poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-04-04 10:42 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | adam |
> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów: > "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie > zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew > i aby to klient podał tą kwotę. U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali. Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem, rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla. Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą. |
2014-04-04 10:42 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | hikikomorisan |
On 04.04.2014 10:35, Myjk wrote: >Aha, i mi na wstępie mówią z > jakiego banku dzownią, jeszcze przed podaniem nazwiska. Najwyrazniej zalezy to od wyszkolenia dzwoniacego :D -- Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy... http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-au diowizualnej-bez-reklam/5w52l |
||
2014-04-04 10:44 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | hikikomorisan |
On 04.04.2014 10:42, adam wrote: >> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów: >> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie >> zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew >> i aby to klient podał tą kwotę. > > U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali. > Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale > nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem, > rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze > dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla. > > Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się > fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans > na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą. > > Chce Pana zweryfikowac.... A jak ja moge Pania zweryfikowac, ze jest Pani tym kim sie podaje... Może Pan zadzwonic w tej sprawie na numer banku widniejacy na stronie... OK, to tak zrobie. -- Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy... http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-au diowizualnej-bez-reklam/5w52l |
||
2014-04-04 10:45 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Wojciech Bancer |
On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl [...] >> Ja nie mam nic przeciwko, ale niech się przedstawiają. Dla mnie >> dureń dzwoniący z banku, znający moje dane to potencjalny >> makitengowiec chcący mi wcisnąć kartę kredytową. Jakby >> powiedział, że z banku PKO - zdecydowanie pomniejszyłby moją >> niechęć do siebie, która już na początku jest olbrzymia, bo >> dzwoni do mnie bank, czego nienawidzę. > > A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów: > "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie > zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew > i aby to klient podał tą kwotę. To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja przelewu. Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-04 10:46 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | adam |
> Do mnie PKO BP dzwoni przy zagranicznych od 5 tys., przy lokalnych od 20. > Ale nigdy żadnej szczególne "autoryzacji", poza potwierdzeniem nazwiska > przez "zgadza się" Ja musiałem podać (podać, nie potwierdzić) jeszcze datę ur i nazwisko panieńskie matki, no i jak pisałem kwoty graniczne były inne. Czyli dla każdego klienta mają inne sposoby. |
||
2014-04-04 10:47 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Wojciech Bancer |
On 2014-04-03, news [...] > w innych bankach robie przelewy grubo ponad podane kwoty, nigdy nikt nie > dzwoni, z reszta, nie mam obowiazku odbierac telefonow, bank ma zas > obowiazek wykonac zlozona i potwierdzona (autoryzacja) dyspozycje. Bank informuje (już na etapie przelewu) że taka dodatkowa weryfikacja ma miejsce. Jest to całkiem sensowne podejście. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-04 10:53 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Krzysztof_Jodłowski |
Na normalnym koncie nie widziałem nigdy ograniczeń (inny bank) do weryfikacji. Ale przy karcie kredytowej i płatności zagranicznej mają triggery ustawione na transakcje odbiegające od normy danego klienta i miałem telefon z prośbą o potwierdzenie. Aczkolwiek nie upierali się, że miałem przez telefon podawać wszystkie dane swoje i całej swojej rodziny :) -- pozdrawiam Krzysztof |
||
2014-04-04 18:23 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Rafał \SP\ Gil |
W dniu 2014-04-04 10:42, adam pisze: > Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą. Ale mi się nie rozchodzi o bezpieczeństwo, mi się rozchodzi o to czy chcę z kimś takim rozmawiać. Np BZ dzwoni do mnie tylko marketingowo, ale się przedstawiają na dzień dobry - Jestem Ania Pierdziszewska z Banku BZWBK, od razu ja odpowiadam, że proszę o telefon później. Najlepiej 24.12.2020 roku o 17:22. Dzwoni pani mówi, że z mbanku - od razu odpowiadam, że proszę o tel w w/w terminie. Ale dzwoni do mnie ktoś, kto mówi, że z banku i powie mi w jakiej sprawie i z jakiego banku jak się "zautoryzuję" - to mnie to już wnerwia bo nie wiem czy marketing czy nie. Zabiera mi to możliwość natychmiastowego spławienia marketingu. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
||
2014-04-04 18:26 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Rafał \SP\ Gil |
W dniu 2014-04-04 10:35, Myjk pisze: > To akurat domena Rafała. Jak mu sygnalizacja źle działa, to też woli > napisać na grupę dyskusyjną, niż do organu który się tym zajmuje. O przepraszam - naskrobałem na fejsbóku do nich. Odpowiedzieli, że taka jest procedura dla bezpieczeństwa banku. Na pytanie czy nie można by ją zmodyfikować by szanowała też bezpieczeństwo klienta nie dostałem pozytywnej odpowiedzi. > Do mnie PKO BP dzwoni przy zagranicznych od 5 tys., przy lokalnych od 20. > Ale nigdy żadnej szczególne "autoryzacji", poza potwierdzeniem nazwiska > przez "zgadza się" i odczytania parametrów przelewu, nie wymagają. A mówią, że dzwonią z PKO BP ? Bo ja jak zleciłem przelew, to pierwszy raz dzwonili ok godziny od momentu zaakceptowania przelewu hasłem. I już w tym momencie nie byłem przekonany, że ten telefon od "ja dzwonię z banku, ale powiem jakiego dopiero jak wyśpiewasz swoje dane" jest powiązany z tym zleconym przelewem, bo o przelewie już zapomniałem. > przelew", to o co tu w ogóle tłuc pianę? Aha, i mi na wstępie mówią z > jakiego banku dzownią, jeszcze przed podaniem nazwiska. O to, że nie wiem skąd dzwonią a co za tym idzie w jakiej sprawie. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
||
2014-04-05 01:16 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | WOJO |
> I tak w koĹo macieju. Z jednym durniem wdaĹem siÄ w duskusjÄ o > moĹźliwoĹciach CALLER FUCKER ID (moĹźna dzwoniÄ i wyĹwietlaÄ dowolny nr tel) > ... Ostatnio dzwoniĹ ktoĹ z Play (ma tam jeszcze numer). Rozmowa wyglÄ daĹa +/- tak: - DzieĹ dobry, jestem Ania Anonim z Play. InformujÄ Pana, Ĺźe rozmowa jest nagrywana. - OK. ProszÄ chwileczkÄ zaczekaÄ, takĹźe chcÄ wĹÄ czyÄ rejestracjÄ rozmowy. - Czy rozmawiam z wĹaĹcicielem WOJO WOJO? - Tak. - ProszÄ o podanie kodu autoryzacji do usĹugi. - W jakim celu potrzebuje Pani tego kodu? - MuszÄ zweryfikowaÄ, czy Pan to Pan. - Nie podam Pani tego kodu. Skoro dzwoni Pani do mnie, to chyba rozmawia Pani z wĹaĹcicielem numeru. - Ale moĹźe odebraÄ ktoĹ inny... - Nikt inny nie odbiera tego telefonu. - W takim razie nie bÄdÄ mogĹa zaproponowaÄ Panu super oferty. - To proszÄ do mnie nie dzwoniÄ z ofertami. Ciekawe na jak dĹugo bÄdÄ miaĹ spokĂłj. A specjalnie zmieniĹem operatora po wielu latach, bo zaczÄĹy mnie draĹźniÄ oferty. Pozdrawiam. WOJO |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
ksiazeczki M - PKO |
Darek | 2005-11-23 13:04 |
Niewyplacone pieniadze z bankomatu PKO |
JarY | 2007-01-15 09:12 |
DEBET W PKO BP |
monika | 2007-02-20 11:11 |
DEBET W BANKU PKO BP |
monikaoooo | 2007-02-20 11:11 |
zwrot zakupionego towary w PKO BP. |
Zyga | 2008-01-28 20:34 |
Co napisac PKO BP |
Adramelech | 2008-10-16 18:58 |
Lokata w PKO z 1988 r. |
Priest | 2010-05-02 13:33 |
wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
piegus | 2011-07-06 23:20 |
Odp: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
badzio | 2011-07-07 08:28 |
Odp: Re: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
BK | 2011-07-08 11:35 |