poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-11 11:29 | Reklamacja w sieci sklepów | piotr.dominik |
Dzień Dobry, Czy jeśli zakupię wadliwy towar w jednej z sieci sprzedających towary rtv, czy mam możliwość dokonania reklamacji w innej placówce? Telefonicznie poinformowano mnie, że nie mogę dokonać reklamacji w innej placówce sieci, niż w miejscu zakupu. Czy konsument nie powinien być informowany przy zakupie w sieci sklepów, że tylko dany sklep może przyjąć reklamacje? Proszę o podpowiedź, Dziękuje |
2007-06-11 12:46 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | Marcin Debowski |
Dnia 11.06.2007 piotr.dominik@gmail.com > Czy jeśli zakupię wadliwy towar w jednej z sieci sprzedających towary > rtv, czy mam możliwość dokonania reklamacji w innej placówce? Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś. Jeśli z tyt. gwarancji - patrz warunki na karcie gwarancyjnej. > Czy konsument nie powinien być informowany przy zakupie w sieci > sklepów, że tylko dany sklep może przyjąć reklamacje? A dlaczego niby miałby być? -- Marcin |
||
2007-06-11 13:38 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | esos |
kiedy jeszcze pracowalem w media, obowiazywal przepis wewnetrzny sieci mowiacy o mozliwosci oddania do naprawy sprzetu zakupionego w innej placowce. nie wiem jak teraz to wyglada. zaznaczam: to byl przepis wewnetrzny wynikajacy z polityki sklepu. pzdrf esos |
||
2007-06-11 14:30 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | piotr.dominik |
> A dlaczego niby miałby być? > Marcin Dziękuje za odpowiedź, Dlaczego by miał być? Bo np. Media Markt nie reklamuje się jako poszczególny market, tylko jako sieć, co za tym idzie konsument nie odbiera ich jako odrębne placówki połączone tylko sloganem i logo. Jeśli coś kupię w Ikei w Jankach, mogę to oddać na Targówku. Jednym z elementem zakupów w sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki, które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np. zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego. Kształtowanie sieciowości na potrzeby sprzedaży, ale z wyłączeniem odpowiedzialności uważam za nie fair. Dzięki też ESOS za odpowiedź, widać na Górczewskiej Pan z serwisu założył Ambasadę, bo powiedział, że nie ma żadnego prawa przyjmować zwrotu w ogóle. Ale to jakiś nonsens, skoro ta placówka inaczej interpretuje przepisy odwołam się do organizacji stojących za konsumentem. Może brakło na jego szkolenie. |
||
2007-06-11 23:35 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | kam |
Marcin Debowski napisał(a): > Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś. czy ja wiem... sprzedawcą jest określona osoba (prawna), reklamację zgłaszasz sprzedawcy... pytanie jak jest zorganizowana sieć... KG |
||
2007-06-12 00:47 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | Marcin Debowski |
Dnia 11.06.2007 kam > Marcin Debowski napisał(a): >> Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową - tylko tam gdzie kupiłeś. > czy ja wiem... sprzedawcą jest określona osoba (prawna), reklamację > zgłaszasz sprzedawcy... pytanie jak jest zorganizowana sieć... Reklamację zgłaszam sprzedawcy, ale nie widzę nigdzie klarownego stwierdzenia, że mam obowiązek wadliwy towar w ogóle dostarczyć. Nie powinno się w takim razie przyjąć, że jak już to do miejsca wydania towaru? -- Marcin |
||
2007-06-12 02:26 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | Marcin Debowski |
Dnia 11.06.2007 piotr.dominik@gmail.com > Bo np. Media Markt nie reklamuje się jako poszczególny market, tylko > jako sieć, co za tym idzie konsument nie odbiera ich jako odrębne > placówki połączone tylko sloganem i logo. Jeśli coś kupię w Ikei w > Jankach, mogę to oddać na Targówku. Jednym z elementem zakupów w To polityka firmy. Ludzie wybierają firmy w których kupują również w wyniku takiej a nie innej tych firm polityki. Nazywa się to wolny rynek :) > sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi > usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar > kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki, Z reguły ludzie kupują w takich miejscach z dość prozaicznego powodu - jest tam taniej. Sieciowość w kontekscie zwrotu w innych placówkach jest MZ dla nich dość transparentna. > które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że > sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się > odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np. > zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego. Dlaczego sprzedawca ma informować o wszystkich możliwych frazeologicznych powiązaniach nazwy swojej firmy i ewentualnych z tym związanych relacjach prawnych? > Kształtowanie sieciowości na potrzeby sprzedaży, ale z wyłączeniem > odpowiedzialności uważam za nie fair. No i bardzo dobrze. Ja też kapryszę i to mocno w zakresie gdzie i u kogo kupuję. Jeśli uważam, że są nie fair to kupuję gdzieindziej. Trzeba tylko uważać aby nie "obrazić" się na wszystkich :) -- Marcin |
||
2007-06-12 08:40 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | Wrak Tristana |
W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 czerwca 2007 02:26 (autor Marcin Debowski publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <7r51k4-v9s.ln1@ziutka.router>): >> sieciach, jest ich sieciowość, czyli występowanie wraz ze swoimi >> usługami i placówkami na szerszym terenie, co powoduje, że dany towar >> kupie u nich a nie małym sklepie rtv. Jeśli są to odrębne placówki, > Z reguły ludzie kupują w takich miejscach z dość prozaicznego powodu > - jest tam taniej. BŁĄD! Myślą, że jest tam taniej. W wielkich targowiskach jest drożej. Płacisz za manie całości pod ręką, za bonusy w stylu raty itp. oraz za możliwość przeglądania multumu towarów. Jeśli chcesz mieć naprawdę taniej, to wybierasz sobie model itp. w Medialnym, a potem kupujesz to samo gdzie indziej. No dobra, pewnie nie wszystko i pewnie część towaru da się kupić okazyjnie. >> które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że >> sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się >> odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np. >> zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego. No cóż, tak jak z barami u MacDonalda. W Rudzie Śląskiej mają dobre frytki a w Zabrzu chamsko przesolone. I co z tego, że niby jedna sieć? -- Wrak Tristana * Forum WO: http://forum.alrauna.org/ * Forum Linuksowe: http://forum.linux.org.pl/ Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować, napisz tu: zaproszenielvc@wp.pl, teneryfa@lvc.pl, effect@effect.edu.pl, informacje@karima.com.pl, handlowy@karima.com.pl, prawniczafirma@freemail.hu |
||
2007-06-12 09:31 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | esos |
>>> które nie mają ze sobą nic wspólnego, uważam (być może bez sensu), że >>> sprzedawca powinien poinformować, że zwroty, reklamacje muszą się >>> odbyć w tej samej placówce, bo media markt w wawie na ulicy np. >>> zielonej i czerwonej to dwie firmy nie mające ze sobą nic wspólnego. > > No cóż, tak jak z barami u MacDonalda. W Rudzie Śląskiej mają dobre frytki > a > w Zabrzu chamsko przesolone. I co z tego, że niby jedna sieć? do tego w zabrzanskim mcdonaldzie w damskiej ubikacji napisane jest 'glupi kaowiec' pozdrawiam emil |
||
2007-06-12 10:35 | Re: Reklamacja w sieci sklepów | piotr.dominik |
Panowie, dziękuje za Wasze opinie. Każdy ma swoje racje, pewnie macie część racji w tym, że zawsze konsument, może dokonać innego wyboru. Zawsze można pójść gdzie indziej, można nie kupować w tym, lub innym markecie. Jednak, a myśle, że pewnie każdy z Was postępuje ogólnie fair, było by miło, jeśli placówki handlowe w większym stopniu starały się, ogólnie wyjść na przeciw oczekiwaniu klientów traktując ich po prostu w porządny sposób. Jesteśmy przyzwyczajeni do postępowania na zasadzie, zły operator to go zmień, zły serwis to go zmień, złe usługi hostingowe to je zmień itd. Mam wrażenie jednak, spędzając sporo czasu za granicą, że nasz handel postawiony jest na zasadzie, róbmy jak chcemy dopóki ktoś tego nie zauważy. Zawsze można powiedzieć, że tego typu relacje dotyczą jakiś niszowych produktów, tanich, a płacąc więcej w lepszych sklepach, nie sieciach dostajemy więcej. Ale ja tego nie doświadczyłem, a miałem kilka przygód reklamacyjno serwisowych, czasami nawet przedmiotów o wartości kilkunastu tysięcy jak np. stacja robocza u mnie w firmie, czy telewizor plazmowy, i na prawdę usługi serwisowe, bądź dbanie o klienta, jest na nieprawdopodnie złym poziomie w tym kraju. Nie należę do osób, które wyszukują wad i lubią szukać dziury w całym, ale oczekuje, jeśli już wydam jakąś kasę, i coś się dzieje złego ze sprzętem, ma jakąś widoczną wadę, która uniemożliwia jego poprawną pracę, - to oczekuje przynajmniej jakiegoś dobrego przepływu informacji i dobrych chęci ze strony serwisantów, a nie kłamią, przekładają terminy itp. I nie będę ukrywał, że wkurza mnie fakt, że markety, sieci muszą pracować w wigilie, czy święta bożego narodzenia - i nie sądze, żeby ktoś z nas ucierpiał, jakby te dziewczyny z kas poszły do domu i zrobiły sobie kolacje, a ja bym nie kupił panela na podłoge, albo telefonu. Jakoś tak to działa za granicą, i jest ok. Ba, w austrii nie mogłem znależć stacji benzynowej w miasteczku narciarskim w godzinach późno wieczornych, bo były zamknięte. W sumie byłem zdziwiony, ale później pomyślałem, że cholera, moge zatankować rano i nic się nie zmieni, a facet siedzi z żoną i jest git. A dalej mam wrażenie, że u nas po prostu ciśnie się jak można, ale nie jakościowo, tylko tak, żeby nabić portfele jeszcze bardziej. Dziwne jest to, że u nas dalej marginalnym ogniwem jest człowiek. A to dla niego i innych sprawy powinny być wygodnie i dogodnie ułożone. Odbiegłem lekko, wybaczcie. Zmierzam do tego, że powinno się grać fair, i nie można się dziwić tym, że chciałem reklamować towar w innym markecie tej samej sieci, bo to nie jest jakieś dla mnie mega dziwne, jeśli by ktoś przyjął reklamacje i ją zrealizował. Po prostu. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
napięcie w sieci |
log | 2006-01-30 15:19 |
sieci a prawo ? |
PW | 2006-03-20 19:17 |
sieci a prawo ? |
PW | 2006-03-20 19:17 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
jeden z czolowych sklepów internetowych |
doncia | 2007-01-08 19:55 |
prywatność w sieci |
danz | 2007-06-25 15:13 |