poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-08 10:50 | Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu | paka77 |
Witam, Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro, sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma) nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru. Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego. Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć. Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli, a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem. Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu i zwrotu towaru miał miejsce: - zakup został odnotowany w systemie Allegro - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym, że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode mnie) do odbiorcy Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)? Pozdrawiam, PP |
2005-11-08 15:43 | Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu | irekk |
paka77 napisał(a): > Witam, > > Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro, > sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma) > nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione > drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru. > > Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje > reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego. > Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie > wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć. > Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli, > a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem. > Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu > i zwrotu towaru miał miejsce: > > - zakup został odnotowany w systemie Allegro > - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy > sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym, > że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji > - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie > można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode > mnie) do odbiorcy > > Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili > perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania > paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę > żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też > powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)? > > Pozdrawiam, > > PP DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO) RĘKOJMIA ZA WADY Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne). § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne). Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy. Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych. § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym. |
||
2005-11-12 23:53 | Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu | Dr |
> DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO) > RĘKOJMIA ZA WADY > Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli > rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze > względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z > przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu > zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie > niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne). > § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz > sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona > prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest > odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne). > Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu > rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. > § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku > albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od > odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w > chwili wydania rzeczy. > Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, > ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów > ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest > dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych. > § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest > bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym. 1.to niczego nie wyjasnia 2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za niezgodn. z umowa sprzedazy 3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR) |
||
2005-11-14 00:23 | Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu | PrzemcioŻ. |
> 1.to niczego nie wyjasnia > 2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za > niezgodn. z umowa sprzedazy > 3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu > widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez > oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR) > > do anulowania paragonu wystarczy kopia paragonu z rolki fiskalnej i adnotacja, ze oryginal zaginal... |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru... |
Poziomka | 2005-11-12 14:48 |
zwrot towaru |
Adam | 2006-04-21 17:45 |
Zwrot towaru w ciagu kilku dni bez podania powodow - jest cos takiego |
Ludek Vasta | 2006-05-29 23:56 |
zwrot towaru |
sd | 2006-07-17 14:52 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
Zwrot towaru |
piotr.gdg | 2007-02-05 11:26 |
zwrot towaru |
Maaciek | 2007-04-26 09:20 |
Zwrot towaru bez podania przyczyny.. |
Rock | 2007-05-04 17:01 |
Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon |
Daniel Chlodzinski | 2007-06-14 11:42 |