poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-01-26 11:56 | Prawa klienta | Maciek |
Czy na dzien dzisiejszy mozna po 14 dniach od złożenia reklamacji żadać zwrotu pieniędzy lub nowego egzemplarza? W przypadku kiedy sklep po 14 dniach twierdzi że 'nie wiadomo' co ze sprzętem a po 21 dniach twierdzi że był zepsuty i idzie od producenta. Konkretnie chodzi o karte graficzną. Jeśli tak to jaki jest termin tego zwrotu pieniędzy? Z góry dziękuję za informacje. Pytam bo znalazłem taką informację w sieci - ale z datą chyba 2005 więc nie wiem co się od tego czasu zmieniło. Maciek |
2007-01-26 12:11 | Re: Prawa klienta | gasper |
Użytkownik "Maciek" news:epcmst$dk2$1@atlantis.news.tpi.pl... > Czy na dzien dzisiejszy mozna po 14 dniach od złożenia reklamacji żadać zwrotu > pieniędzy lub nowego egzemplarza? zawsze można - nie zawsze sie dostanie z jakiego tytułu reklamowałeś? gwarancja, rękojmia, niezgodność? Pozdrawiam |
||
2007-01-26 12:42 | Re: Prawa klienta | Maciek |
> zawsze można - nie zawsze sie dostanie > z jakiego tytułu reklamowałeś? gwarancja, rękojmia, niezgodność? Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. Czy w tym miejscu wtopiłem? Maciek |
||
2007-01-26 14:01 | Re: Prawa klienta | Filip Ozimek |
Maciek napisał(a): > Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. > Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. > Czy w tym miejscu wtopiłem? Zatem reklamacja jest rozstrzygana zgodnie z warunkami na karcie gwarancyjnej. -- Filip. |
||
2007-01-26 14:12 | Re: Prawa klienta | Maciek |
>> Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. >> Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. >> Czy w tym miejscu wtopiłem? > > Zatem reklamacja jest rozstrzygana zgodnie z warunkami na karcie > gwarancyjnej. A jak należy postąpić by wykorzystać rękojmię czyli odpowiedzialność sklepu za to co sprzedają? Maciek |
||
2007-01-26 14:41 | Re: Prawa klienta | Marcin Debowski |
Dnia 26.01.2007 Maciek >> zawsze można - nie zawsze sie dostanie >> z jakiego tytułu reklamowałeś? gwarancja, rękojmia, niezgodność? > > Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. > Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. > Czy w tym miejscu wtopiłem? Oddałeś bezpośrednio do serwisu, czy sprzedawcy (zakładając, że nie są tożsami)? -- Marcin |
||
2007-01-26 14:43 | Re: Prawa klienta | Maciek |
>> Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. >> Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. >> Czy w tym miejscu wtopiłem? > > Oddałeś bezpośrednio do serwisu, czy sprzedawcy (zakładając, że nie są > tożsami)? Sprzedawcy, ale dostałem kwitek zatytułowany zgłoszenie serwisowe. Sprzedawca przesłał do serwisu. |
||
2007-01-27 03:29 | Re: Prawa klienta | Marcin Debowski |
Dnia 26.01.2007 Maciek > >>> Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać. >>> Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu. >>> Czy w tym miejscu wtopiłem? >> >> Oddałeś bezpośrednio do serwisu, czy sprzedawcy (zakładając, że nie są >> tożsami)? > Sprzedawcy, ale dostałem kwitek zatytułowany zgłoszenie serwisowe. > Sprzedawca przesłał do serwisu. A stało tam gdzieś, że to naprawa gwarancyjna? Jeśli nie to raczej należy przyjąć, że to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową (kupiłeś to prywatnie, nie na firmę, kiedy kupiłeś)? Problem w tym, że nie złożyłeś pewnie żadnego pisma w którym określasz czego się właściwie domagasz (możesz naprawy bądź wymiany). Jakbyś złożył, a sprzedawca nie odpowiedziałby na to pismo w terminie do 14 dni to uznałby reklamację (a więc np. żądanie wymiany). Co prawda nie ma wymogu pismnego złożenia reklamacji ale jak wiadomo w momencie gdy coś jest tylko na gębę to zaczynają się cyrki z udowodnieniem co kto powiedział (ale też pewnie można domniemywać, że każdy woli nowy towar niż naprawiany :). Ponieważ z tego co napisałeś wynika, że sprzedawca nie odpowiedział Ci na reklamację w terminie 14 dni (odpowiedział = uznał lub odrzucił) to ją uznał. Jak chcesz spróbować zawalczyć to napisz mu pismo w stylu, że na podstawie art.8. u.3. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) domagasz się wymiany. -- Marcin |
||
2007-01-27 20:26 | Re: Prawa klienta | gasper |
Użytkownik "Marcin Debowski" news:s1qq84-k7r.ln1@ziutka.router... > A stało tam gdzieś, że to naprawa gwarancyjna? Jeśli nie to raczej należy > przyjąć, że to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową na jakiej podstawie? Pozdrawiam |
||
2007-01-28 01:02 | Re: Prawa klienta | Marcin Debowski |
Dnia 27.01.2007 gasper > Użytkownik "Marcin Debowski" > news:s1qq84-k7r.ln1@ziutka.router... >> A stało tam gdzieś, że to naprawa gwarancyjna? Jeśli nie to raczej należy >> przyjąć, że to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową > na jakiej podstawie? Słusznie. Zapomniałem dopisać jeszcze jednej ważnej okoliczności: brak dokumentu określającego obowiązki gwaranta i wtedy mamy art. 13 u.1. -- Marcin |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Pomylka banku a prawa klienta |
KiF | 2005-10-19 11:28 |
Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta. |
allbi | 2005-10-26 22:36 |
Prawa klienta |
MarBad | 2005-12-14 09:13 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
odpowiedzialnosc za dane klienta |
p.mendon | 2006-07-05 21:58 |
[obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] |
Mateusz Rutkowski | 2006-10-06 20:39 |
prawa sprzedawcy a prawa klienta |
bbl | 2006-10-27 08:16 |
Likwidacja szkody - czyli jak najbardziej oszukać klienta. |
Janek Z. | 2007-01-31 23:08 |
Odpowiedzialność za klienta? |
Tristan | 2007-03-08 19:39 |