poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-04 12:28 | uznanie gwarancji | Daniel Jakubowski |
Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc, jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma prawo uważać że reklamacja jest uznana. -- pozdrawiam dj |
2005-11-04 12:33 | Re: uznanie gwarancji | Liwiusz |
Daniel Jakubowski napisał(a): > Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w > przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest > akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w > takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc, > jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W > sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma > prawo uważać że reklamacja jest uznana. Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl |
||
2005-11-04 12:37 | Re: uznanie gwarancji | Daniel Jakubowski |
Liwiusz napisal(a): >> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w >> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest >> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w >> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc, >> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W >> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma >> prawo uważać że reklamacja jest uznana. > Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową. Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił akumulator, zareklamował go że nie działa. Producent stwierdził, że jest z nim wszystko ok. Więc pytam, czy z prawnego punktu widzenia, tą reklamację można uznać za uznaną czy nie ? -- pozdrawiam dj |
||
2005-11-04 13:05 | Re: uznanie gwarancji | Marcin Debowski |
In article <17hb8rt16b423$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote: > Liwiusz napisal(a): >>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w >>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest >> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową. > Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową, nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum. -- Marcin |
||
2005-11-04 13:43 | Re: uznanie gwarancji | Daniel Jakubowski |
Marcin Debowski napisal(a): >>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w >>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest >>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową. >> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił > 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową, > nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum. Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które czytałem :) W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ? -- pozdrawiam dj |
||
2005-11-04 14:18 | Re: uznanie gwarancji | Marcin Debowski |
In article > Marcin Debowski napisal(a): >>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w >>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest >>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową. >>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił >> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową, >> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum. > Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które > czytałem :) > W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent > dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy > uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ? Oj ale dlaczego aż tak nie chce Ci sie poszukać po tym archiwum? :) Jeśli to reklamacja z tytułu gwarancji to uprawnienia kupującego reguluje dokument gwarancyjny a ten może być dosyć dowolny. Jeśli reklamacja z tyt. niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma). -- Marcin |
||
2005-11-04 18:27 | Re: uznanie gwarancji | Lookasik |
>Jeśli reklamacja z tyt. > niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy > ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma). > powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu |
||
2005-11-04 18:40 | Re: uznanie gwarancji | kam |
Lookasik napisał(a): > powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia > reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie > dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu trudno nazwać to zajęciem stanowiska wobec zgłoszonego żądania KG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
2 x AVIZO i uznanie za doręczone w korespondencji prywatnej. |
Grzegorz | 2005-10-13 11:46 |
uznanie długu |
maho | 2005-11-26 22:54 |
ile czasu na uznanie reklamacji |
Ba | 2005-11-27 10:02 |
ile czasu na uznanie reklamacji |
Ba | 2005-11-29 18:17 |
uznanie wykroczenia |
sunny1977WYTNIJTO | 2006-01-14 14:37 |
Klawiatura na gwarancji |
Marcin Hałat | 2006-04-26 19:48 |
Monitor na gwarancji |
Wojtek | 2006-06-21 19:14 |
karta nauczyciela - kwalifikacje - uznanie za zbliżone |
lukeskyobi | 2006-09-18 13:25 |
PILNE! Uznanie zaswiadczenia lekarskiego (zwolnienia) przez UW |
Andrzej Wróblewski | 2006-10-17 10:53 |
Uznanie reklamacji i wymiana towaru |
M. | 2007-01-24 16:11 |