poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-10-20 20:53 | Odpowiedzialność sprzedawcy... agai | Janek_Wiśniewski |
Czołem all Sytauacja wyglada paskudnie: Dwie reklamacje złożone kilka dni po okresie 6-ciu miesięcy od zakupu: 1. Aparat fotgraficzny uszkodził się w okolicach 5-go miesiąca po zakupie - nie ostrzy, zdjęcia z lampą poruszone (duchy). Konsultacja telefoniczna i mamy info: jak Pan wróci, pan przyjdzie. Niestety, nie mam żadnego dowodu na fakt rozmowy. Przyjście do marketu 6 miesięcy + 5 dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji. Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie 2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu kasy. Sprzedawca to Saturn Ostrobramska (czesc MediaMarkt). Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie czekać na naprawe, później następną etc... Pozdrowienia JW |
2005-10-20 21:55 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again | thorgal |
Użytkownik "Janek Wiśniewski" news:dj8p2v$t9c$1@atlantis.news.tpi.pl... > 1. Aparat fotgraficzny uszkodził się w okolicach 5-go miesiąca po > zakupie - nie ostrzy, zdjęcia z lampą poruszone (duchy). Konsultacja > telefoniczna i mamy info: jak Pan wróci, pan przyjdzie. Niestety, nie > mam żadnego dowodu na fakt rozmowy. Przyjście do marketu 6 miesięcy + 5 > dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji. > Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie 1. Z tytulu niezgodnosci mozesz reklamowac w ciagu 2 lat 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga powiedziec, jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci" > 2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go > po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu kasy. prawidlowo > Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie > czekać na naprawe, później następną etc... ciepliwosci... pzdr thorgal |
||
2005-10-21 00:27 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again | Yawn |
> 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz > zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga > powiedziec, > jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci" Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka wole. Wybor nalezy do nich. |
||
2005-10-21 09:46 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... | kam |
Yawn napisał(a): >>2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz >>zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga >>powiedziec, >>jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci" > > > Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka > wole. Wybor nalezy do nich. Mają naprawić albo wymienić na nowy w zależności od żądania kupującego (i to też nie zawsze). Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) dopiero gdy naprawa i wymiana są niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od razu żądanie zwrotu pieniędzy. KG |
||
2005-10-21 10:38 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... | Marcin_Żyła |
kam wrote: > Yawn napisał(a): > >>> 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz >>> zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga >>> powiedziec, >>> jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci" >> >> >> >> Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi >> taka wole. Wybor nalezy do nich. > > > > Mają naprawić albo wymienić na nowy w zależności od żądania kupującego > (i to też nie zawsze). > Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) dopiero gdy naprawa i wymiana są > niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie > nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od > razu żądanie zwrotu pieniędzy. A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6 miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła przed upływem 6-ciu miesięcy... MZ |
||
2005-10-21 12:20 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again | thorgal |
Użytkownik "Yawn" news:dj95ku$cjh$1@inews.gazeta.pl... > Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka > wole. Wybor nalezy do nich. bzdura poczytaj umowe lub kilka postow, w ktorych juz byly opisywane podobne sytuacje pzdr thorgal |
||
2005-10-21 12:22 | Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again | thorgal |
Użytkownik "Marcin Żyła" news:dja9cu$cud$1@nemesis.news.tpi.pl... > kam wrote: > A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6 > miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła > przed upływem 6-ciu miesięcy... nie ma problemu aby wymienic produkt np w 12 miesiacu natomiast roznica jest taka ze reklamujac z tytulu niezgodnosci w ciagu pierwszych 6 miesiecy domniema sie iz wada wystepowala juz podczas sprzedazy, a po 6 miesiacach uzytkownik ma to udowodnic, wiec rownie dobrze producent moze odmowic naprawy np w 18 miesiacu (z tytulu niezgodnosci) pzdr thorgal |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Odpowiedzialność sprzedawcy |
Tomek | 2005-12-06 12:38 |
Odpowiedzialność |
niedoinformowany | 2006-01-26 12:11 |
blad sprzedawcy |
algo | 2006-02-27 22:36 |
[Allegro] Ociaganie sie sprzedawcy! |
Marcin Jaworski | 2006-03-25 10:00 |
prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" |
robert | 2006-04-04 16:10 |
[Allegro] Ociaganie sie sprzedawcy! |
Marcin Jaworski | 2006-03-25 10:00 |
prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy" |
robert | 2006-04-04 16:10 |
odpowiedzialność pośrednika |
Paweł | 2006-07-30 13:39 |
odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgubiona przez poczte paczke |
Michał Trych | 2006-12-12 14:03 |
zwrot pieniedzy od nieuczciwego sprzedawcy z Niemiec |
Karola | 2007-04-17 21:31 |