poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-04-05 09:46 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | cef |
W dniu 2014-04-05 01:16, WOJO pisze: >> I tak w koĹo macieju. Z jednym durniem wdaĹem siÄ w duskusjÄ o >> moĹźliwoĹciach CALLER FUCKER ID (moĹźna dzwoniÄ i wyĹwietlaÄ >> dowolny nr tel) ... > Ostatnio dzwoniĹ ktoĹ z Play (ma tam jeszcze numer). > Rozmowa wyglÄ daĹa +/- tak: > - DzieĹ dobry, jestem Ania Anonim z Play. InformujÄ Pana, Ĺźe rozmowa > jest nagrywana. > - OK. ProszÄ chwileczkÄ zaczekaÄ U mnie rzadko który konsultant dociera do takiego etapu :-) |
2014-04-05 11:27 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 4 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote: > On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl > >> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów: >> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" [...] > To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia > z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja > przelewu. Przecież idzie o podanie *celu* rozmowy, a nie parametrów przelewu. > Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz. Ale logika wskazuje, że odwrócenie proporcji ma sens ;) pzdr, Gotfryd |
||
2014-04-05 13:53 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | poreba |
Dnia Fri, 4 Apr 2014 10:45:35 +0200, Wojciech Bancer napisał(a): > On 2014-04-04, nkab@toya.net.pl >> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów: >> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie >> zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew >> i aby to klient podał tą kwotę. > To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia > z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja > przelewu. Metod na wzajemną autoryzację zapewniającą nieujawnianie zastrzeżonych danych 'obcemu' można kilka wymyślić. W tym przypadku bank mógłby podać kilka wersji danych przelewu prosząc o weryfikację, która jest właściwa. Nie w tym rzecz. Problem w tym, że dzwoni ktoś do Ciebie i żąda od Ciebie autoryzacji poprzez podanie danych, których 'obcym' nie powinno się podawać. Dzwoniło do mnie ostatnio namiętnie 'coś', raz z nr. wskazującym na pipidowę pod Bukiem, raz z Łomży, raz skądś jeszcze. Przedstawiło się to i imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy i stwierdziło że chce ze mną pogadać o moich należnościach wobec 'pewnego' operatora telekom. i żeby konstytuować mam się wyspowiadać z daty urodzenia, PESEL i więcej nie zdążyło. Poprosiłem o odwrotną weryfikację. Zasłaniając się ochroną danych osobowych odmówiło podania mojego nr klienta u potencjalnego wierzyciela, to sobie ze mną nie pogadało. Znaczy pogadało ale nie na temat, na jaki chciało. Ostatecznie rozmowy mało uprzejmie kończyły 'cosie' odkładając słuchawkę. Dawniej gdy dzwoniło inne 'coś' w imieniu operatora bez problemu dogadaliśmy się gdyż bez problemu podało dane o których pierwszy lepszy naciągacz czy kolektor danych osobowych nie ma pojęcia. Wydaje mi się, że z tym miał problem OP. -- pozdro poreba |
||
2014-04-05 14:44 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Wojciech Bancer |
On 2014-04-05, poreba [...] >> To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia >> z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja >> przelewu. > Metod na wzajemną autoryzację zapewniającą nieujawnianie > zastrzeżonych danych 'obcemu' można kilka wymyślić. I quote: --- - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem Gilem ? - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może przybliży Pan skąd dzwoni ? - Dzwonię z Banku ... --- Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę aby bankowi można było coś zarzucić. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-05 16:46 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Rafał \SP\ Gil |
W dniu 2014-04-05 14:44, Wojciech Bancer pisze: > - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem > Gilem ? > - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może > przybliży Pan skąd dzwoni ? > - Dzwonię z Banku ... > Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić > że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę > aby bankowi można było coś zarzucić. Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank, w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu. Zacytowany dialog pozwala podejrzewać, że dzwoni marketer z banku spermy celem przedłożenia wspaniałej oferty na przechowywanie, z atrakcyjną Panią biorczynią materiału. Pobór płatny 300 PLN za godzinę brania. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
||
2014-04-05 19:11 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Wojciech Bancer |
On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil [...] >> - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem >> Gilem ? >> - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może >> przybliży Pan skąd dzwoni ? >> - Dzwonię z Banku ... >> Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić >> że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę >> aby bankowi można było coś zarzucić. > > Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank, > w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu. Wersja 1 (marketing): - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ? - Tak - Chciałbym zaoferować totamto (to zazwyczaj trwa jakieś 10-15 sek.) - Dziękuję, przepraszam, ale nie jestem zainteresowany (tu odkładam) Wersja 2 (sprawa): - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ? - Tak - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego przelewu, czy mogę zająć chwilę? - ... Czas rozmowy pierwszej jest zazwyczaj poniżej minuty. Drugiej, zależy od "sprawy". W obu przypadkach oceniam, że "straciłbyś" mniej więcej 1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą (i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :) -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-05 23:23 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Zbynek Ltd. |
cef napisał(a) : > W dniu 2014-04-05 01:16, WOJO pisze: >>> I tak w koĹ?o macieju. Z jednym durniem wdaĹ?em siÄ? w duskusjÄ? o >>> moĹźliwoĹ?ciach CALLER FUCKER ID (moĹźna dzwoniÄ? i wyĹ?wietlaÄ? >>> dowolny nr tel) ... >> Ostatnio dzwoniĹ? ktoĹ? z Play (ma tam jeszcze numer). >> Rozmowa wyglÄ?daĹ?a +/- tak: >> - DzieĹ? dobry, jestem Ania Anonim z Play. InformujÄ? Pana, Ĺźe rozmowa >> jest nagrywana. >> - OK. ProszÄ? chwileczkÄ? zaczekaÄ > > U mnie rzadko który konsultant dociera do takiego etapu :-) U mnie pogawędka kończy się, gdy na dictum podania mojego PESELu, w celu autoryzacji dzwoniącego proszę o jej/jego PESEL :-) -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x36A0E600 |
||
2014-04-06 10:56 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Rafał \SP\ Gil |
W dniu 2014-04-05 19:11, Wojciech Bancer pisze: > - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ? > - Tak > - Chciałbym zaoferować totamto (to zazwyczaj trwa jakieś 10-15 sek.) > - Dziękuję, przepraszam, ale nie jestem zainteresowany (tu odkładam) > Wersja 2 (sprawa): > - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ? > - Tak > - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego > przelewu, czy mogę zająć chwilę? > - ... > Czas rozmowy pierwszej jest zazwyczaj poniżej minuty. > Drugiej, zależy od "sprawy". > > W obu przypadkach oceniam, że "straciłbyś" mniej więcej > 1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą > (i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :) Widzisz, a mi zależy na prostym standardzie, który stosuję od dawna. Wygląda to w 99 % tak, i chciałbym by zawsze tak wyglądało. Wersja prawidłowa: - Dzień dobry, Tu Adam Pierdziszewski, dzwonię z NAZWA ATAKUJĄCEGO, czy rozmawiam z XYZ ? Wersja 1: - Tak tu XYZ, w czym mogę pomóc ? Wersja 2( ta częstsza): - NACISKAM ROZŁĄCZ i odpowiadam na pytanie aplikacji, która każdy nr niedostępny w książce tel traktuje takim pytaniem: DODAĆ DO BLOKOWANYCH ? TAK/NIE. W wersji 2 rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja blokada powoduje, że marketer ani ja w ogóle nie tracimy czasu. A przede wszystkim (np) nie odbieram telefonów o dupie maryni gdy jestem na ważnych spotkaniach, prowadzę samochód bądź wypoczywam. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
||
2014-04-06 11:04 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | cef |
W dniu 2014-04-06 10:56, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: > W wersji 2 rozmowa NIE TRWA W OGĂLE, a na przyszĹoĹÄ moja blokada > powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu. A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem rezygnacji. Czas trwania 3 sek. |
||
2014-04-06 11:34 | Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW". | Rafał \SP\ Gil |
W dniu 2014-04-06 11:04, cef pisze: >> W wersji 2 rozmowa NIE TRWA W OGĂLE, a na przyszĹoĹÄ moja >> blokada >> powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu. > A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu > wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem > rezygnacji. > Czas trwania 3 sek. Nie :) Wszystko jest zrobione tak, bym miał spokój psychiczny ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
ksiazeczki M - PKO |
Darek | 2005-11-23 13:04 |
Niewyplacone pieniadze z bankomatu PKO |
JarY | 2007-01-15 09:12 |
DEBET W PKO BP |
monika | 2007-02-20 11:11 |
DEBET W BANKU PKO BP |
monikaoooo | 2007-02-20 11:11 |
zwrot zakupionego towary w PKO BP. |
Zyga | 2008-01-28 20:34 |
Co napisac PKO BP |
Adramelech | 2008-10-16 18:58 |
Lokata w PKO z 1988 r. |
Priest | 2010-05-02 13:33 |
wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
piegus | 2011-07-06 23:20 |
Odp: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
badzio | 2011-07-07 08:28 |
Odp: Re: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom |
BK | 2011-07-08 11:35 |