poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-29 15:30 | kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | QkamCoSieDzieje |
Witam. Kto powinien poniesc koszty wysylki towaru do serwisu, jesli towar ten wyprodukowany byl z wada fabryczna? Czy wszystkie reklamacje traktowane sa w ten sam sposob, czy ma jednak tu znaczenie, ze towar w momencie sprzedazy juz posiadal wade? Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy Canon. Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale sam Canon twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji. Czy w takim przypadku rowniez musze wyslac sprzet do serwisu na wlasny koszt? Mam nadzieje, ze nie napisalem zbyt zawile i beda Panstwo wiedzieli co mam na mysli :) Pozdrawiam. |
2008-01-29 15:35 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | Liwiusz |
QkamCoSieDzieje pisze: > Witam. > Kto powinien poniesc koszty wysylki towaru do serwisu, jesli towar ten > wyprodukowany byl z wada fabryczna? > Czy wszystkie reklamacje traktowane sa w ten sam sposob, czy ma jednak tu > znaczenie, ze towar w momencie sprzedazy juz posiadal wade? > Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy Canon. > Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale sam Canon > twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji. > Czy w takim przypadku rowniez musze wyslac sprzet do serwisu na wlasny > koszt? > Mam nadzieje, ze nie napisalem zbyt zawile i beda Panstwo wiedzieli co mam > na mysli :) Jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz na podstawie niezgodności produktu z umową, to koszt dostarczenia sprzętu ponosi sprzedawca. Czyli w praktyce wysyłasz reklamowany produkt do sprzedawcy i w żądaniu reklamacyjnym prosisz o zwrot kosztów nadania, czy też innych kosztów związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji, sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty. Co ważne - reklamację należy zgłosić do sprzedawcy, a nie do innego podmiotu ("gwarant", producent itp.) Natomiast jeśli chodzi o reklamację na podstawie gwarancji, to obowiązują tutaj zapisy konkretnej gwarancji, zazwyczaj koszt dostarczenia uszkodzonego sprzętu spada na klienta. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-29 16:50 | [OT] Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | |
> Czy wszystkie reklamacje traktowane sa w ten sam sposob, czy ma jednak tu > znaczenie, ze towar w momencie sprzedazy juz posiadal wade? > Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy > Canon. Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale > sam Canon twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji. A czy wiedziałeś o tej wadzie już w chwili zakupu? Chodzi mi o art. 7 ustawy o szczególnych warunkach... Czy jeśli kupujący wiedział o występującej wadzie juz w chwili zakupu, to czy ta wada moze być podstawą reklamacji z tytułu niezgodności z umową? |
||
2008-01-29 22:51 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | Photo M |
Użytkownik "QkamCoSieDzieje" napisał w wiadomości > Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy > Canon. Troche OT, ale jak rok temu reklamowałem Canona to wysyłka DHL'em była na ich koszt (reklamacja z gwarancji producenta). Pozdrawiam |
||
2008-01-30 09:11 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | PlaMa |
Liwiusz pisze: > Jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz na podstawie niezgodności > produktu z umową, to koszt dostarczenia sprzętu ponosi sprzedawca. Czyli > w praktyce wysyłasz reklamowany produkt do sprzedawcy i w żądaniu > reklamacyjnym prosisz o zwrot kosztów nadania, czy też innych kosztów > związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji, > sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty. A wysłanie za pobraniem? Już tłumaczę sytuację. Kupiłem na allegro alkomat, okazało się, ze nie działa, chcę go odesłać do producenta na podstawie NTzU i to tak by on płacił za przesyłkę. To musi być tak jak Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem? pozdrawiam. PlaMa |
||
2008-01-30 09:13 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | Liwiusz |
PlaMa pisze: > Liwiusz pisze: > >> Jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz na podstawie niezgodności >> produktu z umową, to koszt dostarczenia sprzętu ponosi sprzedawca. Czyli > >> w praktyce wysyłasz reklamowany produkt do sprzedawcy i w żądaniu >> reklamacyjnym prosisz o zwrot kosztów nadania, czy też innych kosztów >> związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji, >> sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty. > > A wysłanie za pobraniem? Już tłumaczę sytuację. Kupiłem na allegro > alkomat, okazało się, ze nie działa, chcę go odesłać do producenta na > podstawie NTzU i to tak by on płacił za przesyłkę. To musi być tak jak > Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę > zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem? Za pobraniem nie, chyba że sprzedawca się na to zgodzi. Zanim bowiem sprzedawca nie zapozna się z reklamacją, nie wie czy jest zasadna. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-30 09:25 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | PlaMa |
>> A wysłanie za pobraniem? Już tłumaczę sytuację. Kupiłem na allegro >> alkomat, okazało się, ze nie działa, chcę go odesłać do producenta na >> podstawie NTzU i to tak by on płacił za przesyłkę. To musi być tak jak >> Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę >> zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem? > Za pobraniem nie, chyba że sprzedawca się na to zgodzi. Zanim bowiem > sprzedawca nie zapozna się z reklamacją, nie wie czy jest zasadna. W piśmie reklamacyjnym muszę wypisać, że będę chciał zwrotu za koszta czy jest to "naturalna konsekwencja użycia niezgodności"? |
||
2008-01-30 09:30 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | Liwiusz |
PlaMa pisze: > >>> A wysłanie za pobraniem? Już tłumaczę sytuację. Kupiłem na allegro >>> alkomat, okazało się, ze nie działa, chcę go odesłać do producenta na >>> podstawie NTzU i to tak by on płacił za przesyłkę. To musi być tak >>> jak Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę >>> zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem? >> Za pobraniem nie, chyba że sprzedawca się na to zgodzi. Zanim bowiem >> sprzedawca nie zapozna się z reklamacją, nie wie czy jest zasadna. > > W piśmie reklamacyjnym muszę wypisać, że będę chciał zwrotu za koszta > czy jest to "naturalna konsekwencja użycia niezgodności"? Powinieneś wpisać, sprzedawca nie jest jasnowidzem i nie wie w jakiej wysokości koszty poniosłeś i czy w ogóle chcesz ich zwrot. Ponadto wpisanie tego jest wskazane z praktycznego punktu widzenia, ponieważ sprzedawca na 90% nie wie, że takie koszty ma ponieść. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-30 09:35 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | PlaMa |
> Powinieneś wpisać, sprzedawca nie jest jasnowidzem i nie wie w jakiej > wysokości koszty poniosłeś i czy w ogóle chcesz ich zwrot. Ponadto > wpisanie tego jest wskazane z praktycznego punktu widzenia, ponieważ > sprzedawca na 90% nie wie, że takie koszty ma ponieść. Na tak, ale dołączam pismo reklamacyjne do paczki w której przesyłam alkomat... nie wiem ile będzie kosztować póki nie wyślę, a jak wyślę (czyli będę wiedział) to nie będę mógł dołączyć do pisma reklamacyjnego bo będzie już wysłane :) O tym, że chce skorzystać z niezgodności i że sprzedawca ma pokryć koszta powiadomiłem go drogą elektroniczną (odpowiedział na niego, czyli go przeczytał), teraz chciałem wysłać paczkę (list) z alkomatem i dołączyć drukowaną kopię pisma. |
||
2008-01-30 09:37 | Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru | Liwiusz |
PlaMa pisze: >> Powinieneś wpisać, sprzedawca nie jest jasnowidzem i nie wie w jakiej >> wysokości koszty poniosłeś i czy w ogóle chcesz ich zwrot. Ponadto >> wpisanie tego jest wskazane z praktycznego punktu widzenia, ponieważ >> sprzedawca na 90% nie wie, że takie koszty ma ponieść. > > Na tak, ale dołączam pismo reklamacyjne do paczki w której przesyłam > alkomat... nie wiem ile będzie kosztować póki nie wyślę, a jak wyślę > (czyli będę wiedział) to nie będę mógł dołączyć do pisma reklamacyjnego > bo będzie już wysłane :) Możesz zważyć paczkę samemu i obliczyć koszt nadania. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zmiana terminu wypłaty wynagrodzenia a koszty uzyskania - kto pomoze |
mariusz | 2005-10-27 15:50 |
Wada towaru --co to ? |
RT | 2005-11-29 00:22 |
Koszty komornika opłaca - kto? |
Zbynek Ltd. | 2006-04-19 16:37 |
zwrot towaru |
sd | 2006-07-17 14:52 |
Kto ponosi koszty przesyłki przy reklamacji? |
Magda | 2006-10-09 10:07 |
kto ponosi koszt transportu? |
luna | 2006-11-07 13:24 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Kto ponosi koszt podziału współwłasności przed sądem |
alex | 2007-10-14 12:23 |
Kto płaci koszty wysyłki przy zwrocie towaru? |
grim | 2007-11-17 00:46 |
Wynajecie mieszkania - kto poznosi koszty napraw |
mwojerz | 2007-12-19 08:41 |