poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-10-18 09:00 | Zmiana zakresu świadczenia usług telekomunikacyjnych [w BOK po podaniu PIN] | jegi |
Czy zna ktoś przepis lub jakąś interpretację, na podstawie którego u operatorów telekomunikacynych (komórkowych i niektórych stacjonarnych) można zmienić zakreś świadczenia usług za pomocą PINu, telekodu, czy osobiście w rozmowie telefonicznej z BOKiem (co więcej w większości przypadków nie trzeba było podawać tego kodu). Pytanie jest takie, na jakiej podstawie taki operator może potem dochodzić swoich praw, kiedy delikwent zalega z zapłatą usług, które dodatkowo zamówił w takiej rozmowie z BOK. Mam przed sobą umowę z (jeszcze) IDEĄ, w której jest zapis inforumyjący, że mam prawo do zmiany planu taryfowego "za pośrednictwem usługi Telekontakt jak również w drodze kontaktu z Biurem Obsługi Klienta po poraniu kodu abonenckiego (hasła)". I przypuśćmy, że podpisałem umowę z abonamentem 30 zł, zmieniłem (ustnie) na 200, ale uparcie wciąż płaciłem 30 zł. Na jakiej podstawie mogą ze mnie ściągnąć brakujące 170 zł z każdego miesiąca? W Kodeksie Cywilnym jest zapis: "Art. 77. § 1. Uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia." źródło: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0408.htm Jednocześnie Art 56, ust. 1 i 2 (i zastrzeżony w 2 ust. 5) ustawy Prawo Telekomunikacyjne mówią: "Art. 56. 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. 2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej. (...) 5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług." żródło: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1800.htm [jednocześnie: "Art. 2, ust 31: publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna - usługę telekomunikacyjną dostępną dla ogółu użytkowników;"] Nie znalazłem przepisów nowelizujących powyższe i może w tym tkwi problem? W regulaminach żadnego z Operatorów nie znalazłem zapisu, że umowa może być sporządzona w innej formie niż pisemna (zresztą byłoby to sprzeczne z ustawą). Zatem na jakiej podstawie zmiany w zakresie świadczenia usług (a więc zmiany w umowie) mogą mieć formę inną niż pisemna i jak ewentualnie Operator może dowieść swego przed sądem? Czy nagranie rozmowy lub logi z serwisu konfiguracyjnego BOK mogą być dowodem w sprawie? Czy za potwierdzenie dokonanych zmian może służyć np. "akceptacja pierwszej faktury uwzględniającej dokonane zmiany"? J. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Przyjęcie świadczenia od dłużnika w siedzibie wierzyciela. |
Victor | 2005-11-27 14:10 |
Urlop bezpłatny a świadczenia z ZFŚS |
Tomasz Maleski | 2005-11-30 14:39 |
Urlop bezpłatny a świadczenia z ZFŚS |
Tomasz Maleski | 2005-12-06 15:02 |
świadczenia, dochód |
abx | 2005-12-07 14:37 |
świadczenia socjalne dla nauczyciela emeryta |
piotr szymaniak | 2006-01-11 10:29 |
pytanie z zakresu wykonywania usług |
Arni | 2006-08-01 00:37 |
jakie świadczenia należą się rodzinie zmarłej |
jedenascie_minut | 2006-08-31 10:43 |
Rozmowa telefoniczna z BOK Orange |
Artur | 2007-01-26 10:54 |
retencja danych telekomunikacyjnych a prywatny hotspot |
Olgierd | 2007-03-05 21:20 |
Regulamin uslug telekomunikacyjnych - po co? |
Jan Werbinski | 2007-03-08 08:15 |