Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-12-11 22:39 uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej Lukasz
Witam,

Mam taki problem (krew sie w czlowieku gotuje).

Kupilismy zmywarke w EURO-net.

Nie zauwazylismy w sklepie ze zmywarka jest uszkodzona. Wyglada to tak jakby
ktos nie trafil wozkiem widlowym (kwadratowy slad odcisniety na styropianie).
Styropian byl uszkodzony ale w ferworze zakupu jakos to umknelo ( wiadomo jak
jest ).

Zmywarke przywiezlismy sami do domu, i okazalo sie ze jest to grozniejsze niz
sie wydawalo. Wsumie nawet ciezko stwierdzic jak wyglada sytuacja pod
styropianiem, gdyz _NIE_ rozpakowalismy sprzetu.

Scenariusz pewnie standardowy.

Teraz dopiero dostrzegamy pewne zachowania sprzedawcy dziwne. I wychodzi na to
ze koles nam wcisnal swiadomie wadliwy towar.
Dodatkowo na obudowie jest skreslony napis "Klient Wymiana". Nikt nas nie
poinformowal o tym ze sprzet byl zwracany lub jest wadliwy.

Oczywiscie jak to przy odbiorze towaru jest kwitek odbioru.

Ok, teraz pytanie:
Jak sie przygotowac do rozmowy ?
Jakich argumentow uzyc ?
Jakich form nacisku zeby sprawe udalo sie zalatwic po ludzku ?
Jakie ewentualnie oswiadczenia od nich wziac gdyby szli w zaparte ? tak zeby
pozniej w ewentualnym sadzie konsumenckim miec jakas dobra karte, np. ze sklep
odmowil przyjecia towaru dnia tego i tego, towar byl orginalnie zapakowany itd."

Nie wierze ze sprawa jest przegrana bo kwitek jest wystawiony magazynowy.
W koncu sa jakies bazy danych, gdzies pewnie jest slad ze ktos oddal ten model,
a jesli jest slad ze ktos oddal to tez jest slad ze nie bylismy tego swiadomi ze
towar jest wadliwy chociazby z tego wzgledu ze nie zostalismy obdarowani zadnym
upustem z tego wzgledu.

Pozdrawiam
Lukasz

--
2005-12-11 23:02 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej Johnson
Lukasz napisał(a):

> Ok, teraz pytanie:
> Jak sie przygotowac do rozmowy ?

Może jednak zobaczyć czy uszkodzona jest zmywarka, czy tylko opakowanie.



--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam
"Większość naszych błędów jest bardziej wybaczalna niż środki,
którymi staramy się je ukryć."
2005-12-12 00:07 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie Marcin Debowski
Dnia 11.12.2005 Lukasz napisał/a:
> Nie zauwazylismy w sklepie ze zmywarka jest uszkodzona. Wyglada to tak jakby
> ktos nie trafil wozkiem widlowym (kwadratowy slad odcisniety na styropianie).
> Styropian byl uszkodzony ale w ferworze zakupu jakos to umknelo ( wiadomo jak
> jest ).
[..]
> Jak sie przygotowac do rozmowy ?

Liczyć się z tym, że sprzedawca zakwestionuje fakt powstania usterki przed
wydaniem towaru. Inaczej mówiąc powie, że to Wy uszkodziliście towar.

> Jakich argumentow uzyc ?

Bezwzględnie skutecznych za specjalnie nie widzę. Możecie próbować
argumentować, że jeśli dojdzie do rozprawy sądowej to powołany biegły
wykaże, że taka usterka mogła powstać z dużym prawdopodobieństwem tylko w
sklepie/magazynie, przy czym wcale nie jestem pewny czy da się to tak
łatwo i przekonywująco wykazać, plus ewentualnie sprawy związane z
przeszłością tego egzemplarza o których dalej piszesz.

> Jakich form nacisku zeby sprawe udalo sie zalatwic po ludzku ?

Jak powyższe nie poskutkuje, to proponuję zwrócić się do Federacji
Konsumentów.

> Jakie ewentualnie oswiadczenia od nich wziac gdyby szli w zaparte ? tak zeby
> pozniej w ewentualnym sadzie konsumenckim miec jakas dobra karte, np. ze sklep
> odmowil przyjecia towaru dnia tego i tego, towar byl orginalnie zapakowany itd."

Możesz złożyć reklamację w normalnym trybie reklamacyjnym z tyt.
niezgodności z umową. Taką reklamację muszą Ci przyjąć a jak nie to
dzowinisz do Inspekcji Handlowej. Potem mają 14 dni na jej rozpatrzenie.
Jeśli się w tym czasie nie odezwą, to przyjeli. Ale też moga się odezwać i
odrzucić argumentując jak wyżej. Wtedy formalnie zostaje tylko sąd.
Innych zaświadczeń obowiązku wydawać nie mają.

> Nie wierze ze sprawa jest przegrana bo kwitek jest wystawiony magazynowy.
> W koncu sa jakies bazy danych, gdzies pewnie jest slad ze ktos oddal ten model,
> a jesli jest slad ze ktos oddal to tez jest slad ze nie bylismy tego swiadomi ze
> towar jest wadliwy chociazby z tego wzgledu ze nie zostalismy obdarowani zadnym
> upustem z tego wzgledu.

Może i jest, ale w tym momencie nie specjalnie masz jak skutecznie tych
danych żądać. Jeśli sprawa skończy się w sądzie, to ten ostatni ponoć
może. Piszę "ponoć" bo mam co do tego pewne wątpliwości których ostatnio
mi tu do końca nie rozwiano (kwestia takiego żądania w kontekscie art.6
kc). W każdym razie jest spora szansa, że sprzedawca takich watpliwości
nie jest nawet świadom, co dostarcza Ci w najgorszym wypadku możliwość
rozsądnego blefu :)

--
Marcin
2005-12-12 10:52 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie Artur
Podejrzewam ze raczej sie z nimi dogadasz, albo o zwrot, albo o ewentualny
rabat.

2005-12-13 22:34 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie Artur
Z dobrego serca czy z musu to juz chyba mniej wazne, najwazniejsze ze jest
zalatwione po Twojemu:)

2005-12-14 01:15 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie Marcin Debowski
Dnia 13.12.2005 Lukasz napisał/a:
> Udalo sie dogadac ze sklepem, chociaz lekko nie bylo.
> Wydaje mi sie ze odpuscili jak zobaczyli ze towar jest orginalnie zapakowany.
> Zastanawiam sie czy zrobili to z dobrego serca ;] czy moze jest jakis przepis ze
> sklep ma obowiazek rozpakowac towar przy kliencie by mogl ocenic jego stan przed
> odbiorem ;]

Jest przepis, ale jego niewykonanie nie skutkuje automatycznie możliwością
wymiany czy odstąpienia od umowy takoż uznania, że uszkodzenie powstało w
przed wydaniem towaru.

--
Marcin
2005-12-14 01:18 Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie Marcin Debowski
Dnia 13.12.2005 Artur napisał/a:
> Z dobrego serca czy z musu to juz chyba mniej wazne, najwazniejsze ze jest
> zalatwione po Twojemu:)

Ważne na przyszłość.

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne.

Michal 2005-10-19 16:35

Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta.

allbi 2005-10-26 22:36

Uszkodzony sprzet po zakupie

Gregi 2005-11-07 19:17

Demolka w sklepie.

ad-hoc 2005-12-15 19:43

Pilne pytanie o WKU! PILNE!!

Mi-5 2006-02-22 20:06

USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY

Karol 2006-02-26 16:44

Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?!

KK 2006-07-16 21:34

Sprzet z serwisu uszkodzony

Jaro 2006-12-01 14:27

Uszkodzony list poczta polska

LprzemekL 2007-02-16 13:09

towar kupiony w sklepie internetowym, nie dostarczony, rezygnacja

lisz 2007-04-13 15:51