poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2015-09-08 11:00 | Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru | Liwiusz |
W dniu 2015-09-08 o 10:55, ????? pisze: > Nieuszkodzony. Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie. -- Liwiusz |
2015-09-08 11:05 | Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | ąćęłńóśźż |
No właśnie takiej kolejnej nieuczciwości sprzedawcy konsument się obawia - jak się przed nią zabezpieczyć? ----- > Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie. |
||
2015-09-21 14:12 | Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 7 Sep 2015, nkab@toya.net.pl wrote: > W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ľż napisał: >> Żartujesz, prawda? >> No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież >> zależy im na robocie. [...] > > Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel, > który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy > wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim > to wychodzą z takiego zachowania problemy. Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;> > Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale > rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie, twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze? Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na nią przed przesyłką. Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować do siebie wszystkie umowne wymagania, których żądał od klienta we właśnej ofercie", bo nie znam? (a rozwiązałby ten problem :>) pzdr, Gotfryd |
||
2015-09-22 08:40 | Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru | nkab |
W dniu poniedziałek, 21 września 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: > On Mon, 7 Sep 2015, nkab@toya.net.pl wrote: > > > W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ľż napisał: > >> Żartujesz, prawda? > >> No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież > >> zależy im na robocie. > [...] > > > > Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel, > > który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy > > wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim > > to wychodzą z takiego zachowania problemy. > > Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy > dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;> > > > Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale > > rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży > > I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie > ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef > przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie, > twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze? > > Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na > nią przed przesyłką. > Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować > do siebie wszystkie umowne wymagania, których żądał od klienta > we właśnej ofercie", bo nie znam? (a rozwiązałby ten problem :>) > > pzdr, Gotfryd Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem. Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym powinien wręcz zadbać o prawidłową procedurę przyjęcia towaru na magazyn (świadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn). Wiem, że są inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem bo nie ma świadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko (bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę, który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stroną przegraną. Oczywiście na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik. Andrzej. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
warunki zwrotu towaru |
rav | 2006-04-19 13:45 |
Prawo zwrotu towaru |
OMSON | 2006-07-06 09:27 |
Zwrot towaru kupionego na odleglosc. |
Jasko Bartnik | 2007-08-18 15:46 |
[prawa autorskie] odtwarzanie muzyki z zakupionej plyty CD w sekretarce |
Dr Dex | 2008-02-14 20:36 |
Zwrot towaru kupionego przez Internet |
Netx | 2008-03-31 21:35 |
zwrot towaru kupionego wysylkowo a prezent |
Artur | 2009-08-21 14:50 |
Zwrot towaru kupionego przez internet. |
stebi | 2009-10-21 23:04 |
Zamowienie na odleglosc - zwrot towaru. |
elephanto | 2011-01-20 14:24 |
Art 670 KC - zastaw rzeczy |
K_D_K | 2011-05-10 15:33 |
Zwrot towaru kupionego na odległość i o |
Konop | 2012-06-30 00:24 |