

regulamin sklepu internetowego

jacek 2007-09-07 14:36

regulamin sklepu internetowego - czy są wzorce, jaki koszt?

trk 2007-11-06 19:30

adrest email typu imie.nazwisko@firma.pl

jerry 2007-12-10 16:11

firmowe konto email...

radvanced 2008-02-01 08:36