Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

jaka odpowiedzialność konsultanta?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2013-10-08 08:37 jaka odpowiedzialność konsultanta? marek
Czy konsultant pracujący na infolinii firmy X wprowadzając w błąd
konsumenta podczas rozmowy w sprawie oferowanego przez firmę X
produktu/usłudze ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność? I drugie
pytanie: czy wprowadzony w błąd klient może się wycofać z zamówionej
usługi, którą to zamówił na podstawie błędnych informacji? Załóżmy, że
firma X ma nagranie rozmowy, podczas której konsultant informuje
klienta, że w usłudze jest coś czego tak naprawdę nie ma.

marek
2013-10-08 10:43 Re: jaka odpowiedzialność konsultanta? MadMan
Dnia Tue, 08 Oct 2013 08:37:17 +0200, marek napisał(a):

> Czy konsultant pracujący na infolinii firmy X wprowadzając w błąd
> konsumenta podczas rozmowy w sprawie oferowanego przez firmę X
> produktu/usłudze ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność?

Spytaj w firmie która zatrudnia danego konsultanta.

> I drugie
> pytanie: czy wprowadzony w błąd klient może się wycofać z zamówionej
> usługi, którą to zamówił na podstawie błędnych informacji?

Do 10 dni zawsze możesz zrezygnować (umowa poza lokalem przedsiębiorcy),
potem to niezgodność towaru z umową.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
2013-10-08 10:50 Re: jaka odpowiedzialność konsultanta? Andrzej Lawa
W dniu 08.10.2013 10:43, MadMan pisze:
> Dnia Tue, 08 Oct 2013 08:37:17 +0200, marek napisał(a):
>
>> Czy konsultant pracujący na infolinii firmy X wprowadzając w błąd
>> konsumenta podczas rozmowy w sprawie oferowanego przez firmę X
>> produktu/usłudze ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność?
>
> Spytaj w firmie która zatrudnia danego konsultanta.

Plus jeszcze jest kwestia dowodowa.

>> I drugie
>> pytanie: czy wprowadzony w błąd klient może się wycofać z zamówionej
>> usługi, którą to zamówił na podstawie błędnych informacji?
>
> Do 10 dni zawsze możesz zrezygnować (umowa poza lokalem przedsiębiorcy),

Zakładając, że kupowała osoba fizyczna prywatnie (jako konsument). A i
to z paroma wyjątkami.

> potem to niezgodność towaru z umową.

Ano. Z powyższym zastrzeżeniem kwestii dowodowej.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
2013-10-08 11:00 Re: jaka odpowiedzialność konsultanta? Krzysztof_Jodłowski
> Załóżmy, że
> firma X ma nagranie rozmowy, podczas której konsultant informuje
> klienta, że w usłudze jest coś czego tak naprawdę nie ma.

Można przyjąć za pewnik, że nie ma. Przypadkiem się skasowały.
A nawet jak ma to nie udostępni bez nakazu sądowego. Po nakazie - patrz
punkt pierwszy.

--
pozdrawiam
Krzysztof
2013-10-08 12:04 Re: jaka odpowiedzialność konsultanta? LeonKame
W dniu 2013-10-08 11:00, Krzysztof Jodłowski pisze:
>> Załóżmy, że
>> firma X ma nagranie rozmowy, podczas której konsultant informuje
>> klienta, że w usłudze jest coś czego tak naprawdę nie ma.
>
> Można przyjąć za pewnik, że nie ma. Przypadkiem się skasowały.
> A nawet jak ma to nie udostępni bez nakazu sądowego. Po nakazie - patrz
> punkt pierwszy.
>

:):):):):)

A konsultant jest z pernabuko !
2013-10-08 15:10 Re: jaka odpowiedzialność konsultanta? MAG
W dniu 2013-10-08 08:37, marek pisze:
> Czy konsultant pracujący na infolinii firmy X wprowadzając w błąd
> konsumenta podczas rozmowy w sprawie oferowanego przez firmę X
> produktu/usłudze ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność? I drugie
> pytanie: czy wprowadzony w błąd klient może się wycofać z zamówionej
> usługi, którą to zamówił na podstawie błędnych informacji? Załóżmy, że
> firma X ma nagranie rozmowy, podczas której konsultant informuje
> klienta, że w usłudze jest coś czego tak naprawdę nie ma.
>
Wobec klienta odpowiada firma X. Jeśli w wyniku niezgodnego z prawem
działania konsultanta (np. doprowadzenie do niekorzystnego
rozporządzenia mieniem) firma poniesie starty (bo np. niezadowolony
klient będzie się burzył i trzeba będzie mu coś wynagrodzić) to może się
domagać od pracownika naprawienia szkody.

Pozdrawiam,
MAG
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Odpowiedzialność sprzedawcy

Tomek 2005-12-06 12:38

Odpowiedzialność

niedoinformowany 2006-01-26 12:11

czy opinia konsultanta jest "utworem"

WirtualnaPolska 2006-01-31 13:21

odpowiedzialność notariusza - jaka w tej sprawie?

2007-01-03 22:05

Odpowiedzialność za klienta?

Tristan 2007-03-08 19:39

Rozwiazanie umowy z Era - opinia konsultanta - prosze o Wasze ;)

ra9om1ak 2007-03-29 16:48

kierownik na stanowisku konsultanta

marenks 2008-01-11 17:59

Odpowiedzialność rodziny

kowal 2008-10-06 20:02

Odpowiedzialność sędziego

Jacek 2012-09-27 05:27

na własną odpowiedzialność

abc 2013-03-06 17:45