poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-04-04 16:10 | prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
Witam, Póltora roku temu zakupilem sprzet elektroniczny ( stacjonarna nagrywarka DVD ) w jednym z marketów duzej sieci handlowej. W czasie trwania gwarancji ( która wynosila 1 rok ) sprzet zepsul sie i zgodnie z warunkami w/w gwarancji zostal przez autoryzowany serwis naprawiony. Niestety po uplywie gwarancji nagrywarka znów sie zepsula - tym razem jednak serwis odmówil naprawy pogwarancyjnej pisemnie uzasadniajac, ze z powodu braku mozliwosci sprowadzenia czesci sprzet nie nadaje sie do naprawy. Równiez sklep umywa rece informujac, ze minal juz okres gwarancyjny. Czy w tym przypadku ma zastosowanie przepis o "Odpowiedzialnosci sprzedawcy " ?? Przegladajac grupe natknalem sie na informacje, ze taka odpowiedzialnosc trwa 2 lata. Sprzedawca nie poinformowal w momencie sprzedazy, ze jeden z elementów nagrywarki nie podlega naprawie i w chwili usterki tego elementu sprzet staje sie bezuzyteczny... Czy mozna zatem uznac, ze sprzet jest niezgodny z umowa ? Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe fizyczna.. za wszelka pomoc bede wielce zobowiazany pozdrawiam,RM |
2006-04-04 16:54 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | kam |
robert@ebiz.pl napisał(a): > Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe > fizyczna.. co powoduje, że obowiązywała rękojmia, a nie zasady wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży _konsumenckiej_ - przez rok od chwili wydania towaru KG |
||
2006-04-05 08:23 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ??? |
||
2006-04-05 08:52 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | kam |
robert@ebiz.pl napisał(a): > czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ??? dla potrzeb ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - tak, art.1 ust.1 ogólnie zresztą też - art.22[1] kodeksu cywilnego konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej bez związku z prowadzoną gospodarczą lub zawodową, przy czym umowa ta powinna być raczej zawierana z przedsiębiorcą (choć to obecnie wprost z przepisu nie wynika) KG |
||
2006-04-05 13:17 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
mam jeszcze jedno pytanie w w/w temacie... Okazalo sie, ze czesc która sie zepsula to ta sama czesc która zostala wymieniona w trakcie trwania gwarancji... Czy na taka czesc nie powinna obowiazywac odrebna gwarancja ??? Naprawa miala miejsce w maju 2005 a po uplywie 7 miesiecy modul znów kwalifikuje sie do wymiany... Serwis odmówil naprawy poniewaz nie jest w stanie sprowadzic nowej a model niestety jest juz wycofany ze sprzedazy.... |
||
2006-04-04 16:10 | prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
Witam, Póltora roku temu zakupilem sprzet elektroniczny ( stacjonarna nagrywarka DVD ) w jednym z marketów duzej sieci handlowej. W czasie trwania gwarancji ( która wynosila 1 rok ) sprzet zepsul sie i zgodnie z warunkami w/w gwarancji zostal przez autoryzowany serwis naprawiony. Niestety po uplywie gwarancji nagrywarka znów sie zepsula - tym razem jednak serwis odmówil naprawy pogwarancyjnej pisemnie uzasadniajac, ze z powodu braku mozliwosci sprowadzenia czesci sprzet nie nadaje sie do naprawy. Równiez sklep umywa rece informujac, ze minal juz okres gwarancyjny. Czy w tym przypadku ma zastosowanie przepis o "Odpowiedzialnosci sprzedawcy " ?? Przegladajac grupe natknalem sie na informacje, ze taka odpowiedzialnosc trwa 2 lata. Sprzedawca nie poinformowal w momencie sprzedazy, ze jeden z elementów nagrywarki nie podlega naprawie i w chwili usterki tego elementu sprzet staje sie bezuzyteczny... Czy mozna zatem uznac, ze sprzet jest niezgodny z umowa ? Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe fizyczna.. za wszelka pomoc bede wielce zobowiazany pozdrawiam,RM |
||
2006-04-04 16:54 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | kam |
robert@ebiz.pl napisał(a): > Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe > fizyczna.. co powoduje, że obowiązywała rękojmia, a nie zasady wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży _konsumenckiej_ - przez rok od chwili wydania towaru KG |
||
2006-04-05 08:23 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ??? |
||
2006-04-05 08:52 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | kam |
robert@ebiz.pl napisał(a): > czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ??? dla potrzeb ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - tak, art.1 ust.1 ogólnie zresztą też - art.22[1] kodeksu cywilnego konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej bez związku z prowadzoną gospodarczą lub zawodową, przy czym umowa ta powinna być raczej zawierana z przedsiębiorcą (choć to obecnie wprost z przepisu nie wynika) KG |
||
2006-04-05 13:17 | Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" | robert |
mam jeszcze jedno pytanie w w/w temacie... Okazalo sie, ze czesc która sie zepsula to ta sama czesc która zostala wymieniona w trakcie trwania gwarancji... Czy na taka czesc nie powinna obowiazywac odrebna gwarancja ??? Naprawa miala miejsce w maju 2005 a po uplywie 7 miesiecy modul znów kwalifikuje sie do wymiany... Serwis odmówil naprawy poniewaz nie jest w stanie sprowadzic nowej a model niestety jest juz wycofany ze sprzedazy.... |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Uwazaj co masz na komputerze - ciekawa historia i prosba o porade |
wodnik33 | 2005-10-10 12:16 |
Odpowiedzialność sprzedawcy |
Tomek | 2005-12-06 12:38 |
BYLO: Nietypowa sprawa - prosba o porade |
Papik | 2005-12-08 17:23 |
prosba o porade (sprawa o zasiedzenie) |
Elzbieta Gorska | 2006-01-04 15:28 |
Zastrzezony znak towarowy, a domena - prosba o porade |
Rafik | 2006-02-21 01:15 |
blad sprzedawcy |
algo | 2006-02-27 22:36 |
prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" |
robert | 2006-04-04 16:10 |
UMOWA PRZEDWSTEPNA - prosba o porade |
Knutomaniak | 2006-06-25 17:32 |
odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgubiona przez poczte paczke |
Michał Trych | 2006-12-12 14:03 |
Prosba o porade (art.158 par.1) |
mm | 2007-01-09 03:17 |