poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-05-17 10:34 | prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | rosak |
Witam, pytanie chyba proste jednak brak mi czasu aby samemu znaleźć odpowiedź w gąszczu ustaw i rozporządzeń. Kupiliśmy niedawno z żoną elektroniczą niańkę dla dziecka za ok. 200 zł. po 5 dniach używania zauważyłem że sprzęt nie jest do końca sprawny (nadajnik nie działa na samej baterii, po odłączeniu zasilacza). Od razu udaliśmy się do sklepu. Pani przyjęła reklamację i poinformowała mnie że sprzęt podlega gwarancji a termin naprawy to min. 14 dni. Zapytałem czy przypadkiem sprzęt, w którym wykryto wadę w ciągu 7 dni (a może nawet jest to 10 dni) nie podlega natychmiastowej wymianie, na co odpowiedziała że oni i tak starają się to zrealizować jak najszybciej i że aktualnie nie mają na miejscu takiego sprzętu ale że kierownik dowiezie z hurtowni za 3 dni. Stwierdziłem ze 3 dni nas nie zbawią i że poczekamy. Jednak po 3 dniach w sklepie był kierownik który stwierdził że nadal sprzętu nie ma i dalej swoje że termin naprawy wynosi 14 dni. Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? Nie byłoby problemu gdyby nie to że życie bez takiego małego wynalazku staje się dosyć uciążliwe. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam -- rosak |
2006-05-17 10:51 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | DonWito |
Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a): > Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów. pzdrw, w. -- Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :) |
||
2006-05-17 11:08 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | Michał |
> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? --> towar nie jest zgody z umową (tym za co zapłaciłeś), więc możesz. |
||
2006-05-17 12:08 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | Marcin Debowski |
Dnia 17.05.2006 DonWito > Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a): >> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? > Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów. Tak. -- Marcin |
||
2006-05-17 12:07 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | Marcin Debowski |
Dnia 17.05.2006 Michał >> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? > --> towar nie jest zgody z umową (tym za co zapłaciłeś), więc możesz. Jasne, że może, z tym że wątpliwe czy skutecznie. -- Marcin |
||
2006-05-17 13:01 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | DonWito |
Dnia Wed, 17 May 2006 18:08:52 +0800, Marcin Debowski napisał(a): > Dnia 17.05.2006 DonWito >> Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a): >>> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? >> Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów. > > Tak. IMHO: zakup podlega ustawie o szczególnych warunkach (etc. etc.); był dokonany osobiście w skepie; kupujący może skorzystać więc z gwarancji na towar (jeśli została wydana) albo reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową na podstawie ustawy. jeśli reklamuje z tytułu gwarancji, to w ogóle nie ma co o tym gadać na grupie. jeśli z tytułu niezgodności - to tryb reklamacji opisuje art. 4 ustawy, który przewiduje możliwość: 1) w pierwszej kolejności żądania doprowadzenia do stanu zgodności przez naprawę lub wymianę na nowy 2) czas 14 dni dla sprzedawcy na ustosunkowanie się do żądania 3) dopiero w drugiej kolejności prawo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy) jeśli sprzedawca nie może zrealizować żądania z p. 1 wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy. Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie? pozdrawiam, w. -- Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :) |
||
2006-05-18 07:33 | Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu | Marcin Debowski |
Dnia 17.05.2006 DonWito > Dnia Wed, 17 May 2006 18:08:52 +0800, Marcin Debowski napisał(a): > >> Dnia 17.05.2006 DonWito >>> Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a): >>>> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy? >>> Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów. >> Tak. > wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym > prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy. > Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie? Oj zwykle czepialstwo z mojej strony, akurat w Twoim przypadku nieuzasadnione a raczej nie w Ciebie wymierzone: w koncu zadac moze z tym, ze bedzie to zadanie nieskuteczne i tyle. Irytuja mnie ludzie ktorzy zadaja powtarzajace sie do znudzenia pytania i nawet im sie nie chce na tydzien wstecz archiwum przeszukac. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
prawo konsumenckie |
MP | 2006-03-24 21:33 |
wymiana wadliwego towaru |
m.zygmunt | 2006-03-20 21:35 |
prawo konsumenckie |
MP | 2006-03-24 21:33 |
Umowa kredytowa na zakup ratalny sprzętu RTV. |
Mizar | 2006-06-15 18:39 |
Trefny zakup sprzętu komputerowego |
Jakub Klama | 2006-06-17 18:01 |
prawo konsumenckie - niewykonanie uslugi |
Bucz | 2006-07-01 16:39 |
Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? |
dropsec | 2006-10-16 08:57 |
prawo konsumenckie |
Bibeck | 2007-02-03 23:12 |
Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? |
Paweł Kulesza | 2007-05-28 15:02 |
Wymiana wadliwego akumulatora |
Kubus | 2007-05-30 10:10 |