poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-11-12 21:43 | roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesył | yapann |
zamówiłam radio przez allegro z wysyłką kurierem. sprzedający zawinął oryginalne opakowanie sprzętu jedynie w folię, przedmiot uległ w transporcie nieznacznemu zniszczeniu, które dostrzegłam dopiero w domu. Zożyłam jedank protokół szkody, w którym opisano zarówno zniszczenie jak i zabezpieczenie paczki (a raczej jego brak: (folia)). (Sprzedający złożył reklamację, ale wątpię, czy firma kurierska ją uzna). Czy mam podstawę dochodzić pokrycia skutków niewystarcząjacageo zabezpieczenia przedmiotu przed uszkodzeniem mechanicznym podczas transportu przez dostawcę (w postaci np wymiany /czy zwrotu)? Czy też nie ma obowiązku zabezpieczyć przedmiotu i jestem w 4 literach? dzięki za wskazówki |
2008-11-12 21:54 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka) | Robert Tomasik |
Użytkownik "yapann" news:gfff5k$vbc$1@achot.icm.edu.pl... Normalnie oryginalne opakowanie produktu przeważnie jest tak skonstruowane, że powinno zabezpieczać towar w trakcie normalnego dochodzenia się z paczką. Moim zdaniem reklamację powinien uznać firma kurierska. |
||
2008-11-12 22:06 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, prz | yapann |
Użytkownik "Robert Tomasik" news:gfffsf$hqh$1@news.onet.pl... > Normalnie oryginalne opakowanie produktu przeważnie jest tak > skonstruowane, że powinno zabezpieczać towar w trakcie normalnego > dochodzenia się z paczką. uszkodzenie nie było zauważone przy kurierze ipewnie stwierdzą że po ptakach.. (?) Zwykle przesyłki dostaję z dodatkowym wypełniaczem typu gazety /'trociny'/ etc, więc sądziłam, że do transportu typu kurier to trzeba zapakować jak do samolotu na bagaż .... (czyli jak na desant). |
||
2008-11-12 23:57 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka) | Robert Tomasik |
Użytkownik "yapann" news:gffgfs$1lv$1@achot.icm.edu.pl... >> Normalnie oryginalne opakowanie produktu przeważnie jest tak >> skonstruowane, że powinno zabezpieczać towar w trakcie normalnego >> dochodzenia się z paczką. > > uszkodzenie nie było zauważone przy kurierze ipewnie stwierdzą że po > ptakach.. (?) > > Zwykle przesyłki dostaję z dodatkowym wypełniaczem typu gazety > /'trociny'/ etc, więc sądziłam, że do transportu typu kurier to trzeba > zapakować jak do samolotu na bagaż .... (czyli jak na desant). W znanych wypadkach z samolotu jednak starali się wyładowywać te bagaże i nie wyrzucali ich w locie koszącym na płytę lotniska. Choć w niektórych wypadkach może to być szybsze rozwiązanie, tylko potem może być kłopot z pokompletowaniem tego na końcu. |
||
2008-11-13 00:27 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, | Marcin Debowski |
Dnia 12.11.2008 Robert Tomasik > W znanych wypadkach z samolotu jednak starali się wyładowywać te bagaże i > nie wyrzucali ich w locie koszącym na płytę lotniska. Choć w niektórych > wypadkach może to być szybsze rozwiązanie, tylko potem może być kłopot z > pokompletowaniem tego na końcu. Obawiam się, że to jest niestety fakt. Mało-gdzie tak źle obchodzą się z bagażami jak na lotniskach. Proponuję prosty test: kup walizkę średniej wielkości, ze średniej pólki cenowej, wykonaną ze sztywnego tworzywa (wytrzyma zrzucenie rogiem na beton z jakiś 30 cm), napchaj tam ca 15kg bagażu i daj znać za jakiś czas ile lotów Ci przetrwała. Problem w tym, że nie ma na rozładunek za dużo czasu a na większości lotnisk jest taki etap, gdy bagaże są przerzucane ręcznie. -- Marcin |
||
2008-11-13 08:13 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, | januszek |
yapann napisał(a): > zamówiłam radio przez allegro z wysyłką kurierem. > sprzedający zawinął oryginalne opakowanie sprzętu jedynie w folię, przedmiot > uległ w transporcie nieznacznemu zniszczeniu, które dostrzegłam dopiero w > domu. Zożyłam jedank protokół szkody, w którym opisano zarówno zniszczenie > jak i zabezpieczenie paczki (a raczej jego brak: (folia)). > (Sprzedający złożył reklamację, ale wątpię, czy firma kurierska ją uzna). Grunt to inteligencja... Bo wpisanie w protokół szkody przez odbiorcę, że jego zdaniem nadawca źle zapakował w zasadzie zwalnia z odpowiedzialności przewoźnika... I jego ubezpieczyciela rónież. W innym przypadku ubezpieczyciel wypłaciłby odszkodowanie i byłoby po sprawie... j. |
||
2008-11-13 19:46 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, prz | yapann |
Użytkownik "januszek" news:slrnghnktd.uec.januszek@gimli.mierzwiak.com... > Grunt to inteligencja... Bo wpisanie w protokół szkody przez odbiorcę, > że jego zdaniem nadawca źle zapakował w zasadzie zwalnia z > odpowiedzialności przewoźnika... opisano fakty (opisujący opisał) - sposób zabezpieczenia. - gdzie tu chcesz inteligencji? > przypadku ubezpieczyciel wypłaciłby odszkodowanie i byłoby po sprawie... jakbyś jednak użył inteligencji, to te dwie sytuacje się wykluczają: - albo za słabo zapakowana (=> wina wysyłającego) - albo nie za słabo zapakowana (=> wina kuriera) mi jednak chodzi o to, czy w przypadku kiedy zniszczenie było trudno do zauważenia przy odbiorze (a było i można próbować to wykazać) - czy wina spada na odbierającego, co przegapił swoje 5 minut, i reklamację złożył postfaktum. Pomoże ktoś?.. |
||
2008-11-13 23:45 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, prz | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 13 Nov 2008, yapann wrote: > Użytkownik "januszek" > news:slrnghnktd.uec.januszek@gimli.mierzwiak.com... > >> Grunt to inteligencja... Bo wpisanie w protokół szkody przez odbiorcę, >> że jego zdaniem nadawca źle zapakował w zasadzie zwalnia z >> odpowiedzialności przewoźnika... > opisano fakty (opisujący opisał) - sposób zabezpieczenia. - gdzie tu chcesz > inteligencji? Idzie o "strzał we własną stopę". Sprawa jakości opakowania da się przerzucić na spór między odpowiadającym za przesyłkę (kurierem) a odpowiadającym za "odpowiednie opakowanie" (nadawcą). Odbiorca może stwierdzić "dostałem uszkodzone, odmawiam przyjęcia, zróbcie coś z tym". Wtykając się nieproszony spowodował, że sam stał się stroną sporu z wysyłającym - kurier umywa ręce "to nie ja". > mi jednak chodzi o to, czy w przypadku kiedy zniszczenie było trudno do > zauważenia przy odbiorze (a było i można próbować to wykazać) - czy wina > spada na odbierającego, co przegapił swoje 5 minut, i reklamację złożył > postfaktum. Pomoże ktoś?.. IMVHO *teoretycznie* może powoływać się na "złe zapakowanie", ale dostanie zwrotnie uwagą że powinien był "czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika" dopilnować. Jak rozumieć "czas i sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju" spróbuj ocenić sam - IMVHO tym się "odgryzą". Zajrzyj: http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html ...art. 545 KC. pzdr, Gotfryd |
||
2008-11-14 22:08 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, prz | yapann |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wiadomości > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html > ...art. 545 KC. b a r d z o d z i ę k i |
||
2008-11-14 22:10 | Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, prz | yapann |
hm a tak dywagacyjnie i rozpaczliwie: - czy ja mogę oddać (zwrócić - rejkojmia(?)) przedmiot, który jest przedmiotem reklamacji? |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Katastrofa budowlana/proba samobojcza - pytanie o roszczenie |
gosc | 2005-12-21 11:53 |
uniewinnienie dot. wykroczenia a roszczenie odszkodowawcze |
2006-03-31 15:54 | |
uniewinnienie dot. wykroczenia a roszczenie odszkodowawcze |
2006-03-31 15:54 | |
Umowa przedstępna działki po śmierci sprzedającego - czy jest nadal ważna? |
Miles | 2006-05-15 17:01 |
polisa na zycie - roszczenie |
Joan | 2006-05-30 13:39 |
Roszczenie regresowe i kwota z kosmosu |
robert | 2006-12-04 19:57 |
Roszczenie OC po poltora roku |
piotr.majchrzak.sr | 2007-01-18 11:21 |
odpowiedzialność sprzedającego za stan techniczny pojazdu |
sanczes | 2007-03-23 09:29 |
czy roszczenie się przedawniło? |
ludwik16 | 2008-01-17 09:36 |
kiedy powstaje roszczenie w ubezpieczeniach? |
vis | 2008-03-09 00:09 |