Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Odpowiedzialność sprzedawcy... agai

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-10-20 20:53 Odpowiedzialność sprzedawcy... agai Janek_Wiśniewski
Czołem all

Sytauacja wyglada paskudnie:
Dwie reklamacje złożone kilka dni po okresie 6-ciu miesięcy od zakupu:

1. Aparat fotgraficzny uszkodził się w okolicach 5-go miesiąca po
zakupie - nie ostrzy, zdjęcia z lampą poruszone (duchy). Konsultacja
telefoniczna i mamy info: jak Pan wróci, pan przyjdzie. Niestety, nie
mam żadnego dowodu na fakt rozmowy. Przyjście do marketu 6 miesięcy + 5
dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji.
Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie

2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go
po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu kasy.

Sprzedawca to Saturn Ostrobramska (czesc MediaMarkt).


Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie
czekać na naprawe, później następną etc...


Pozdrowienia JW
2005-10-20 21:55 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again thorgal
Użytkownik "Janek Wiśniewski" napisał w wiadomości
news:dj8p2v$t9c$1@atlantis.news.tpi.pl...

> 1. Aparat fotgraficzny uszkodził się w okolicach 5-go miesiąca po
> zakupie - nie ostrzy, zdjęcia z lampą poruszone (duchy). Konsultacja
> telefoniczna i mamy info: jak Pan wróci, pan przyjdzie. Niestety, nie
> mam żadnego dowodu na fakt rozmowy. Przyjście do marketu 6 miesięcy + 5
> dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji.
> Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie

1. Z tytulu niezgodnosci mozesz reklamowac w ciagu 2 lat
2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga powiedziec,
jak to ladnie ujales:
"fuck off naprawimy Ci"

> 2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go
> po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu
kasy.

prawidlowo

> Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie
> czekać na naprawe, później następną etc...

ciepliwosci...


pzdr
thorgal

2005-10-21 00:27 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again Yawn
> 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
> zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga
> powiedziec,
> jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci"

Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
wole. Wybor nalezy do nich.

2005-10-21 09:46 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... kam
Yawn napisał(a):
>>2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
>>zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga
>>powiedziec,
>>jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci"
>
>
> Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
> wole. Wybor nalezy do nich.


Mają naprawić albo wymienić na nowy w zależności od żądania kupującego
(i to też nie zawsze).
Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) dopiero gdy naprawa i wymiana są
niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie
nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od
razu żądanie zwrotu pieniędzy.

KG
2005-10-21 10:38 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... Marcin_Żyła
kam wrote:
> Yawn napisał(a):
>
>>> 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
>>> zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga
>>> powiedziec,
>>> jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci"
>>
>>
>>
>> Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi
>> taka wole. Wybor nalezy do nich.
>
>
>
> Mają naprawić albo wymienić na nowy w zależności od żądania kupującego
> (i to też nie zawsze).
> Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) dopiero gdy naprawa i wymiana są
> niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie
> nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od
> razu żądanie zwrotu pieniędzy.

A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6
miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła
przed upływem 6-ciu miesięcy...


MZ
2005-10-21 12:20 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again thorgal

Użytkownik "Yawn" napisał w wiadomości
news:dj95ku$cjh$1@inews.gazeta.pl...
> Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
> wole. Wybor nalezy do nich.

bzdura
poczytaj umowe lub kilka postow, w ktorych juz byly opisywane podobne
sytuacje

pzdr
thorgal

2005-10-21 12:22 Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again thorgal
Użytkownik "Marcin Żyła" napisał w wiadomości
news:dja9cu$cud$1@nemesis.news.tpi.pl...
> kam wrote:

> A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6
> miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła
> przed upływem 6-ciu miesięcy...

nie ma problemu aby wymienic produkt np w 12 miesiacu
natomiast roznica jest taka ze reklamujac z tytulu niezgodnosci w ciagu
pierwszych 6 miesiecy domniema sie iz wada wystepowala juz podczas
sprzedazy, a po 6 miesiacach uzytkownik ma to udowodnic, wiec rownie dobrze
producent moze odmowic naprawy np w 18 miesiacu (z tytulu niezgodnosci)

pzdr
thorgal

nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Odpowiedzialność sprzedawcy

Tomek 2005-12-06 12:38

Odpowiedzialność

niedoinformowany 2006-01-26 12:11

blad sprzedawcy

algo 2006-02-27 22:36

[Allegro] Ociaganie sie sprzedawcy!

Marcin Jaworski 2006-03-25 10:00

prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy"

robert 2006-04-04 16:10

[Allegro] Ociaganie sie sprzedawcy!

Marcin Jaworski 2006-03-25 10:00

prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy"

robert 2006-04-04 16:10

odpowiedzialność pośrednika

Paweł 2006-07-30 13:39

odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgubiona przez poczte paczke

Michał Trych 2006-12-12 14:03

zwrot pieniedzy od nieuczciwego sprzedawcy z Niemiec

Karola 2007-04-17 21:31