poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-03-26 17:21 | informacja email ze sklepu internetowego | DysoN |
Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje: ****************************** DROGI KLIENCIE Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem. KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ! Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń lub braków! ****************************** Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np. -- DysoN mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245 Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos". Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett |
2008-03-26 18:01 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | witek |
DysoN wrote: > Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z > informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje: > > ****************************** > > DROGI KLIENCIE > > Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy > nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem. > KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ! > > Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z > tytułu uszkodzenia towaru. > > W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół > szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń > lub braków! > > > ****************************** > > > Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby > wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z > prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem > ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies > uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np. > Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego. |
||
2008-03-26 19:28 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | castrol |
witek pisze: > Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko > odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane > przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie > oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego. Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku? -- Pozdrawiam Jacek |
||
2008-03-26 19:37 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | witek |
castrol wrote: > witek pisze: > >> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko >> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane >> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie >> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji >> tego. > > Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki > i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku? > > zadzwonic do jego szefa. |
||
2008-03-27 19:59 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | bungo |
witek pisze: > castrol wrote: >> witek pisze: >> >>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko >>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane >>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie >>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji >>> tego. >> >> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie >> przesylki i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku? >> >> > > zadzwonic do jego szefa. bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni... |
||
2008-03-27 22:22 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | DysoN |
bungo napisał(a): > > bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy > towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni... Oto odpowiedz jaka dostalem ze sklepu: Szanowny Panie, w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie jakiego przepisu prawnego > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?" informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że: 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego"... Oczywiście istnieje możliwość spisania protokołu w ciągu 5 dni od daty doręczenia przesyłki, jednak taki protokół nie daje 100% pewności załatwienia reklamacji pozytywnie, gdyż taką reklamację musi najpierw uznać przewoźnik, jeśli jej nie uzna my również jesteśmy zmuszeni odrzucić reklamację. Proszę więc w chwili odbioru sprawdzić stan i zawartość przesyłki w obecności kuriera!!! Tak czy inaczej, dalej mi sie to wydaje nieco dziwne... -- DysoN mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245 Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos". Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett |
||
2008-03-27 23:02 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | Marcin Debowski |
Dnia 27.03.2008 DysoN > bungo napisał(a): > Szanowny Panie, > w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie > jakiego przepisu prawnego > > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń > > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?" > informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki > przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu > ubytku lub uszkodzenia, chyba że: > 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez > uprawnionego"... Ale to dotyczy MZ relacji nadawca-przewoźnik a nie kupujący-sprzedawca. -- Marcin |
||
2008-03-31 02:02 | Re: informacja email ze sklepu internetowego | SlaVa |
Tak do tematu, świeże ;) Ostatnio serwis przysłał mi komp po naprawie. Kompa nie odbierałem w miejscu docelowym, bo nie było mnie w domu, tylko umówiłem się z kurierem "pod pracą". Paczkę odebrałem, spojrzałem czy nie ma widocznych uszkodzeń na opakowaniu i podpisałem. Jak się okazało w domu, paczka była cała, ale sprzęt nie. Więc zadzwoniłem do przewoźnika i nie robił żadnych problemów. Co prawda protokół miał być spisany w ciągu 5 dni, ale ze względu na pracę nie mogłem być, więc został on spisany później. Serwis bezproblemowo wykona naprawę (wymiana pękniętej obudowy) na koszt przewoźnika, na podstawie protokołu spisanego razem z przedstawicielem firmy (czyt. kurier). Poza tym, spotkałem się przy okazji zakupu monitora drogą elektroniczną, że jak powiedziałem kurierowi aby poczekał aż otworzę paczkę i sprawdzę czy jest wszystko ok i wtedy mu podpiszę odbiór, to mi powiedział, że nie mogę otworzyć paczki, dopóki nie podpiszę protokołu odbioru :/ Jakiś dziwny był, bo i tak zrobiłem swoje ;) A dodatkowo, zanim mu podpisałem, to zamontowałem podstawkę jeszcze, czy aby wszystko ok jest ;) -- Pozdrawiam SlaVa |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem... |
Friend | 2005-11-29 13:55 |
list email jako dowód |
Janusz Ch. | 2006-03-24 12:55 |
list email jako dowód |
Janusz Ch. | 2006-03-24 12:55 |
Regulamin sklepu internetowego |
2006-05-17 18:52 | |
PARAGON ze sklepu internetowego - mam problem |
Grzegorz Wieczorek | 2007-03-27 19:41 |
MI5 Persecution: Email Cruelty 11/3/96 (11798) |
MI5Victim | 2007-06-23 05:08 |
regulamin sklepu internetowego |
jacek | 2007-09-07 14:36 |
regulamin sklepu internetowego - czy są wzorce, jaki koszt? |
trk | 2007-11-06 19:30 |
adrest email typu imie.nazwisko@firma.pl |
jerry | 2007-12-10 16:11 |
firmowe konto email... |
radvanced | 2008-02-01 08:36 |