poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-03-19 21:39 | Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | hefal |
Witam. Według przepisów po oddaniu sprzętu powołując się na niezgodność z umową do sklepu - sklep ma 14 dni na rozpatrzenie. Jeżeli nie odpowie w ciągu tych 14 dni oznacza to, że przyjął reklamację (potwierdził istnienie usterki) - czy tak? Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie? Pytam, bo nie wiem czy ktoś może mi wcisnąć taką interpretację (na moje oko mocno nieuczciwą). Przyjmijmy, że sprzęt oddałem w piątek, 17 dni później (w poniedziałek)nadal nie miałem żadnej informacji, więc dowiadywałem się czy wiadomo coś o komputerze w sklepie, a oni zaczynają, że usterki brak(mimo wielokrotnego potwierdzenia na miejscu w sklepie, że rzeczywiście usterka jest). Czy ustawowo jako, że w ciągu 14 dni nie dostałem informacji (dostarczyłem swój numer telefonu oraz e-mail razem z adresem) oznacza to, że według ustawy potwierdzili istnienie usterki? Usterka istnieje, co było sprawdzane przez specjalistę (pracującego w serwisie firmy innego producenta - znajomy znajomego) - ale wolałbym mieć "ustawową" pewność bo ekspertyzy to może być początek piekła tylko ;-) Z góry dzięki za porady. Zdrawim. |
2007-03-19 23:06 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | gasper |
Użytkownik "hefal" news:etmsdk$35e$1@inews.gazeta.pl... > Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia > od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to > oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie? tak Pozdrawiam |
||
2007-03-19 23:11 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | Andrzej Wróblewski |
>> Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia >> od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to >> oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie? > > tak A czy aby czasem nie liczy sie data awiza do skrzynki lub odebrania listu przez odbiorce (art. 61 par. 1 KC). Z listem "w drodze" przeciez czlowiek nie mogl sie w zaden sposob zapoznac i nie mozna mowic o prawidlowo zlozonym oswiadczeniu woli. Pozdrawiam, Andrzej |
||
2007-03-19 23:35 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni | Przemysław_Płaskowicki |
On 2007-03-19 23:06, gasper wrote: > Użytkownik "hefal" > news:etmsdk$35e$1@inews.gazeta.pl... >> Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia >> od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to >> oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie? > > tak Moim zdaniem nie. Art. 61 § 1 kc. (Choć oczywiście może to być dyskusyjne a dyskusja sprowadza się do stwierdzenia czy pojęcie "ustosunkować się" oznacza "złożyć oświadczenie woli innej osobie"; Słownik Języka Polskiego wskazuje wyraźnie, że tak: ustosunkować się: "przyjąć określone stanowisko wobec kogoś lub czegoś") -- Przemysław Płaskowicki Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd, Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd. (William Congreve "The Mourning Bride") |
||
2007-03-19 23:51 | Re: Niezgodność z umową a | Marcin Debowski |
Dnia 19.03.2007 hefal > Według przepisów po oddaniu sprzętu powołując się na > niezgodność z umową do sklepu - sklep ma 14 dni na > rozpatrzenie. Jeżeli nie odpowie w ciągu tych 14 dni > oznacza to, że przyjął reklamację (potwierdził istnienie > usterki) - czy tak? tak > Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia > od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to > oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie? Nie poinformowali (art. 61. u. 1.) > Czy ustawowo jako, że w ciągu 14 > dni nie dostałem informacji (dostarczyłem swój numer telefonu oraz e-mail > razem z adresem) oznacza to, że według ustawy potwierdzili istnienie > usterki? W praktyce jest to 15 dni (art. 111) bo pierwszy się nie liczy a ostatni liczy aż do końca. -- Marcin |
||
2007-03-20 00:37 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | hefal |
Użytkownik "Marcin Debowski" wiadomości news:eog3d4-ubm.ln1@ziutka.router... > W praktyce jest to 15 dni (art. 111) bo pierwszy się nie liczy a ostatni > liczy aż do końca. * Czyli oddając w piątek i przybywając do sklepu ponad 2 tygodnie później (poniedziałek - 17 dni) mam pewność, że usterka jest potwierdzona? Przyda się w pertraktacjach choć mam nadzieję, że argumentu owego używać nie będę musiał (na to mam nadzieję). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, może będę lepiej spał i nie będę z nerwów zgrzytał ząbem :-) Zdrawim. |
||
2007-03-20 00:58 | Re: Niezgodność z umową a | Marcin Debowski |
Dnia 19.03.2007 hefal > Użytkownik "Marcin Debowski" > wiadomości news:eog3d4-ubm.ln1@ziutka.router... > >> W praktyce jest to 15 dni (art. 111) bo pierwszy się nie liczy a ostatni >> liczy aż do końca. > > * Czyli oddając w piątek i przybywając do sklepu ponad 2 tygodnie później > (poniedziałek - 17 dni) mam pewność, że usterka jest potwierdzona? > Przyda się w pertraktacjach choć mam nadzieję, że argumentu owego > używać nie będę musiał (na to mam nadzieję). Nie wiem :) To zalezy, czy niedziele i soboty są dniami ustawowo wolnym od pracy. Jeśli tak, to we wtorek (art 115). -- Marcin. |
||
2007-03-20 01:18 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | hefal |
Użytkownik "Marcin Debowski" wiadomości news:vmk3d4-jpm.ln1@ziutka.router... > Nie wiem :) To zalezy, czy niedziele i soboty są dniami ustawowo wolnym > od pracy. Jeśli tak, to we wtorek (art 115). * No tak - tylko w ustawie nie ma mowy o "dniach roboczych". Dodatkowo sklep jest czynny 7 dni w tygodniu ;) Federacja Konsumentów na swoich stronach zamieściła swoisty FAQ, oto jedno z pytań i odpowiedzi: W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację? Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Miejmy nadzieję, że Federacja jako dość znamienita organizacja działająca przy współpracy z Federcjami UE się zna :) Zdrawim. |
||
2007-03-20 01:43 | Re: Niezgodność z umową a | Marcin Debowski |
Dnia 20.03.2007 hefal > Użytkownik "Marcin Debowski" > wiadomości news:vmk3d4-jpm.ln1@ziutka.router... > >> Nie wiem :) To zalezy, czy niedziele i soboty są dniami ustawowo wolnym >> od pracy. Jeśli tak, to we wtorek (art 115). > > * No tak - tylko w ustawie nie ma mowy o "dniach roboczych". Dodatkowo > sklep jest czynny 7 dni w tygodniu ;) Przeczytaj art 115. To nie jest kwestia dni roboczych. To kwestia na kiedy przypada koniec terminu. > Federacja Konsumentów na swoich stronach zamieściła swoisty FAQ, oto > jedno z pytań i odpowiedzi: > W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację? > > Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni > kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją > złożyliśmy. > > Miejmy nadzieję, że Federacja jako dość znamienita organizacja działająca > przy współpracy z Federcjami UE się zna :) Jest, ale to gołe zdanie wynikające bezpośrednio z ustawy, a jak należy rozumieć poczatek i koniec terminu wynika akurat z KC. Być może w kwestii przypadania końca terminu na dzień ustawowo wolny KC nie ma tu zastosowania, ale zdecydowanie ma jeśli chodzi o to kiedy się te 14 dni zaczynają i kiedy kończą. -- Marcin |
||
2007-03-20 06:58 | Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia | hefal |
Użytkownik "Marcin Debowski" wiadomości news:q9n3d4-tvm.ln1@ziutka.router... > Jest, ale to gołe zdanie wynikające bezpośrednio z ustawy, a jak należy > rozumieć poczatek i koniec terminu wynika akurat z KC. Być może w kwestii > przypadania końca terminu na dzień ustawowo wolny KC nie ma tu > zastosowania, ale zdecydowanie ma jeśli chodzi o to kiedy się te 14 dni > zaczynają i kiedy kończą. * No tak, ale sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy. Takimi dniami są niedziele i niektóre święta. Więc w tym wypadku złożenie w piątek z delikatną nadintepretacją na niekorzyść dela mię - początek sobotę, koniec również wypada w sobotę - a ten dzień bynajmniej nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy. Czyż tak? :) ZDrawim. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja -> termin rozpatrzenia -> odszkodowanie |
Greg | 2006-01-24 17:56 |
czas rozpatrzenia wniosku?? |
bishop | 2006-02-10 09:22 |
Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest |
No Name | 2006-02-17 16:05 |
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |