poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-10-18 21:43 | reklamacja.. | Piotrek |
Witam, jakis czas temu kupilem pralke z przeceny, ktorej powodem bylo przytarcie obudowy. Okazalo sie, ze pralka posiadala rowniez inne wady, o ktorych nie zostalem poinformowany (po miesiacu odpadlo pokretlo od programatora, bylo klejone jakims tandetnym brazowym klejem). Mam swistek z powodem obnizenia ceny i podpisem sprzedawcy. Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km, ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni powinni sie pofatygowac), Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc. Moze ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow naprawy. I juz mi rece opadaja na argumentacje w stylu 'towar przeceniony nie podlega reklamacji'. Przepisy przepisami, ale pan serwisant w tym supermarkecie po prostu nie chce zglosic tego dalej, nie chce zawolac kierownika. Przeciez nie bede sie z nim bił ;) Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic? UOKiK? |
2005-10-18 22:58 | Re: reklamacja.. | kam |
Piotrek napisał(a): > Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada > za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca > zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to > uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km, > ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni > powinni sie pofatygowac), Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po uwzględnieniu reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów. Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym > powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc. Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, szczególnie art.4 i 8 A także jej omówienie na www.federacja-konsumentow.org.pl > Moze > ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow > naprawy. A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo wymagana jest choćby wina sprzedawcy. > Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic? > UOKiK? Nie, bo to indywidualna sprawa. Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym). KG |
||
2005-10-19 07:26 | Re: reklamacja.. | Piotrek |
kam wrote: > Piotrek napisał(a): > Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po > uwzględnieniu reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów. Hm, na zdrowy rozsadek do tego podszedlem. Wydaje mi sie logiczne, ze jezeli ktos kogos wprowadza w blad to osoba poszkodowana nie powinna ponosic dalszych kosztow. > > Moze >> ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot >> kosztow naprawy. > A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam > naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na > zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo > wymagana jest choćby wina sprzedawcy. Zle sie wyrazilem. Jeszcze nie naprawilem, czekam na ich decyzje. Wina jest ewidentna - sprzedawca przy swiadkach podal powod przeceny, mam rowniez na pismie, ze pralka posiada jedynie przytarcie. Bez sensu jest jedynie fakt, ze moge musiec udowadniac, ze nie jestem wielbladem i sam tego nie zrobilem. Przeciez tego sie zrobic nie da... Cos tez slyszalem, ze to ich obowiazek, aby udowodnic, ze to ja zrobilem. Czy to prawda? > Nie, bo to indywidualna sprawa. > Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego > rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym). Ok, dziekuje. I pozdrawiam. Piotrek |
||
2005-10-19 09:43 | Re: reklamacja.. | Juzek Kocimientka |
Piotrek napisał(a): [...] No wlasnie, jak to jest. Masz roszczenie do sprzedawcy, powiedzmy, ze pozywasz go cywilnie. Czy on, zeby odeprzec zarzut MUSI udowodnic, ze jest bezzasadny UDOWADNIAJĄC, że pralke uszkodziłeś sam czy wystarczy, że powie, że NIE WIADOMO kto uszkodził (bo jeśli pozywający i pozwany zrzucają winę wzajemnie na siebie to nie da się obiektywnie bez pomocy śledztwa prawdy ustalić). Z poważaniem Juzek Kocimientka |
||
2005-10-19 16:34 | Re: reklamacja.. | kam |
Juzek Kocimientka napisał(a): > No wlasnie, jak to jest. Masz roszczenie do sprzedawcy, powiedzmy, ze > pozywasz go cywilnie. Czy on, zeby odeprzec zarzut MUSI udowodnic, ze > jest bezzasadny UDOWADNIAJĄC, że pralke uszkodziłeś sam czy wystarczy, > że powie, że NIE WIADOMO kto uszkodził (bo jeśli pozywający i pozwany > zrzucają winę wzajemnie na siebie to nie da się obiektywnie bez pomocy > śledztwa prawdy ustalić). Odpowiedzialność sprzedawcy zależna jest od tego, czy w chwili wydania rzeczy towar był niezgodny z umową. Skoro tak, to kupujący musi udowodnić istnienie tej niezgodności w chwili wydania, bo z tego faktu wywodzi skutki prawne - odpowiedzialność sprzedawcy. Tyle zasady ogólne - art.6 kodeksu cywilnego. W sprzedaży konsumenckiej przyjmuje się jednak domniemanie, że jeśli niezgodność z umową ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru, to istniała od początku. W tym zakresie ciężar dowodu jest odwrócony i to sprzedawca musi udowadniać, że niezgodności nie było. A sąd cywilny 'prawdy' najczęściej nie ustala... KG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
Reklamacja MediaMarkt |
Robcio | 2006-07-10 12:35 |
Paragon - reklamacja |
Grzegorz W. | 2006-09-27 22:49 |