Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-11-08 10:50 Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu paka77
Witam,

Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.

Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
i zwrotu towaru miał miejsce:

- zakup został odnotowany w systemie Allegro
- z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
- posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
mnie) do odbiorcy

Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?

Pozdrawiam,

PP

2005-11-08 15:43 Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu irekk
paka77 napisał(a):
> Witam,
>
> Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
> sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
> nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
> drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.
>
> Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
> reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
> Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
> wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
> Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
> a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
> Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
> i zwrotu towaru miał miejsce:
>
> - zakup został odnotowany w systemie Allegro
> - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
> sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
> że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
> - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
> można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
> mnie) do odbiorcy
>
> Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
> perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
> paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
> żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
> powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?
>
> Pozdrawiam,
>
> PP
DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
RĘKOJMIA ZA WADY
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
§ 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
§ 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
chwili wydania rzeczy.
Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.
2005-11-12 23:53 Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu Dr
> DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
> RĘKOJMIA ZA WADY
> Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
> rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze
> względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z
> przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu
> zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie
> niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
> § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
> sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
> prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
> odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
> Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
> rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
> § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
> albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
> odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
> chwili wydania rzeczy.
> Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
> ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
> ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
> dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
> § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
> bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.


1.to niczego nie wyjasnia
2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za
niezgodn. z umowa sprzedazy
3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu
widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez
oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR)

2005-11-14 00:23 Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu PrzemcioŻ.

> 1.to niczego nie wyjasnia
> 2.od dawna nie ma rekojmii w sprzedazy konsumenckiej tylko odp. sprzed. za
> niezgodn. z umowa sprzedazy
> 3.moim zdaniem nie ma obowiazku przyjac towaru (patrzac z jego punktu
> widzenia, poniewaz nie bedzie mogl odzyskac zaplaconego podatku bez
> oryginalu dowodu zakupu, jesli jest na KPiR)
>
>

do anulowania paragonu wystarczy kopia paragonu z rolki fiskalnej
i adnotacja, ze oryginal zaginal...
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru...

Poziomka 2005-11-12 14:48

zwrot towaru

Adam 2006-04-21 17:45

Zwrot towaru w ciagu kilku dni bez podania powodow - jest cos takiego

Ludek Vasta 2006-05-29 23:56

zwrot towaru

sd 2006-07-17 14:52

Zwrot towaru

Maciekkk 2007-01-25 10:28

Zwrot towaru

Qba 2007-02-01 13:29

Zwrot towaru

piotr.gdg 2007-02-05 11:26

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20

Zwrot towaru bez podania przyczyny..

Rock 2007-05-04 17:01

Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon

Daniel Chlodzinski 2007-06-14 11:42