Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

prawo konsumenta, czy jest możliwość....

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-01-15 13:21 prawo konsumenta, czy jest możliwość.... Leon
kupilem 2 lata temu monitor o warosci 1300 pln objety 3 letnia gwarancja
producenta (ksiazeczka gwarancyjna philipsa). 2 razy w trakcie trwania
gwarancji zepsul sie - serwis philipsa wpisal 2 rozne awarie, choc obie
mialy identyczne objawy.
w trakcie oddawania sprzetu do naprawy w punkcie makro (oni dostarczaja to
do philipsa) podsunieto mi do podpisania kwitek, ze akceptuje warunki
naprawy - naprawa miala trwac 3 tyg. przedluzona ew.o tydzien w razie
koniecznosci sprowadzenia czesci. odmowilem jego podpisania, bo w ksiazeczce
gwarancyjnej jest mowa o 14 dniach i ew. przedluzeniu o 7 dni (powinni
udokumentowac, ze np.srubke sprowadzali z chin?). przy pierwszej naprawie
nie spojrzałem i podpisalem to - w ksiazeczce gwaranyjnej wpisali
oczywiscie, ze monitor byl w naprawie 2 tygodnie, a nie 3.
1. Czy gwarancja zostaje przedłużona o okres naprawy? W moim przypadku juz 4
tygodnie, choc powinno byc 5, bo 1 naprawa byla "czaowo oszukana".
2. Czy rzeczywiście serwis powinien potwierdzić sprowadzenie konkretnej
cześci z dalekiego kraju w przypadku przedłużenia czasu naprawy?

3. Najważniejsze pytanie: Monitor zaczyna się zachowywać tak samo jak na
krótko przed poprzednią awarią. Czy mam prawo domagać się od sprzedawcy
wymiany sprzętu na nowy/zwrotu kasy jeśli znów się zepsuje? Mam na myśli
niezgodność towaru z umową - w umowie którą zawarłem nie było mowy o
corocznych awariach. Problem polega na tym, że mięly już 2 lata od kupna.
A może domagać się od producenta wymiany sprzetu w związku z kolejną awarią?
Gwarancja tego nie precyzuje.


--
2006-01-15 13:34 Re: prawo konsumenta, czy jest możliwość.... Marcin Debowski
Dnia 15.01.2006 Leon napisał/a:
> 3. Najważniejsze pytanie: Monitor zaczyna się zachowywać tak samo jak na
> krótko przed poprzednią awarią. Czy mam prawo domagać się od sprzedawcy
> wymiany sprzętu na nowy/zwrotu kasy jeśli znów się zepsuje? Mam na myśli
> niezgodność towaru z umową - w umowie którą zawarłem nie było mowy o
> corocznych awariach. Problem polega na tym, że mięly już 2 lata od kupna.
> A może domagać się od producenta wymiany sprzetu w związku z kolejną awarią?
> Gwarancja tego nie precyzuje.

To znaczy, ze pewnie nie mozesz, bo w przypadku gwarancji obowiazuja
ustalenia umowy gwarancyjnej.

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Prawo konsumenta - zwrot

bocio 2005-12-26 17:28

Prawo konsumenta

artur 2006-01-07 19:18

Czy polskie prawo jest dobre?

pdemb 2006-03-11 21:48

Czy jest prawo broniące rodzinę osoby c

poszkodowany 2006-03-12 10:57

Czy polskie prawo jest dobre?

pdemb 2006-03-11 21:48

Czy jest prawo broniące rodzinę osoby c

poszkodowany 2006-03-12 10:57

Teoria prawa, a prawo polskie ? czy prawo polskie jest zgodne z prawem ?;]

Luk 2006-05-07 01:33

prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy

Zygmunt M. Zarzecki 2006-10-04 15:28

Prawo konsumenta

Paweł_ 2006-12-29 15:31

Czy istnieje możliwość zrzeczenia się tej drogi na rzecz gminy?

Bankierek 2007-01-16 18:47