Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja w sieci sklepów

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-06-11 11:29 Reklamacja w sieci sklepów piotr.dominik
Dzień Dobry,

Czy jeśli zakupię wadliwy towar w jednej z sieci sprzedających towary
rtv, czy mam możliwość dokonania reklamacji w innej placówce?
Telefonicznie poinformowano mnie, że nie mogę dokonać reklamacji w
innej placówce sieci, niż w miejscu zakupu.

Czy konsument nie powinien być informowany przy zakupie w sieci
sklepów, że tylko dany sklep może przyjąć reklamacje?

Proszę o podpowiedź,

Dziękuje
2007-06-11 12:46 Re: Reklamacja w sieci sklepów Marcin Debowski
Dnia 11.06.2007 piotr.dominik@gmail.com napisał/a:
> Czy jeśli zakupię wadliwy towar w jednej z sieci sprzedających towary
> rtv, czy mam możliwość dokonania reklamacji w innej placówce?

Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś.
Jeśli z tyt. gwarancji - patrz warunki na karcie gwarancyjnej.

> Czy konsument nie powinien być informowany przy zakupie w sieci
> sklepów, że tylko dany sklep może przyjąć reklamacje?

A dlaczego niby miałby być?

--
Marcin
2007-06-11 13:38 Re: Reklamacja w sieci sklepów esos
kiedy jeszcze pracowalem w media, obowiazywal przepis wewnetrzny sieci
mowiacy o mozliwosci oddania do naprawy sprzetu zakupionego w innej
placowce. nie wiem jak teraz to wyglada. zaznaczam: to byl przepis
wewnetrzny wynikajacy z polityki sklepu.
pzdrf
esos

2007-06-11 14:30 Re: Reklamacja w sieci sklepów piotr.dominik
> A dlaczego niby miałby być?
> Marcin

Dziękuje za odpowiedź,

Dlaczego by miał być?

Bo np. Media Markt nie reklamuje się jako poszczególny market, tylko
jako sieć, co za tym idzie konsument nie odbiera ich jako odrębne
placówki połączone tylko sloganem i logo. Jeśli coś kupię w Ikei w
Jankach, mogę to oddać na Targówku. Jednym z elementem zakupów w
sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi
usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar
kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki,
które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że
sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się
odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np.
zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego.

Kształtowanie sieciowości na potrzeby sprzedaży, ale z wyłączeniem
odpowiedzialności uważam za nie fair.

Dzięki też ESOS za odpowiedź, widać na Górczewskiej Pan z serwisu
założył Ambasadę, bo powiedział, że nie ma żadnego prawa przyjmować
zwrotu w ogóle.
Ale to jakiś nonsens, skoro ta placówka inaczej interpretuje przepisy
odwołam się do organizacji stojących za konsumentem. Może brakło na
jego szkolenie.




2007-06-11 23:35 Re: Reklamacja w sieci sklepów kam
Marcin Debowski napisał(a):
> Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś.

czy ja wiem... sprzedawcą jest określona osoba (prawna), reklamację
zgłaszasz sprzedawcy... pytanie jak jest zorganizowana sieć...

KG
2007-06-12 00:47 Re: Reklamacja w sieci sklepów Marcin Debowski
Dnia 11.06.2007 kam napisał/a:
> Marcin Debowski napisał(a):
>> Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś.
> czy ja wiem... sprzedawcą jest określona osoba (prawna), reklamację
> zgłaszasz sprzedawcy... pytanie jak jest zorganizowana sieć...

Reklamację zgłaszam sprzedawcy, ale nie widzę nigdzie klarownego
stwierdzenia, że mam obowiązek wadliwy towar w ogóle dostarczyć. Nie
powinno się w takim razie przyjąć, że jak już to do miejsca wydania
towaru?

--
Marcin
2007-06-12 02:26 Re: Reklamacja w sieci sklepów Marcin Debowski
Dnia 11.06.2007 piotr.dominik@gmail.com napisał/a:
> Bo np. Media Markt nie reklamuje się jako poszczególny market, tylko
> jako sieć, co za tym idzie konsument nie odbiera ich jako odrębne
> placówki połączone tylko sloganem i logo. Jeśli coś kupię w Ikei w
> Jankach, mogę to oddać na Targówku. Jednym z elementem zakupów w

To polityka firmy. Ludzie wybierają firmy w których kupują również w
wyniku takiej a nie innej tych firm polityki. Nazywa się to wolny rynek :)

> sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi
> usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar
> kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki,

Z reguły ludzie kupują w takich miejscach z dość prozaicznego powodu
- jest tam taniej. Sieciowość w kontekscie zwrotu w innych placówkach jest
MZ dla nich dość transparentna.

> które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że
> sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się
> odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np.
> zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego.

Dlaczego sprzedawca ma informować o wszystkich możliwych frazeologicznych
powiązaniach nazwy swojej firmy i ewentualnych z tym związanych relacjach
prawnych?

> Kształtowanie sieciowości na potrzeby sprzedaży, ale z wyłączeniem
> odpowiedzialności uważam za nie fair.

No i bardzo dobrze. Ja też kapryszę i to mocno w zakresie gdzie i u kogo
kupuję. Jeśli uważam, że są nie fair to kupuję gdzieindziej. Trzeba tylko
uważać aby nie "obrazić" się na wszystkich :)

--
Marcin
2007-06-12 08:40 Re: Reklamacja w sieci sklepów Wrak Tristana
W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 czerwca 2007 02:26
(autor Marcin Debowski
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <7r51k4-v9s.ln1@ziutka.router>):

>> sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi
>> usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar
>> kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki,
> Z reguły ludzie kupują w takich miejscach z dość prozaicznego powodu
> - jest tam taniej.

BŁĄD! Myślą, że jest tam taniej. W wielkich targowiskach jest drożej.
Płacisz za manie całości pod ręką, za bonusy w stylu raty itp. oraz za
możliwość przeglądania multumu towarów. Jeśli chcesz mieć naprawdę taniej,
to wybierasz sobie model itp. w Medialnym, a potem kupujesz to samo gdzie
indziej.

No dobra, pewnie nie wszystko i pewnie część towaru da się kupić okazyjnie.

>> które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że
>> sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się
>> odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np.
>> zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego.

No cóż, tak jak z barami u MacDonalda. W Rudzie Śląskiej mają dobre frytki a
w Zabrzu chamsko przesolone. I co z tego, że niby jedna sieć?


--
Wrak Tristana
* Forum WO: http://forum.alrauna.org/
* Forum Linuksowe: http://forum.linux.org.pl/

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
napisz tu: zaproszenielvc@wp.pl, teneryfa@lvc.pl, effect@effect.edu.pl,
informacje@karima.com.pl, handlowy@karima.com.pl, prawniczafirma@freemail.hu
2007-06-12 09:31 Re: Reklamacja w sieci sklepów esos
>>> które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że
>>> sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się
>>> odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np.
>>> zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego.
>
> No cóż, tak jak z barami u MacDonalda. W Rudzie Śląskiej mają dobre frytki
> a
> w Zabrzu chamsko przesolone. I co z tego, że niby jedna sieć?

do tego w zabrzanskim mcdonaldzie w damskiej ubikacji napisane jest 'glupi
kaowiec'
pozdrawiam
emil

2007-06-12 10:35 Re: Reklamacja w sieci sklepów piotr.dominik
Panowie, dziękuje za Wasze opinie.

Każdy ma swoje racje, pewnie macie część racji w tym, że zawsze
konsument, może dokonać innego wyboru.
Zawsze można pójść gdzie indziej, można nie kupować w tym, lub innym
markecie.

Jednak, a myśle, że pewnie każdy z Was postępuje ogólnie fair, było by
miło, jeśli placówki handlowe w większym stopniu starały się, ogólnie
wyjść na przeciw oczekiwaniu klientów traktując ich po prostu w
porządny sposób. Jesteśmy przyzwyczajeni do postępowania na zasadzie,
zły operator to go zmień, zły serwis to go zmień, złe usługi
hostingowe to je zmień itd. Mam wrażenie jednak, spędzając sporo czasu
za granicą, że nasz handel postawiony jest na zasadzie, róbmy jak
chcemy dopóki ktoś tego nie zauważy.

Zawsze można powiedzieć, że tego typu relacje dotyczą jakiś niszowych
produktów, tanich, a płacąc więcej w lepszych sklepach, nie sieciach
dostajemy więcej. Ale ja tego nie doświadczyłem, a miałem kilka
przygód reklamacyjno serwisowych, czasami nawet przedmiotów o wartości
kilkunastu tysięcy jak np. stacja robocza u mnie w firmie, czy
telewizor plazmowy, i na prawdę usługi serwisowe, bądź dbanie o
klienta, jest na nieprawdopodnie złym poziomie w tym kraju.

Nie należę do osób, które wyszukują wad i lubią szukać dziury w całym,
ale oczekuje, jeśli już wydam jakąś kasę, i coś się dzieje złego ze
sprzętem, ma jakąś widoczną wadę, która uniemożliwia jego poprawną
pracę, - to oczekuje przynajmniej jakiegoś dobrego przepływu
informacji i dobrych chęci ze strony serwisantów, a nie kłamią,
przekładają terminy itp.

I nie będę ukrywał, że wkurza mnie fakt, że markety, sieci muszą
pracować w wigilie, czy święta bożego narodzenia - i nie sądze, żeby
ktoś z nas ucierpiał, jakby te dziewczyny z kas poszły do domu i
zrobiły sobie kolacje, a ja bym nie kupił panela na podłoge, albo
telefonu. Jakoś tak to działa za granicą, i jest ok. Ba, w austrii nie
mogłem znależć stacji benzynowej w miasteczku narciarskim w godzinach
późno wieczornych, bo były zamknięte. W sumie byłem zdziwiony, ale
później pomyślałem, że cholera, moge zatankować rano i nic się nie
zmieni, a facet siedzi z żoną i jest git. A dalej mam wrażenie, że u
nas po prostu ciśnie się jak można, ale nie jakościowo, tylko tak,
żeby nabić portfele jeszcze bardziej.

Dziwne jest to, że u nas dalej marginalnym ogniwem jest człowiek. A to
dla niego i innych sprawy powinny być wygodnie i dogodnie ułożone.

Odbiegłem lekko, wybaczcie.
Zmierzam do tego, że powinno się grać fair, i nie można się dziwić
tym, że chciałem reklamować towar w innym markecie tej samej sieci, bo
to nie jest jakieś dla mnie mega dziwne, jeśli by ktoś przyjął
reklamacje i ją zrealizował. Po prostu.


nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja..

Piotrek 2005-10-18 21:43

Reklamacja

Przemek 2005-10-29 15:39

reklamacja

robert 2005-11-18 14:56

reklamacja

Tomek 2005-12-25 21:30

napięcie w sieci

log 2006-01-30 15:19

sieci a prawo ?

PW 2006-03-20 19:17

sieci a prawo ?

PW 2006-03-20 19:17

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

jeden z czolowych sklepów internetowych

doncia 2007-01-08 19:55

prywatność w sieci

danz 2007-06-25 15:13