poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-12-11 22:39 | uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej | Lukasz |
Witam, Mam taki problem (krew sie w czlowieku gotuje). Kupilismy zmywarke w EURO-net. Nie zauwazylismy w sklepie ze zmywarka jest uszkodzona. Wyglada to tak jakby ktos nie trafil wozkiem widlowym (kwadratowy slad odcisniety na styropianie). Styropian byl uszkodzony ale w ferworze zakupu jakos to umknelo ( wiadomo jak jest ). Zmywarke przywiezlismy sami do domu, i okazalo sie ze jest to grozniejsze niz sie wydawalo. Wsumie nawet ciezko stwierdzic jak wyglada sytuacja pod styropianiem, gdyz _NIE_ rozpakowalismy sprzetu. Scenariusz pewnie standardowy. Teraz dopiero dostrzegamy pewne zachowania sprzedawcy dziwne. I wychodzi na to ze koles nam wcisnal swiadomie wadliwy towar. Dodatkowo na obudowie jest skreslony napis "Klient Wymiana". Nikt nas nie poinformowal o tym ze sprzet byl zwracany lub jest wadliwy. Oczywiscie jak to przy odbiorze towaru jest kwitek odbioru. Ok, teraz pytanie: Jak sie przygotowac do rozmowy ? Jakich argumentow uzyc ? Jakich form nacisku zeby sprawe udalo sie zalatwic po ludzku ? Jakie ewentualnie oswiadczenia od nich wziac gdyby szli w zaparte ? tak zeby pozniej w ewentualnym sadzie konsumenckim miec jakas dobra karte, np. ze sklep odmowil przyjecia towaru dnia tego i tego, towar byl orginalnie zapakowany itd." Nie wierze ze sprawa jest przegrana bo kwitek jest wystawiony magazynowy. W koncu sa jakies bazy danych, gdzies pewnie jest slad ze ktos oddal ten model, a jesli jest slad ze ktos oddal to tez jest slad ze nie bylismy tego swiadomi ze towar jest wadliwy chociazby z tego wzgledu ze nie zostalismy obdarowani zadnym upustem z tego wzgledu. Pozdrawiam Lukasz -- |
2005-12-11 23:02 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej | Johnson |
Lukasz napisał(a): > Ok, teraz pytanie: > Jak sie przygotowac do rozmowy ? Może jednak zobaczyć czy uszkodzona jest zmywarka, czy tylko opakowanie. -- @ Johnson --- za treść postu nie odpowiadam "Większość naszych błędów jest bardziej wybaczalna niż środki, którymi staramy się je ukryć." |
||
2005-12-12 00:07 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie | Marcin Debowski |
Dnia 11.12.2005 Lukasz > Nie zauwazylismy w sklepie ze zmywarka jest uszkodzona. Wyglada to tak jakby > ktos nie trafil wozkiem widlowym (kwadratowy slad odcisniety na styropianie). > Styropian byl uszkodzony ale w ferworze zakupu jakos to umknelo ( wiadomo jak > jest ). [..] > Jak sie przygotowac do rozmowy ? Liczyć się z tym, że sprzedawca zakwestionuje fakt powstania usterki przed wydaniem towaru. Inaczej mówiąc powie, że to Wy uszkodziliście towar. > Jakich argumentow uzyc ? Bezwzględnie skutecznych za specjalnie nie widzę. Możecie próbować argumentować, że jeśli dojdzie do rozprawy sądowej to powołany biegły wykaże, że taka usterka mogła powstać z dużym prawdopodobieństwem tylko w sklepie/magazynie, przy czym wcale nie jestem pewny czy da się to tak łatwo i przekonywująco wykazać, plus ewentualnie sprawy związane z przeszłością tego egzemplarza o których dalej piszesz. > Jakich form nacisku zeby sprawe udalo sie zalatwic po ludzku ? Jak powyższe nie poskutkuje, to proponuję zwrócić się do Federacji Konsumentów. > Jakie ewentualnie oswiadczenia od nich wziac gdyby szli w zaparte ? tak zeby > pozniej w ewentualnym sadzie konsumenckim miec jakas dobra karte, np. ze sklep > odmowil przyjecia towaru dnia tego i tego, towar byl orginalnie zapakowany itd." Możesz złożyć reklamację w normalnym trybie reklamacyjnym z tyt. niezgodności z umową. Taką reklamację muszą Ci przyjąć a jak nie to dzowinisz do Inspekcji Handlowej. Potem mają 14 dni na jej rozpatrzenie. Jeśli się w tym czasie nie odezwą, to przyjeli. Ale też moga się odezwać i odrzucić argumentując jak wyżej. Wtedy formalnie zostaje tylko sąd. Innych zaświadczeń obowiązku wydawać nie mają. > Nie wierze ze sprawa jest przegrana bo kwitek jest wystawiony magazynowy. > W koncu sa jakies bazy danych, gdzies pewnie jest slad ze ktos oddal ten model, > a jesli jest slad ze ktos oddal to tez jest slad ze nie bylismy tego swiadomi ze > towar jest wadliwy chociazby z tego wzgledu ze nie zostalismy obdarowani zadnym > upustem z tego wzgledu. Może i jest, ale w tym momencie nie specjalnie masz jak skutecznie tych danych żądać. Jeśli sprawa skończy się w sądzie, to ten ostatni ponoć może. Piszę "ponoć" bo mam co do tego pewne wątpliwości których ostatnio mi tu do końca nie rozwiano (kwestia takiego żądania w kontekscie art.6 kc). W każdym razie jest spora szansa, że sprzedawca takich watpliwości nie jest nawet świadom, co dostarcza Ci w najgorszym wypadku możliwość rozsądnego blefu :) -- Marcin |
||
2005-12-12 10:52 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie | Artur |
Podejrzewam ze raczej sie z nimi dogadasz, albo o zwrot, albo o ewentualny rabat. |
||
2005-12-13 22:34 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie | Artur |
Z dobrego serca czy z musu to juz chyba mniej wazne, najwazniejsze ze jest zalatwione po Twojemu:) |
||
2005-12-14 01:15 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie | Marcin Debowski |
Dnia 13.12.2005 Lukasz > Udalo sie dogadac ze sklepem, chociaz lekko nie bylo. > Wydaje mi sie ze odpuscili jak zobaczyli ze towar jest orginalnie zapakowany. > Zastanawiam sie czy zrobili to z dobrego serca ;] czy moze jest jakis przepis ze > sklep ma obowiazek rozpakowac towar przy kliencie by mogl ocenic jego stan przed > odbiorem ;] Jest przepis, ale jego niewykonanie nie skutkuje automatycznie możliwością wymiany czy odstąpienia od umowy takoż uznania, że uszkodzenie powstało w przed wydaniem towaru. -- Marcin |
||
2005-12-14 01:18 | Re: uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej sprawie | Marcin Debowski |
Dnia 13.12.2005 Artur > Z dobrego serca czy z musu to juz chyba mniej wazne, najwazniejsze ze jest > zalatwione po Twojemu:) Ważne na przyszłość. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta. |
allbi | 2005-10-26 22:36 |
Uszkodzony sprzet po zakupie |
Gregi | 2005-11-07 19:17 |
Demolka w sklepie. |
ad-hoc | 2005-12-15 19:43 |
Pilne pytanie o WKU! PILNE!! |
Mi-5 | 2006-02-22 20:06 |
USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY |
Karol | 2006-02-26 16:44 |
Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?! |
KK | 2006-07-16 21:34 |
Sprzet z serwisu uszkodzony |
Jaro | 2006-12-01 14:27 |
Uszkodzony list poczta polska |
LprzemekL | 2007-02-16 13:09 |
towar kupiony w sklepie internetowym, nie dostarczony, rezygnacja |
lisz | 2007-04-13 15:51 |