poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-14 00:00 | czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części.. | Maciek C |
Witam wszystkich! :) Mam pytanie, prowadzę serwis sprzętu precyzyjnego, konkretnie fotograficznego. Większość napraw to naprawa lub wymiana części elektronicznych lub mechanicznych... Czy jako serwis mam obowiązek zwracać kleintowi uszkodzone podzespoły, elementy, części? Nigdy nie było z tym problemu, wiadmo, że uszkodzone elementy elektroniczne lądują w koszu, jednak ostatnio klient z uporem domagał się zwrotu wymontowanych elementów czy słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi części z naprawy np AGD, TV? -- Pozdrawiam Maciej C |
2007-06-14 00:29 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...? | Robert Tomasik |
Użytkownik "Maciek C" news:f4ppeh$jom$1@inews.gazeta.pl... > Witam wszystkich! :) Mam pytanie, prowadzę serwis sprzętu > precyzyjnego, konkretnie fotograficznego. Większość napraw to naprawa lub > wymiana części elektronicznych lub mechanicznych... Czy jako serwis mam > obowiązek zwracać klientowi uszkodzone podzespoły, elementy, części? > Nigdy nie było z tym problemu, wiadomo, że uszkodzone elementy > elektroniczne lądują w koszu, jednak ostatnio klient z uporem domagał się > zwrotu wymontowanych elementów czy słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem > się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi części z naprawy np AGD, TV? Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory) |
||
2007-06-14 08:19 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać | jureq |
Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a): > Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego > zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute > elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy > prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory) ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych. |
||
2007-06-14 14:14 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...? | Arek Margraf |
>> Nigdy nie było z tym problemu, wiadomo, że uszkodzone elementy >> elektroniczne lądują w koszu, jednak ostatnio klient z uporem domagał się >> zwrotu wymontowanych elementów czy słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem >> się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi części z naprawy np AGD, TV? > > Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego > zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute > elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy > prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory) W przypadku akumulatorów to na zyczenie też muszą oddać. Co najwyżej moga sobie policzyć więcej za nową-założona część. Tak jak różnica w cenie pomiedzy kupnem akumulatora gdy oddajesz strary i gdy nie oddajesz starego. Nie dotyczy serwisu gwarancyjnego A. |
||
2007-06-14 18:30 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...? | Robert Tomasik |
Użytkownik "jureq" news:f4qmlf$pbb$2@news.onet.pl... > Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a): > >> Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego >> zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute >> elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy >> prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory) > ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych. Tak, o tym nie pomyślałem, ale tam z reguły z umowy gwarancyjnej to wynika. Gdyby nie wynikało, to nie widzę nadal podstawy do zatrzymania uszkodzonej części, która nadal stanowi własność właściciela rzeczy. |
||
2007-06-14 23:38 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe | Marcin Debowski |
Dnia 14.06.2007 Robert Tomasik > Użytkownik "jureq" > news:f4qmlf$pbb$2@news.onet.pl... >> Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a): >> ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych. > Tak, o tym nie pomyślałem, ale tam z reguły z umowy gwarancyjnej to wynika. > Gdyby nie wynikało, to nie widzę nadal podstawy do zatrzymania uszkodzonej > części, która nadal stanowi własność właściciela rzeczy. A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :) -- Marcin |
||
2007-06-14 23:56 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...? | Robert Tomasik |
Użytkownik "Marcin Debowski" wiadomości news:r3p8k4-ir7.ln1@ziutka.router... > A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :) Przy odstąpieniu od umowy nie ma sprawy, bo przecież umowa jest unieważniana i sklep na nowo jest właścicielem rzeczy. Przy naprawie w braku osobnego porozumienia część stanowi własność klienta - moim zdaniem. |
||
2007-06-15 00:19 | Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe | Marcin Debowski |
Dnia 14.06.2007 Robert Tomasik > > Użytkownik "Marcin Debowski" > wiadomości news:r3p8k4-ir7.ln1@ziutka.router... >> A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :) > Przy odstąpieniu od umowy nie ma sprawy, bo przecież umowa jest > unieważniana i sklep na nowo jest właścicielem rzeczy. Przy naprawie w > braku osobnego porozumienia część stanowi własność klienta - moim zdaniem. Przy odstąpieniu, faktycznie, sytuacja klarowna, ale przy wymianie na nowy już nie. Wydaje mi się, że sprzedawca nie powinien zwracać części, choć inna jest oczywiście relacja na lini sprzedawca konsument a inna sprzedawca serwis. Taka naprawa, z wymianą części wygląda per analogia jak wymiana kawałka towaru na nowy. Nie wiem jak to zgrabnie ująć w kontekscie własności, ale przy nieodpłatnej wymianie danej części kupujący nie staje się naraz właścicielem części nowej i części popsutej - umowa sprzedaży mówiła o tylko o 1 części sprawnej. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy w Polsce jest obowiązek meldunku ? |
Zuzia | 2005-12-07 13:11 |
darowizna części domu |
PitPat | 2006-03-26 00:36 |
Czy miałem obowiązek |
daneek | 2006-03-11 16:47 |
darowizna części domu |
PitPat | 2006-03-26 00:36 |
Jakie mam prawa (wadliwe i niekompletne meble)? |
LaGranda | 2006-05-31 08:01 |
Sprzedaż części działki budowlanej |
krzysztof.joachimiak | 2007-01-07 21:46 |
Uprawnienie czy obowiązek? |
Marcus | 2007-02-21 15:52 |
Reebok wadliwe obuwie |
jope | 2007-02-23 02:05 |
spłata części spadku |
Kamila | 2007-03-17 14:15 |
Reklamacja części komputerowych |
Dar | 2007-04-03 16:05 |