poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2012-08-02 11:10 | Oferta czy spam | forumbrown |
Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami i napiszemy do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby również do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam? Chodzi o prawne podejście do tematu. |
2012-08-02 12:36 | Re: Oferta czy spam | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 2 Aug 2012, forumbrown@gazeta.pl wrote: > Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami > i napiszemy do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby również > do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie > i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam? Oczywiście, bo o ile wprowadzenie do przepisów zakazu spamowania jest uzasadnione m.in. techniczną łatwością generowania takich treści, o tyle przepis dla swojej skuteczności nie odnosi się do metody, lecz jej skutków. Nie wolno wciskać niezamówionej reklamy, kropka. > Chodzi o prawne podejście do tematu. Prawnie reklamodawcy "ujawniają się" tak, że posyłają pojedyncze (nie zawierające ani słowa konkretnej reklamy) pytanie o chęć odbierania spamu z podaniem tematyki. IM*V**H*O, jeśli w pytaniu jest adres strony na którym można się zapoznać z zakresem potencjalnego spamu (ale nie jako "autolink" który usiłuje się sam otworzyć!) to ciągle jeszcze mamy "informację dla (potencjalnego) klienta", a nie reklamę. Może ktoś skrytykuje :), ale z tego co obserwuję, tak właśnie część firm robi - i nie jest to nadmiernie uciążliwe, ba, sam mam folder na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to będziemy cię bombardować spamem"). pzdr, Gotfryd |
||
2012-08-03 12:12 | Re: Oferta czy spam | kamil |
On 02/08/2012 11:36, Gotfryd Smolik news wrote: > On Thu, 2 Aug 2012, forumbrown@gazeta.pl wrote: > >> Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami >> i napiszemy do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby >> również >> do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila >> indywidualnie >> i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam? > > Oczywiście, bo o ile wprowadzenie do przepisów zakazu spamowania jest > uzasadnione m.in. techniczną łatwością generowania takich treści, > o tyle przepis dla swojej skuteczności nie odnosi się do metody, lecz > jej skutków. > Nie wolno wciskać niezamówionej reklamy, kropka. > >> Chodzi o prawne podejście do tematu. > > Prawnie reklamodawcy "ujawniają się" tak, że posyłają pojedyncze (nie > zawierające ani słowa konkretnej reklamy) pytanie o chęć odbierania > spamu z podaniem tematyki. > IM*V**H*O, jeśli w pytaniu jest adres strony na którym można się > zapoznać z zakresem potencjalnego spamu (ale nie jako "autolink" > który usiłuje się sam otworzyć!) to ciągle jeszcze mamy "informację > dla (potencjalnego) klienta", a nie reklamę. > Może ktoś skrytykuje :), ale z tego co obserwuję, tak właśnie część > firm robi - i nie jest to nadmiernie uciążliwe, ba, sam mam folder > na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli > się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to > będziemy cię bombardować spamem"). owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość żenującym sposobem na ominięcie przepisów. - Niech Pan weźmie ulotkę. - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę. Ja wielkiej różnicy nie widzę. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
||
2012-08-03 15:29 | Re: Oferta czy spam | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote: > owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość żenującym > sposobem na ominięcie przepisów. > > - Niech Pan weźmie ulotkę. > - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę. > > Ja wielkiej różnicy nie widzę. A ja owszem. W przypadku "zapytania" to coś spamopodobnego dostaję RAZ. Zaś Twoje porównania ma się nijak - w przypadku spamu nie ma "niech pan weźmie ulotkę", tylko jest wciśnięcie ulotki do torby lub kieszeni. I jest różnica między wciskaniem takiej ulotki codziennie, a wciśnięciem jednorazowego "zapytania". Może inaczej - ja ją widzę. No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :) pzdr, Gotfryd |
||
2012-08-03 21:05 | Re: Oferta czy spam | kamil |
On 03/08/2012 14:29, Gotfryd Smolik news wrote: > On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote: > >> owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość >> żenującym >> sposobem na ominięcie przepisów. >> >> - Niech Pan weźmie ulotkę. >> - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę. >> >> Ja wielkiej różnicy nie widzę. > > A ja owszem. > W przypadku "zapytania" to coś spamopodobnego dostaję RAZ. > > Zaś Twoje porównania ma się nijak - w przypadku spamu nie ma "niech pan > weźmie ulotkę", tylko jest wciśnięcie ulotki do torby lub kieszeni. > I jest różnica między wciskaniem takiej ulotki codziennie, a wciśnięciem > jednorazowego "zapytania". > Może inaczej - ja ją widzę. > > No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :) Niestety Polskie prawo widzi i co ciekawe - jedynie od Polskich firm takie idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny i nawet gdybym przypadkiem potrzebował 200 ton stali w dobrej cenie, to na pewno nie kupię jej od osób reklamujących się w taki sposób. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
||
2012-08-08 07:40 | Re: Oferta czy spam | Krzysztof 'kw1618' (W-wa) |
Dnia Fri, 03 Aug 2012 20:05:47 +0100, kamil napisał(a): > On 03/08/2012 14:29, Gotfryd Smolik news wrote: >> On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote: >> >>> owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość >>> żenującym >>> sposobem na ominięcie przepisów. >>> >>> - Niech Pan weźmie ulotkę. >>> - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę. >>> >>> Ja wielkiej różnicy nie widzę. >> >> A ja owszem. >> W przypadku "zapytania" to coś spamopodobnego dostaję RAZ. >> >> Zaś Twoje porównania ma się nijak - w przypadku spamu nie ma "niech pan >> weźmie ulotkę", tylko jest wciśnięcie ulotki do torby lub kieszeni. >> I jest różnica między wciskaniem takiej ulotki codziennie, a wciśnięciem >> jednorazowego "zapytania". >> Może inaczej - ja ją widzę. >> >> No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :) > > Niestety Polskie prawo widzi i co ciekawe - jedynie od Polskich firm > takie idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny i nawet > gdybym przypadkiem potrzebował 200 ton stali w dobrej cenie, to na pewno > nie kupię jej od osób reklamujących się w taki sposób. oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna, a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego potrzebuje i zamawiają. -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://foto.3mam.net/Modlin/ |
||
2012-08-08 12:14 | Re: Oferta czy spam | TrzyLinie |
> oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna, > a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego > potrzebuje i zamawiają. Są idiotami ci, którzy tak to tłumaczą: nie widzą, że reklama na słupie nie generuje kosztów dla odbierającego taką reklamę. Natomiast SPAM niestety bezpłatny dla odbierającego nie jest :-/ Nawet wspominane tu zapytanie o to, czy ktoś się zgodzi przyjąć SPAM jest SPAMem z tego punktu widzenia - przecież odebranie tego maila z pytaniem kosztuje odbiorcę maila, jego dostawcę sieci też kosztuje itd. To dlatego SPAM jest ZŁY, bo kosztuje odbiorcę :-/ A nasze prawo tu jeszcze kuleje przyzwalając na te idiotyczne, niby jednorazowe, zapytania o zgodę na SPAM. Marketoidy, którym się wydaje, że z 1000 osób osiągną uzysk 10-15 zapominają, że mogą przy okazji mieć "uzysk" tych, którzy zapamiętają tak idiotyczne działania i w przyszłości nie skorzystają z "usług" debilnych firm zatrudniających marketoidów... amen. -- |
||
2012-08-08 22:47 | Re: Oferta czy spam | John_Kołalsky |
Użytkownik "TrzyLinie" > >> oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało >> skuteczna, >> a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego >> potrzebuje i zamawiają. > > Są idiotami ci, którzy tak to tłumaczą: nie widzą, że reklama na słupie > nie generuje kosztów dla odbierającego taką reklamę. Natomiast SPAM > niestety > bezpłatny dla odbierającego nie jest :-/ Nawet wspominane tu zapytanie o > to, > czy ktoś się zgodzi przyjąć SPAM jest SPAMem z tego punktu widzenia - > przecież > odebranie tego maila z pytaniem kosztuje odbiorcę maila, jego dostawcę > sieci > też kosztuje itd. To dlatego SPAM jest ZŁY, bo kosztuje odbiorcę :-/ Spam zawsze kosztuje. Reklama na słupie kosztuje konieczność odbierania niechcianego przekazu. I taka reklama w miejscach publicznych jest akurat najgorsza bo niepenalizowana nie daje wyboru. |
||
2012-08-09 00:33 | Re: Oferta czy spam | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote: > idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny A tu się zgadzamy. Ale to jest jakby "obok" tematu. Zabronili ofert handlowych, bo jakieś kryterium było potrzebne, w innym przypadku mielibyśmy na .prawo wątki "chcę pozwać byłego męża, bo napisał mi maila z pytaniem o podział majątku, a ja sobie takich maili nie życzę". Skoro mail w końcu do komunikacji służy, nie można zabronić "wszystkiego" :D pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
[SPAM] Angielski w twojej firmie, oferta lektora!!! bez pośredinków |
cashcow | 2005-12-15 11:19 |
"prawie spam" - czy jest legalny? |
OP | 2006-02-15 10:21 |
Czy reklama wyborcza to spam? |
witold.przygoda | 2006-11-05 22:24 |
Czy to jest spam? |
bim-bom | 2007-03-15 14:05 |
Czy to jest SPAM? |
Anna Bekus | 2007-03-26 11:32 |
Spam czy nie spam.... |
wp | 2007-12-07 20:20 |
spam czy nie spam? |
Troll | 2008-03-06 09:06 |
Spam czy nie spam?? |
agata.zwierz | 2008-05-16 11:41 |
Czy to jest SPAM? |
jam | 2010-10-05 18:07 |
kara za spam - czy juz jest ustawa/rozporzadzenie ? |
Darek | 2010-11-17 15:38 |